Uppdatering av omplacerings bc-tik

P

pippi27

Kira, har gått ner mycket i vikt, nästan så att hon har gått ner för fort :smirk: Hon är ju med mig hela dagarna, rör på sig väldigt mycket, hänger med till stallet och ut med hästarna. Har ökat på hennes mat en hel del för att hon inte ska tappa hull allför fort. Börjar få bukt med en hel del av hennes märkliga påhitt, TV-beroendet har minskat men hon är fortfarande väldigt PÅ TV:n. Här för några dagar sedan skulle hon stoppa en fårskock i Tv:n :D
Nu går hon helt lös, lydnaden sitter som smäck, hon går inte många steg utan att kolla var jag håller hus. Hon har ännu inte upptäckt vad kul det är att hjälpa till med saker här inne men det går framåt även på den punkten.
Hon är superb på att valla in lösa nötkreatur, fast självförtroendet ligger fortfarande lågt.
Andra hundar är ett problem, hon har ju inte träffat andra tidigare så hon har inget vidare hundspråk. Det lilla självförtroende hon har flyger bort när vi möter andra hundar.
Jag är ändå rätt nöjd med henne.

Sv: Uppdatering av omplacerings bc-tik

va roligt att det går bättre! speciellt när det gick som det gick med den gamla. har hon blivit opererad ännu eller skulle ni inte göra det?

Ja, operationen ja, vårat stora ?.
Vi har diskuterat detta fram och tillbaka även med veterinären. Nu har jag en vet som är väldigt rak och uppriktig som tur är och vi har kommit fram till att vi inte opererar. Än så länge är knölarna små, dom har inte vuxit och eftersom Kiras hälsa har förbättrats avesvärt så tror vet att tumörerna inte kommer att växa på länge.
Skulle vi ta bort dom nu så kommer dom troligtvis tillbaka ändå. Så, vet och jag har kommit fram till att låta det vara. Den dagen dom börjar växa så får vi se hur tiken mår då.
Idag ska jag introducera laserpekaren för henne :)
Det ska bli intressant att se hur hon reagerar på den.

Ja, precis. Min är mindre än en penna och sitter tillsammans med klickern runt handleden.
Jag använder den till att få hundarna att hämta rätt pryl åt mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 608
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 414
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar