Ärligt talat, jaaa jag har baaara hundar i huvudet.. FÖRLÅTTycker @isafore var lite trist som inte uppfattade ironin
Hon har ju bara hundar i huvudet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ärligt talat, jaaa jag har baaara hundar i huvudet.. FÖRLÅTTycker @isafore var lite trist som inte uppfattade ironin
Hon har ju bara hundar i huvudet
Latmask
Orkar inte!
Det har vi alla så du är i gott sällskapÄrligt talat, jaaa jag har baaara hundar i huvudet.. FÖRLÅT
Jag med.Åh, den här artikeln hade jag väntat på: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/halland/1.2949605-hunden-leia-hemma-igen-
Jag med.
Är ju ett riktigt blötöga för lyckliga slut så lite läppdarr blev det här.
Vilken fantastisk ägare hon har som har BOTT i skogen hela tiden i den här kylan!!
Hon skrev bl a:Ja, man behöver sådana historier med tanke på hur mycket hemskt man läser om hundar som inte hittas levande eller som vanvårdas.
Jag såg en vanvårdsstory på fb idag som gjorde att jag fick lite tårar i ögonen. En kvinna skrev hur hon och hennes familj tagit hand om en vanvårdad 7-årig tik för tre år sedan (blandras av dobermann-typ). Hunden hade en massa rädslor, men med familjens två berner sennen som trygga förebilder har hon överkommit en efter en. Det enda som återstått var rädslan för eld - men idag, när de kom in från en kall promenad, hade hon självmant hoppat upp i fåtöljen framför brasan!
Historien var kompletterad med en gammal bild på en mager hukande krake och en från idag, när en hund med glänsande päls ligger och vilar i fåtöljen. Helt underbart.
Härligt! Det är verkligen det bästa med "dåligt" väder, att man helt plötsligt blir ensam ute på hundpromenaderna.Långpromenaden igår blev en aning frostbiten -23
Vovve var dock överlycklig som vanligt i snö och tyckte att han inte skulle behöva gå in. Eftersom det varken var folk eller hundar ute och man såg väldigt bra så passade jag på att ha honom lös en bit. Jäklar vad han ville rejsa, skitbusig blev han! Men han kom varenda gång jag kallade in honom! Så stort framsteg så matte blir väääldigt glad!
Samma sak när vi går i skogen på kvällen när det är becksvartHärligt! Det är verkligen det bästa med "dåligt" väder, att man helt plötsligt blir ensam ute på hundpromenaderna.
Äntligen kom snön till oss. Var vi sist i landet med att få detta vita underverk?
Ystra, lyckliga hundar, en själaglad som och en lycklig matte/mamma som äntligen slipper skitiga golv.
Jag och sonen var ute med hundarna och åkte snowracer och Stjärtlapp. Även skägget fick åka några vändor snowracer med mig. Han tyckte det var sådär kul......
Han föddes till en gubbe och har aldrig varit barnslig eller fattat vad som är kul
Har gått i flera dagar och klurat på detta med fodervärdar.
Ni som har fodervärdar eller har hittat fodervärdar.....hur har ni gått till väga/kommit i kontakt med varandra?
Vi hade en på lut men den blev gravid plus hade redan hund så.....
De vi har innan är inom familjen. Nu behöver vi alltså ta en för oss helt okänd människa och det känns....oroligt.
Kommer behöva två till kommande kull och en till nästa så det gäller att tänka ut nu hur vi ska gå tillväga för att hitta dessa tre. Frågar man bara nån valpköpare som man känner lite extra för? Slänger man ut frågan till folk man tror/litar på? Går man ut med att man söker fodervärd eller attraherar man fel folk då? (snåljåparna)
Vad vi önskar i en fodervärd och hela tjomojset runt om kring är vi på det klara med. Men hur hittar vi på dessa människor?
Har ni några bra tips?
Den vi hade på lut frågade vi. Kan inte komma på någon mer i bekantskapskretsen just nu. Alla har liksom fullt med "mattrial för några år framåt. Annonsera tror jag som du om. Möjligtvis på hemsidan men inte mer. Hade det varit en ickekrävande sällskapsras så hade det varit lättare. Men en större brukshund med en jäkla arbetsmotor.... Kan lätt bli fel.Jag har blivit tillfrågad några gånger, trots att jag inte sökte hund. Tror att det är ett ganska bra sätt. Alltså ta kontakt med förare/hundägare ni är bekanta med och tror på och fråga om de skulle vara intresserade av att ta en hund på foder. Det värsta som kan hända är att de tar det som en komplimang men inte vill/kan.
Annonsera tror jag är dömt att misslyckas, såvida man inte vill anställa nån som kan gallra i inkorgen