Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla Gripa har precis passerat 6 månader nu (4e) och hon börjar ju se ut som en hund :love:

18341798_1343397785746180_3158387142924091093_n.jpg

18300906_1343397782412847_7942279180975121912_n.jpg

18342527_1343397789079513_6184572427994191974_n.jpg

Djupfryst!!
Varit i 5 timmar på klubben och gått igenom ett gäng ekipage som bla ska vara med på Schäferslaget. Så kul att se.
Systrarna fick var sitt pass lätt lydnad/kontakt. Calibra fick skälla lite på en figge och bita i boll.
I morgon bitti åker vi till hanen igen och ser om de är sugna på varandra.

Fantastiska veterinär!
Hon vet hela Professorns historia och förstod precis min oro och ångest. Kunde hjälpa på momangen. :heart
Röntgen visade att vovven är förstoppad! Rejält förstoppad. Lillplutten!
Hela systemet var fullt och vi har inte misstänkt nåt för han har skitit "som vanligt". :confused:

Så han fick massa vätska och b-vitamin i nacken så att han såg ut som en felkonstruerad dromedar, en stor dos paraffinolja att nomma i sig och laxermedel direkt i baken. Har dock fortfarande vägrat skita. :turd:

Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång. :cry:

Minsta magbesvär hos Sherlock ger mig panikångest på grund av det.

Såklart att du blir skräckslagen. Måste ha varit fruktansvärt för er med Professorn.

Hoppas på :turd:-fest nu!

Såklart att du blir skräckslagen. Måste ha varit fruktansvärt för er med Professorn.

Hoppas på :turd:-fest nu!
Ja det var en total berg- och dalbana som slutade med krasch :cry:
Ena stunden verkade medicinen fungera, nästa stund kräktes han blod.
Har massa mobilfilmer från när han var liten plutt, innan han var sjuk (eller iaf innan det märktes att han var det) och den hunden han var då var så underbar att jag får hjärtsnörp bara av att tänka på det. Hans syskon är kärnfriska precis som uppfödarens alla andra vovvar så det känns oerhört orättvist.
Vet att du också förlorat en mycket ung hund nyligt och jag beklagar verkligen!

:turd:-festen lyser med sin frånvaro (lite har kommit men inga mängder) men Sherlock är pigg och glad i alla fall. Ska tillbaka till vetten vid öppning imorrn så är inte speciellt orolig just nu.

Ja det var en total berg- och dalbana som slutade med krasch :cry:
Ena stunden verkade medicinen fungera, nästa stund kräktes han blod.
Har massa mobilfilmer från när han var liten plutt, innan han var sjuk (eller iaf innan det märktes att han var det) och den hunden han var då var så underbar att jag får hjärtsnörp bara av att tänka på det. Hans syskon är kärnfriska precis som uppfödarens alla andra vovvar så det känns oerhört orättvist.
Vet att du också förlorat en mycket ung hund nyligt och jag beklagar verkligen!

:turd:-festen lyser med sin frånvaro (lite har kommit men inga mängder) men Sherlock är pigg och glad i alla fall. Ska tillbaka till vetten vid öppning imorrn så är inte speciellt orolig just nu.

Ja, kast mellan hopp och förtvivlan. Och det där förbannade beslutet som måste tas.

Skönt att höra att ni får fin hjälp och att Sherlock mår bra. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka