Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utöver det så är han skottfast, har fina avreaktioner och är öppen och social. Exteriört är han normalbyggd, har ett fint steg, bra vinklar men han börjar bli lite blekpigmenterad i håret så han är inget utställningsmattrial längre :up:

Och han är jättesnäll med barnen:laugh:

Äsch då, är det inte bara att trimma honom lite och dra till MyDog?! :up: Seniorklass vet du! :p Ha lite köttbullar i handen så ställer han säkert upp sig ordentligt :D

Du kanske får hosta upp lite single malt whisky efteråt dock :angel:

:crazy: Hittade lite gamla bilder på vov när vi nyligen köpt honom, innan han var musklad, upptjockad och klippt...
mQJDAwh.jpg
O7cZU8W.jpg

p9lJZyL.jpg

I dag har vi haft en trakig dag igen. Vi tog in bilen for oljebyte och vantade under tiden. Bada hundarna lag snallt vid mina fotter medan maken och jag drack kaffe, vrakte i oss kakor och 'snacks' och avstyrde ungefar 5 manniskor fran att rusa fram och halsa pa hundarna. Den forsta fick dock Diva att bryta sin plats (imagine that:angel:) hon tycker att hon maste halsa pa alla. Alltid.
Det ar svart att avstyra all hoppning da jag skulle behova ta i lite for mycket ... och manga inbjuder henne till att hoppa:cautious:. Sa nu har jag insett att om hon blir platsad nar manniskor kommer fram kanske vi kan fa bukt med problemet sa att vi antligen kan ga igenom kennelklubbens CGC test som bara handlar om att hunden kan ga i koppel, inte kastar sig ut och hoppar pa folk som kommer forbi :angel: och ar social och kan halsa utan att hoppa pa folk.:crazy: Samt att en okand person kan ta kopplet medan foraren gar utom synhall for 3 minuter. Det finns nagra grejor till som jag inte minns ... utav det jag minns kan hon bara tva saker. Ga i koppel och sitta eller ligga still medan nagon annan haller i kopplet och jag gar darifran. Jag tror att de ska kunna sitta och ligga ocksa. Diva blandar garna ihop de tva. Sa jag sitt sist sitter hon, sa jag ligg forra gangen ligger hon.:confused: Kanske dags att ta tag i det och verkligen trana.:angel:

I dag, pa vagen in till vantrummet rakade vi ga forbi en aldre dam med vacker rod handvaska som stod vid en disk vi gick forbi. Diva hade hela huvudet nere i handvaskan och rotade runt sa tanten nastan tappade vaskan innan jag hann ta ett steg frammat och stoppa henne. :eek: Tur att tanten var snall och gillade hundar.:laugh:

Alltså, det är lite kul. Jag köpte en fusk-biabädd för ett litet tag sedan. Till Aysu var tanken.
Aysu har inte satt en tass i den bädden frivilligt. Valpen däremot... Hon har adopterat den där bädden :D Visst vill hon ha sönder den lite väl ofta, men hon gillar också att sova i den och går då och då från min säng för att ligga i bian. Tur att den uppskattas!

Alltså, det är lite kul. Jag köpte en fusk-biabädd för ett litet tag sedan. Till Aysu var tanken.
Aysu har inte satt en tass i den bädden frivilligt. Valpen däremot... Hon har adopterat den där bädden :D Visst vill hon ha sönder den lite väl ofta, men hon gillar också att sova i den och går då och då från min säng för att ligga i bian. Tur att den uppskattas!
Ebrah mästertjuven :love:

Dag 2 av behandlingen. Herr långnäsa hatar badkaret, försöker gömma sig under handfatet när han inser att han ska få tassarna badade. Går sådär... Tacksamt nog verkar det vara kortslutning någonstans på honom för han har inga problem med att gå in i badrummet, trots att han vet att det är där allt hemskt händer. Orkar inte lyfta 41 kg motsträvig borzoi över badkarskanten, så han får stå bredvid och sen hålla en tass i taget över kanten medan jag tvättar. Bakbenen går bra, frambenen blir det lite dragkamp med men matte vinner.

Tratten hatar han. Det blev inte mycket sova av för hans del sen han fick på den igår, han tror inte han kan ligga ned ordentligt med den men han lär sig nog. Han har iaf lyckats klura ut hur man dricker ur den stora spann med vatten jag satt i köket. Han är så grinig att han inte ville ha verken kvällsmat igår eller frukost idag trots att jag tar av tratten när han ska äta. Surgubbe, men när han blir tillräckligt hungrig så...
Dag 3 av behandlingen. Han har nu sent om sider insett vad det innebär när man blir kallad till badrummet, så jag fick gå ut och hämta honom i halsbandet från vardagsrummet. Däremot går det lättare vid badkaret nu. Även om han inte tycker det är så kul så kliver han ändå fram till kanten och låter mig tvätta en tass i taget. Han börjar acceptera tratten mer och har lärt sig hur man sover med den. Rent krasst så var den faktiskt inte helt olämplig som huvudstöd har han kommit på. Lutar man den lite mot kanten på bädden så blir det rent av bekvämt.

Han har också ätit sin frukost idag, efter att ha matvägrat sen i förrgår. Satte på tratten efter att vi behandlat tassarna i morse och lämnade honom sedan ensam med den frusna matklumpen medan jag gick till affären. När jag kom hem igen var maten uppäten.

Vet inte hur lång tid det är tänkt att ta innan man ser förbättring. Tycker att han nästan är ännu rödare på ena tassen än han var från början. Men vi är bara på dag 3 av 7 så vi får se hur det utvecklas.

Utöver det så är han skottfast, har fina avreaktioner och är öppen och social. Exteriört är han normalbyggd, har ett fint steg, bra vinklar men han börjar bli lite blekpigmenterad i håret så han är inget utställningsmattrial längre :up:

Och han är jättesnäll med barnen:laugh:

jag är så låååååångsam:mad:

I dag har hundarna haft vilodag. Vi har bara varit upp några korta svängar i skogen vid huset. Bla gick vi ner till bäcken för att se om vi kunde få en glimt av bävrarna där med icke.
Gammeltiken fick fjanta med sina "pinnar" (läs mindre träd) och skägget har mest lagt sig i och skällt. En och annan liten kvist har han burit runt på.
Utöver det har vovvarna myst med mig i soffan och tiggt mat (...jaaaa.....de fick lite :angel:)

Själv har jag brottats med att lägga in våra hundar på Working dog. Är ju kass på engelska termer så det har väl gått sisådär men det kommer sig. Stamträden börjar växa fram. Lite kul mot vanliga avelsdata. Dels får man upp 9 led men många har också bild. Beroende på hur noga ägarna varit med att fylla i hundarnas profiler, så kan det finnas ganska mycket info, bilder och även filmer. Jättespännande :)

I dag har hundarna haft vilodag. Vi har bara varit upp några korta svängar i skogen vid huset. Bla gick vi ner till bäcken för att se om vi kunde få en glimt av bävrarna där med icke.
Gammeltiken fick fjanta med sina "pinnar" (läs mindre träd) och skägget har mest lagt sig i och skällt. En och annan liten kvist har han burit runt på.
Utöver det har vovvarna myst med mig i soffan och tiggt mat (...jaaaa.....de fick lite :angel:)

Själv har jag brottats med att lägga in våra hundar på Working dog. Är ju kass på engelska termer så det har väl gått sisådär men det kommer sig. Stamträden börjar växa fram. Lite kul mot vanliga avelsdata. Dels får man upp 9 led men många har också bild. Beroende på hur noga ägarna varit med att fylla i hundarnas profiler, så kan det finnas ganska mycket info, bilder och även filmer. Jättespännande :)
Working dog?

Jaha, gott nytt år igen då. Herrejösses vad det smällde nyss... Någon sån där "tårta" mellan höghus så att ljudet ekade och förstärktes. Skönt att jag satt inne i morsans soffa... Igår var det lite liknande, då gick jag ut med Ebrah och såg plötsligt hur några sprang runt med fyrverkerier. Skyndade mig in igen och hann inte mer än komma upp i lägenheten innan jag hörde några höga smällar. Jag orkar inte :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 779
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar