Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en Hurttaoverall, dock i fleece. Men det är super! Min hund älskar den (rör sig helt ledigt) och storleken verkar stämma bra.
Slush Combat ?
Önskar mina kunde ha, men icke. Dom är alldeles för tajta i rätt längd :( Så trist med täcke till kortbenta hundar, då snö mm skyfflas in under magplattan och fastnar där. Kortbent overall vore bättre men denna går icke.

Såg en (border collie-)valp på Hööks i dag, och blev alldeles :love: valpsjuk helt enkelt. Till råga på allt är jag chihuahuasjuk just nu (jag blir det några gånger per år). Men det vore inte helt vettigt med chihuahua "först", jag har alltså en smått ledbruten sheltie nu och vill ha en till (fast frisk) som kan göra alla sportiga saker jag vill göra och det borde jag skaffa först, tycker jag. SEN kan jag köpa en chihuahua och träna den i freestyle och viltspår. :D

Men alltså jag hittar inte riktigt tiden till att ha valp. Same story sedan flera år tillbaka nu. Måste komma på en lösning. Köpa Trisslotter, vill säga.

http://www.divinedog.se/hurtta-outdoors-slush-combat-overall-kantarell----p-816-c-157.aspx

Är det någon som har provat hurtas overaller med ben?
Stämmer storlekarna?
Kan hunden röra sig fritt med overallen på?

Jag har en Hurta i fleece. Den funkade jättebra för mina förra hundar. Vi provade ut i affären. Det fanns ju en herrans massa storlekar i bredd etc utöver bara längd.

Nuvarande tror jag är för liten för den.

KL

Jag och lillskiten har varit ute i regnet och kladdat ner oss idag. Hon verkar totalt obrydd över vädret.
Hennes mormor var inte heller sån som tyckte väta var äckligt. Hennes "syrra" däremot avskydde regn och gick som hon gjort ned sig utöver att hon rusade ner till ytterdörren överlycklig över promenad.. tills hon insåg att det regnade och världen rasade och hon deppade ihop helt och hängande släpade sig ut med äcklad min och lyfta tassar.
Nuvarande rusade glatt runt i vatten, löv och grus och tog med sig en del av det in sen. ;)
Så hon fick duscha sig. Inte uppskattat!
Bild från en annan dusch:

Jag har en Hurta i fleece. Den funkade jättebra för mina förra hundar. Vi provade ut i affären. Det fanns ju en herrans massa storlekar i bredd etc utöver bara längd.

Nuvarande tror jag är för liten för den.

KL

Jag och lillskiten har varit ute i regnet och kladdat ner oss idag. Hon verkar totalt obrydd över vädret.
Hennes mormor var inte heller sån som tyckte väta var äckligt. Hennes "syrra" däremot avskydde regn och gick som hon gjort ned sig utöver att hon rusade ner till ytterdörren överlycklig över promenad.. tills hon insåg att det regnade och världen rasade och hon deppade ihop helt och hängande släpade sig ut med äcklad min och lyfta tassar.
Nuvarande rusade glatt runt i vatten, löv och grus och tog med sig en del av det in sen. ;)
Så hon fick duscha sig. Inte uppskattat!
Bild från en annan dusch:
Ja, nu har jag beställt en och hoppas att den passar
Gör den inte det så går det att returnera
Det jag har varit mest orolig är att overallen är i vägen för honom
Han bryr sig inte det minsta om ifall det regnar och om han är täckt i lera från topp till tå. Det är mest jag som vill slippa bada hunden varje dag :)

Det är först nu som jag inser hur mycket mer smuts en stor hund drar in, jämfört med en liten...

Jättesöt liten hund du har :)

Slush Combat ?
Önskar mina kunde ha, men icke. Dom är alldeles för tajta i rätt längd :( Så trist med täcke till kortbenta hundar, då snö mm skyfflas in under magplattan och fastnar där. Kortbent overall vore bättre men denna går icke.
Nej jag har i fleece, vet inte riktigt vad den heter men något med microfleece. Ja, min hunds är för lång egentligen, annars skulle han inte kunna ha den på bredden, men det gör inte så mycket tycker jag.

Nej jag har i fleece, vet inte riktigt vad den heter men något med microfleece. Ja, min hunds är för lång egentligen, annars skulle han inte kunna ha den på bredden, men det gör inte så mycket tycker jag.
Ah, du har den äldre modellen som fanns före combat :) Det görs inte längre

Är så himla nöjd med lillfisen just nu. Har kört ett par lydnadspass de senaste dagarna och han är så himla rolig att träna med, blir det inte rätt så anstränger han sig ännu mer nästa gång och vill bara mer, mer mer!

Igår kväll gick vi en långpromenad sent på kvällen och det var så härligt, trots att han stod och sjöng vid dörren för att få komma iväg så drog han inte i kopplet utan reglerade själv när han märkte att det gick lite väl fort fram. Och när vi mötte en annan människa med hund på långt håll så nöjde han sig med att skälla till ett par gånger, sedan käkade han lite godis och var lugn och nöjd vid själva mötet. Att han skvallrar om han ser något han tycker är skumt känns helt ok så länge han låter mig bestämma sen.

Under kvällspromenaden kom en lös stor svart hund fram till oss.. Inte riktigt vad vi behöver just nu känner jag. Tänkte någon sekund att det förmodligen kommer smälla, men hade fel som tur var!
Labben uppförde sig någorlunda på det sättet att han var vänligt inställd åtminstone, golden gav ifrån sig något skall innan husse hann avledda honom och höll sig lugn när hunden sprang vidare fram till honom.
Glad att de inte rök ihop, men känns lite tråkigt då jag tror det kan påverka vår träning negativt..

Men! Fick även lite positiv feeling idag iallafall när jag klippte klorna på vår golden och kom ihåg hur långt vi kommit med den träningen. När han kom hit som valp skrek han som en stucken gris och var obekväm med nästan all form av beröring, nu sitter han lugnt och myser :love:

När han kom hit som valp skrek han som en stucken gris och var obekväm med nästan all form av beröring, nu sitter han lugnt och myser :love:
Det gjorde min valp med när jag fick hem honom. Idag (han är nu 7mån) så kunde jag för första gången klippa hans klor utan att hålla i honom. Han är fortfarande inte helt bekväm, men det går verkligen framåt.

När jag sedan klippte den äldres klor vrålskrek lillen rakt ut som om det var han som var utsatt :confused::rofl:

Åh, har varit ute och lekt med kameran, fotat mina galna hundar... Kom att tänka på att jag läst (här på buke?) nått om att vinthundar ska vara ensamma i hundvärlden om att ha två svävmoment i galoppen? @Red_Chili, ringer det nån klocka?

Isf är det nog en del greyhound i mina :D

Åh, har varit ute och lekt med kameran, fotat mina galna hundar... Kom att tänka på att jag läst (här på buke?) nått om att vinthundar ska vara ensamma i hundvärlden om att ha två svävmoment i galoppen? @Red_Chili, ringer det nån klocka?

Isf är det nog en del greyhound i mina :D

Jo, vissa påstår att det är så, men det är nog de som aldrig sett andra hundar i annat än lugn, avslappnad galopp :D har hört det många(!) gånger och trodde själv på det tills jag började umgås med folk som hade andra hundar och de hundarna fick leka med mina salukis, nog sjutton hade även spetsar och spaniels två svävmoment i galoppen då med ;)

Jo, vissa påstår att det är så, men det är nog de som aldrig sett andra hundar i annat än lugn, avslappnad galopp :D har hört det många(!) gånger och trodde själv på det tills jag började umgås med folk som hade andra hundar och de hundarna fick leka med mina salukis, nog sjutton hade även spetsar och spaniels två svävmoment i galoppen då med ;)

Precis, det kommer ju sväv när de tar i! :)

Det är alltid likadant. Lämnade av hundarna hos föräldrarna för att jag sticker tidigt och blir borta många timmar imorgon. Innan jag lämnar tänker jag "Vad skönt med att bara vara för mig själv! Och ingen morgonrastning imorgonbitti!" Nu har de varit där i två timmar ungefär och... ja, det är så tomt :p Skulle vilja hämta hem dem igen nu...

Den som varit snabbast av mina pappisar var vansinnigt snabb. Där såg man ju tydligt för ögat att det blev fler svävmoment när hon gasade på.
Jag är hyfsat säker på att inte blivit pålurad annat än pappi med det utseendet.. ;)

Den som varit snabbast av mina pappisar var vansinnigt snabb. Där såg man ju tydligt för ögat att det blev fler svävmoment när hon gasade på.
Jag är hyfsat säker på att inte blivit pålurad annat än pappi med det utseendet.. ;)

Jag och lillråttan gick bort till skogen idag. Jag är fortf sjuk och tänkte att det ju blir perfekt om hon får göra annat än springa på planmark som här runt huset. På vägen dit fräste hon runt lite på de öppna ytor och vägar som tillät henne att vara lös.
I skogen gick hon fot om jag inte chasade bort henne någon meter från mig.
Så var det med det försöket till "gratis-rastning".. :P
Jag som tänkte att hon skulle trötta ut sig lite genom att både behöva ta sig över stock och sten och lukta på saker och kanske göra iaf små egna utflykter på några meter från mig och springa ifatt. Nehepp..
Tänkte att hon kanske blivit trött och gick hemåt. På hemvägen var det full kareta på de öppna ytorna och små utflykter från mig. Jahapp..
Hon är väl inte trygg nog i skogen än..

I går gick vi på vandring med hela flocken, en termos med kokkorv, kaffe och kanelbullar. Hade spanat in en för oss ny led med massor av fornlämningar och andra gamla kuligheter att titta på. Sträckan skulle vara ca milen och terrängen lite svår. Lät perfekt för en heldag :)
Naturligtvis kom vi ur kurs. Så turen blev bara 5 km.
Men vilken terräng!:o
Svår var inte rätt ord. Stundvis kändes den omöjlig. Jag var dysvett och har i dag träningsvärk överallt. Hundarna fick kämpa på bra de också. Väldigt mycket berg med branta stigningar, stenrösen och stigen var full av rasade träd. Men många intressanta platser att titta på.
I dag har hundarna bara lullat runt här hemma på gården. Jag har slipat spackel och grejat i hundhusbygget.
Och sista tiken har slutat löpa :banana:

I går gick vi på vandring med hela flocken, en termos med kokkorv, kaffe och kanelbullar. Hade spanat in en för oss ny led med massor av fornlämningar och andra gamla kuligheter att titta på. Sträckan skulle vara ca milen och terrängen lite svår. Lät perfekt för en heldag :)
Naturligtvis kom vi ur kurs. Så turen blev bara 5 km.
Men vilken terräng!:o
Svår var inte rätt ord. Stundvis kändes den omöjlig. Jag var dysvett och har i dag träningsvärk överallt. Hundarna fick kämpa på bra de också. Väldigt mycket berg med branta stigningar, stenrösen och stigen var full av rasade träd. Men många intressanta platser att titta på.
I dag har hundarna bara lullat runt här hemma på gården. Jag har slipat spackel och grejat i hundhusbygget.
Och sista tiken har slutat löpa :banana:
Vart var det? Låter spännande :) (tyckte nämligen att jag läste i någon annan tråd att vi bor i hyffsat samma del av landet :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 033
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025