Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en som säger:
Jag tror att du tänker be mig om det här. Jag har så här många olika sätt att göra det på. Jag kan också göra det baklänges, stående på huvudet eller samtidigt som jag sjunger en sång. Har du tänkt på att det går att göra det så här också?
.

En som säger:
JA! Jippie! Nu ska jag göra...nått... vad var det hon sa? Spelar inte så stor roll, jag gör det här. Och det här. Och det här. Och det här. Människan ser inte imponerad ut, jag gör allt igen, fast lite snabbare!

En som säger:
Det låter intressant. Tänkte du det så här? *gör exakt vad jag bad om*

En som säger:
Jag tror att det är det där du vill ha gjort. Jag fixar.

Och så en som säger:
Det låter som en bra plan. Jag ser till att det blir gjort, fast jag har en plan som är bättre än din.

Min ena säger- Ohh nu händer nåt roligt, yeay vi ska hitta på något, kom igen fortare, fortare!! Men VA?! Var det detta du ville göra? I helskotta heller det kan du göra själv!

Och en som bara tittar på mig och tänker högt- I helvete heller jag har gått i pension, hitta nån annan dumfan att tramsa runt med.

Älskar mina djur :rofl::love:

Min egen hund är sabbad av en tränare som säger "Vi gör det här - nej, vänta, det här blir bättre - eller förresten, jag har ju glömt att vi skulle - titta, en fjäril!", men andras oförstörda hundar får jag låna ibland och "skulle inte tro det"-hundarna är roligare än "jajemen!" tycker jag. :D
(Jag sätter "jag kan göra femton andra saker!" i samma kategori som "varför?" faktiskt. :angel:)

Jag måste hoppa in och slå ett slag för "varför då?"-hundarna, tydligen! Det är ju en jättekul utmaning att inte få saker gratis också, och jäklar så mycket man kan lära sig av dem som man helt kan hoppa över som tränare av mer träningsvilliga typer! :D
Haha, jag kommer ihåg första gången jag fick Wahidah att gå fot med mig, med perfekt position och fin kontakt. Hon gick så i 3-4 steg inne i köket utan störning. Jag blev så lycklig att jag hoppade runt och grät glädjetårar :angel: Rastypisk saluki hos person som då inte hade någon direkt koll på något alls.. jäklar vad lång tid det tog med allt och jäklar vad mycket jag tvingades lära mig!

Benji har artros i båda höfterna och måste börja gå på glykosamin, och hundfysio rekommenderades. Som tur var har han iallafall fina höfter förutom artrosen då. Han ska även få antiinflammatoriskt.

Min fina Benji :heart

Min egen hund är sabbad av en tränare som säger "Vi gör det här - nej, vänta, det här blir bättre - eller förresten, jag har ju glömt att vi skulle - titta, en fjäril!", men andras oförstörda hundar får jag låna ibland och "skulle inte tro det"-hundarna är roligare än "jajemen!" tycker jag. :D
(Jag sätter "jag kan göra femton andra saker!" i samma kategori som "varför?" faktiskt. :angel:)
Fast jag skiljer lite på den gamla tibben vi hade som sa: "Nä, det har jag ingen lust med" om man frågade om hon ville söka köttbulle på gräsmattan, och Boss som vid specialsöksplattformen inte bara har listat ut hela grejen runt nosarbetet utan även helt förstått hur förflyttningen av burkarna fungerar mekaniskt, hur våran lärare hade omedvetna mönster i hur hon flyttade och sånt. Han ser och listar ut sjuttioelva saker runt uppgiften som vi inte ens visste att vi bad om...

Fast jag skiljer lite på den gamla tibben vi hade som sa: "Nä, det har jag ingen lust med" om man frågade om hon ville söka köttbulle på gräsmattan, och Boss som vid specialsöksplattformen inte bara har listat ut hela grejen runt nosarbetet utan även helt förstått hur förflyttningen av burkarna fungerar mekaniskt, hur våran lärare hade omedvetna mönster i hur hon flyttade och sånt. Han ser och listar ut sjuttioelva saker runt uppgiften som vi inte ens visste att vi bad om...

Det är inte den sorten jag menar, utan sorten som uppfinner eget.

Min kollega har bestämt att jag ska ha en aussie. Jaaaha.
Kan inte någon bara hitta en bra hund, från en bra kennel, som passar mig och sätta den i knät på mig? HÄR. Så slipper jag gå runt och vela!
Och lösa frågan om var hunden ska vara när jag är på jobb. Kan någon bara ordna det åt mig, tack?

Jag måste hoppa in och slå ett slag för "varför då?"-hundarna, tydligen! Det är ju en jättekul utmaning att inte få saker gratis också, och jäklar så mycket man kan lära sig av dem som man helt kan hoppa över som tränare av mer träningsvilliga typer! :D

Ja alltså, man lär ju sig något av dem :D

Jag tror det har med lathet att göra :angel: Att orka motivera en hund som är svårflirtad tar ju lite mer tid.

Sen tycker jag det är så tråkigt att träna med hundar som inte verkar tycka det är kul alls.. Då kan jag likaväl skita i det.

Min kollega har bestämt att jag ska ha en aussie. Jaaaha.
Kan inte någon bara hitta en bra hund, från en bra kennel, som passar mig och sätta den i knät på mig? HÄR. Så slipper jag gå runt och vela!
Och lösa frågan om var hunden ska vara när jag är på jobb. Kan någon bara ordna det åt mig, tack?
App app app, gör om och gör rätt, jaktgolden var det ju! För det har jag bestämt! (Annars tror jag en kortis skulle vara bra...)

Jag säger bara en sak. Med en bild.
16939147_10154505611183666_4208010246021129865_n.jpg

Sherlock har haft hicka ett par gånger senaste dagarna, verkat låg på morgonen i flera dagar men annars okej, kräktes upp vattnet han drack igår (inget hulkande) och maten innan han ens hann ut ur köket imorse (med hulkande). Nu ställde han sig i böneställning och jag bröt ihop totalt.
Samma symptom som allt startade med hos Professorn. :cry:

Alltså folk.
Benji behöver gå ut oftare nu eftersom han varit sederad. Det är en stilla måndagseftermiddag. Typ ingen är hemma. Varje gång jag gått ut så låser jag upp lägenhetshuset när jag kommer tillbaka för att komma in igen. Nu sista röstningen så tänkte jag att "äh, jag ställer upp dörren, jag är ju tillbaka snart". Jag går liksom tjugo meter till en gräsplätt, han kissar och jag går tillbaka.

Då jävlar får jag en utskällning av en gubbe som stått och lurpassat i trapphuset, som väntat på att jag ska komma in igen för att kunna skälla ut mig! Inte nog med det, han ska minsann åka upp med mig för att fortsätta gnälla och klaga. När jag till slut får igenom att jag har en hund som varit sederad idag så jag måste gå ut ofta, att jag vara går till gräsplätten och inte skulle lämnat dörren öppen alls länge, då drar han till med ett "jaha, DET var ju långt. Är det allt han får?!"

Då jävlar blev jag sur och fräste ifrån. Gringubbe, flytta eller tja.. Första gången jag sagt något så elakt som jag gjorde :o

Men fasen vad trött jag blir på att gamla gubbar och tanter ska vara så fientliga! Han kunde lika gärna varit trevlig, men neeej, här ska vi trycka till den unga tjejen med hund! :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat