Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad är det för hund du fått hem egentligen? Låter som om det är mycket som.. inte är direkt bra med hela situationen kring den?
Av det lilla vi hört så är det kanske inte så konstig,den lille kraken verkar ju skjutsas från kompis till kompis och alla har olika regler eller inga alls.

Lilla Hundskrället behöver klippa sina alldeles för långa klor och bli av med sina tovor i pälsen, ska jag våga mig på det? :crazy: (svar: klor - ja, päls - nej) Wish me luck :up:

Lilla Hundskrället behöver klippa sina alldeles för långa klor och bli av med sina tovor i pälsen, ska jag våga mig på det? :crazy: (svar: klor - ja, päls - nej) Wish me luck :up:
Ta tovorna också för sitter dom på fel ställe så kanske dom drar i skinnet på honom eller orsakar svamp/irriterar

Ta tovorna också för sitter dom på fel ställe så kanske dom drar i skinnet på honom eller orsakar svamp/irriterar
Bakom öronen, svansen, byxorna och fanorna. Är det någon fara? (Klippte två klor, sen orkade jag inte mer :grin: Nu växer inte sporrarna in i hans ben längre :up:)

Jag MÅSTE komma ihåg att alltid ha Aysu i flexikoppel när vi går ut och de inte kan vara lösa hela tiden. Nu gick jag en lugn kvällsrunda med hundarna, valpen i läderkoppel och Aysu i flexi. Det var så otroligt lugnt och skönt! Aysu kunde strosa runt som hon ville och blev därför inte tjurig, valpen blev inte lika dragig/busig/galen när Aysu var "långt" bort från henne. Hur fint som helst :D

Och justja, jag tror att Aysu börjar lära sig att "höger" betyder att gå till höger i tex korsningar. Jag försöker lära henne höger och vänster, men lägger väl inget jättekrut på det direkt... Det går ganska bra. Vore väldigt smidigt om hon kunde stanna, vänta, kom hit, höger och vänster :p (Det är alltså bara de två sistnämnda kommandona kvar)

Nu har jag fixat bakom öronen! Stora tovor blev klippta och små tovor blev utkammade!
Jag fick inspiration av ditt tidigare inlägg och borstade öronen på mina hundar också :p Aysu hade faktiskt inga tovor (trodde hon skulle ha åtminstone några små) och valpen har för lite päls än så länge för att kunna bli tovig, men det är ju bra om hon vänjer sig vid den typen av hantering. Nu tyckte valpen att jag var jättekonstig, undrade om borsten var ett tuggben eller leksak och undrade varför jag nödvändigtvis skulle hålla i hennes öron. Det där ska vi träna mer på! (också... kloklipp har högre prioritet...)

Jag MÅSTE komma ihåg att alltid ha Aysu i flexikoppel när vi går ut och de inte kan vara lösa hela tiden. Nu gick jag en lugn kvällsrunda med hundarna, valpen i läderkoppel och Aysu i flexi. Det var så otroligt lugnt och skönt! Aysu kunde strosa runt som hon ville och blev därför inte tjurig, valpen blev inte lika dragig/busig/galen när Aysu var "långt" bort från henne. Hur fint som helst :D

Och justja, jag tror att Aysu börjar lära sig att "höger" betyder att gå till höger i tex korsningar. Jag försöker lära henne höger och vänster, men lägger väl inget jättekrut på det direkt... Det går ganska bra. Vore väldigt smidigt om hon kunde stanna, vänta, kom hit, höger och vänster :p (Det är alltså bara de två sistnämnda kommandona kvar)
Skönt! Duktig Aysu är :heart Smartare än en afghan ;)

Jag fick inspiration av ditt tidigare inlägg och borstade öronen på mina hundar också :p Aysu hade faktiskt inga tovor (trodde hon skulle ha åtminstone några små) och valpen har för lite päls än så länge för att kunna bli tovig, men det är ju bra om hon vänjer sig vid den typen av hantering. Nu tyckte valpen att jag var jättekonstig, undrade om borsten var ett tuggben eller leksak och undrade varför jag nödvändigtvis skulle hålla i hennes öron. Det där ska vi träna mer på! (också... kloklipp har högre prioritet...)
Haha, dina hundar har ju öron gjorda av päls :D

Skönt! Duktig Aysu är :heart Smartare än en afghan ;)
Hon är fantastiskt enkel! Men något ska man väl ha efter att ha tränat vid varje tillfälle som getts i över 2 års tid ;) tex så kör jag inkallningar även inomhus i sovrummet om hon ser fåglar utanför fönstret, tränar på olika kommandon även när vi går en 500m runda runt huset. Varje dag. Varj promenad. Enda gångerna jag missat att träna är om jag pga sjukdom inte haft energi nog att bry mig, men jag har nog varit sjuk en enda gång under tiden jag haft henne :p

Haha, dina hundar har ju öron gjorda av päls :D
Lite så! Glad att de inte tillhör mest bepälsade varianten och ännu mer glad åt att de inte är afghanhundar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 630
Senast: ii-ssa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"