Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ringa telefonsamtal
Äsch då. Kan du lära honom att fladdra med nosvingarna kan du väl lära honom att trycka med en trampdyna i taget.Hahaha, skaffa dig en hund, kom på kurs, så lovar jag att vi ska lära den att ringa! Min egen är för... öh... stor! Just det, han är för stor för att kunna använda touchen.
Äsch då. Kan du lära honom att fladdra med nosvingarna kan du väl lära honom att trycka med en trampdyna i taget.
En trampdyna i taget är ju hela jäkla knappområdet!
(Och det är ju klart jag kan! Jag... öhm... jag vill bara inte visa upp hur skicklig jag är för andra blir så ledsna då! Japp. Så är det. )
Fantastiska veterinär!
Hon vet hela Professorns historia och förstod precis min oro och ångest. Kunde hjälpa på momangen.
Röntgen visade att vovven är förstoppad! Rejält förstoppad. Lillplutten!
Hela systemet var fullt och vi har inte misstänkt nåt för han har skitit "som vanligt".
Så han fick massa vätska och b-vitamin i nacken så att han såg ut som en felkonstruerad dromedar, en stor dos paraffinolja att nomma i sig och laxermedel direkt i baken. Har dock fortfarande vägrat skita.
Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång.
Minsta magbesvär hos Sherlock ger mig panikångest på grund av det.
Nope, kelpie blir det icke. Tror temperamententet skulle passa mig, men dom faller på storleken. (och utseendet..)Nu har jag dålig koll på vad du ska göra med din hund, men jag tycker kelpie. Jobbfrågan är värre, har såna bryderier själv.
Ikväll har jag varit på träningsutvecklingskurs för @Monstermom och lärt mig att klassisk betingning är en skallig man med skägg och operant betingning är en skallig man utan skägg.
Och att jag bara kan gunga på en gungbräda i taget.
Japp! Ge mig ett gäng liknelser så kommer jag minnas det forever! (oftast även vad liknelsen står för)Det blir bra det här du!
Jag märker att jag verkligen lyckats förmedla kärnan av budskapet!
Japp! Ge mig ett gäng liknelser så kommer jag minnas det forever! (oftast även vad liknelsen står för)
Ja det var en total berg- och dalbana som slutade med kraschSåklart att du blir skräckslagen. Måste ha varit fruktansvärt för er med Professorn.
Hoppas på -fest nu!
Äsch, alla sätt är bra (utom P+gungbrädan)! Jag lär mig ju, så jag är nöjd iaf.Fanken... Jag som bara svamlar medan jag letar efter saker att säga!
Äsch, alla sätt är bra (utom P+gungbrädan)! Jag lär mig ju, så jag är nöjd iaf.
Jag ska bara skaffa mig en hund förstDet låter bra! Du får berätta för mig sen vad du lärt dig, bara.
Ja det var en total berg- och dalbana som slutade med krasch
Ena stunden verkade medicinen fungera, nästa stund kräktes han blod.
Har massa mobilfilmer från när han var liten plutt, innan han var sjuk (eller iaf innan det märktes att han var det) och den hunden han var då var så underbar att jag får hjärtsnörp bara av att tänka på det. Hans syskon är kärnfriska precis som uppfödarens alla andra vovvar så det känns oerhört orättvist.
Vet att du också förlorat en mycket ung hund nyligt och jag beklagar verkligen!
-festen lyser med sin frånvaro (lite har kommit men inga mängder) men Sherlock är pigg och glad i alla fall. Ska tillbaka till vetten vid öppning imorrn så är inte speciellt orolig just nu.