Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heeej buke, för femhundrafemtioelfte gången tänker jag att det vore kul med en hund som är lätt att träna lydnad osv med. Vi skulle träna jättejättemycket! Detta trots att jag har två hundar i soffan som inte fått träna ordentligt mentalt på flera veckor(!) eftersom jag saknat träningsmotivation... bra kombo va? :grin:
(De har fått något litet "godisregn" ute och jag har tränat lite fotgående med Ebrah då och då, that's it...)

Äntligen hemma, efter 12 timmars bilkörning och två olika entimmeslånga hundpauser. Magkänslan verkar bra ang Karlas potentiella pojkvän, och jag svängde förbi ett annat ställe och plockade upp en tvåårig hane som ska vara här på arbetsläger i 5 veckor.

Väl hemma blev jag knappt hälsad på av Boss som inte sett mig på fem veckor (men han blev glad över att hundarna kom hem, den svikaren), väldigt pussad av några av fåren och de fyra djuren som varit med i Norge har fortfarande fest över att vara hemma. Lite skeptiska till att det är en ny kille med in, men så länge han inte trampar på dem är de snälla.

Karla flirtar hej vilt, imorgon ska jag boka tid för ögonlysning, misstänker att löpet redan är på g! :eek:

Hörlursgrannen var plötsligt lugn idag och det verkade i alla fall som att det gick in att hon inte får prata med vovven på balkongen och lite annat. Får se hur länge det håller i sig men är rätt så lättad nu i alla fall. :)

Större meningsskiljaktigheter med Hunds ägare idag. Jag har nu sagt att jag gärna går "hopp och lek" - kurser med Hund, men ägaren får sköta tuktandet själv. Jag gav upp när uttryck som att Hund "måste veta sin plats" och att jag måste "trycka ner henne när hon gör så" yttrades.

Har tröstat mig med att vara på inkallningskurs och att anmäla mig till ännu en kurs. I träningsutveckling.
Usch, stackars Hund. Inte konstigt att det blivit som det blivit med de ägarna. :(

Jag har slängt gotte på backen till Gripa de senaste gångerna vi stött på bekanta och se där, hund är fokuserad på mig ist för på personen vi möter, så svårt var det :D

Vi har såklart en bit kvar. Hon är en riktig hoppetossa, men en bra start iaf :up:

Och igår slet sig ridgebacken och kom rusande och vrålande.. Som tur var så kom Viggo in till mig, han var lös och några meter bort och ridgebacken kom lyckligtvis inte ända fram, kanske för att jag gav honom en känga sist..

Var helt skakig efteråt :crazy:

Som tur var verkade ingen av hundarna bli särskilt påverkade mer än att de aktade lite på sig. De tog godis och busade direkt efter men vi har inte stött på honom sen dess så hoppas inte att framförallt Viggo blir mer osäker. Nu har hunden varit nära att tugga på honom vid tre tillfällen..

Träffade min kompis HH idag för första gången på flera år som jag även tidigare har tränat, lite synd bara att hunden inte har fått göra något på några år för fytusan vilken trevlig hund det är och som har ganska mycket potential egentligen (har försökt övertala ägaren att hunden kan flytta hem till mig). :angel:
Alltså om jag ska ha en brukshund senare så blir det nog en HH. :love:

Igår var en riktigt jäkla pissig hundägardag.
Skulle äntligen träffa jycke igen efter 2 dar ifrån varann ( kändes som en evighet), precis när jag ska kliva av tåget får jag ett samtal från pojkvän att jycke svalt en strumpa.. googlar jourvet i Jönköping, ser att dem bara har öppet till 21, och klockan är runt 19.30. Börjar ringa.. inget svar. Runt 20.30 svara dem äntligen, men nej, dem hade inte tid med fler patienter och hänvisar oss till blåstjärnan i Göteborg. Suck och mutter.. ringer blåstjärnar som först inte tycker det är någon idé p g a tiden innan vi är framme, men ändrar sig sedan och tycker vi ska komma in.
Sätter oss i bilen och kör till Göteborg, är framme 22.30, en stund senare får vi komma in på rummet.. hund får mat plus kräkmedel.
Hund kräks två gånger.. ingen strumpa. Fasen tänker vi.. den har hunnit gå vidare.
Efter ytligare en liten stund hulkar jycke igen, och upp kommer en strumpa! Jubbel i undersökningsrummet!
Ytligare lite kräkningar, och en trött hund senare får vi äntligen åka hem.
Plånboken gråter ( galet vad dyr veterinärens tid är på jourtid!), och matte var rejält utmattad p g a jobbat från 5.30 på morgonen plus resa från Uppsala till Jönköping efter det, så grät som ett barn så alla trodde väl hunden var döende.
Men en lättad matte som kan andas ut över att strumpan är ute igen.

Förbaskade labrador. :heart

Igår var en riktigt jäkla pissig hundägardag.
Skulle äntligen träffa jycke igen efter 2 dar ifrån varann ( kändes som en evighet), precis när jag ska kliva av tåget får jag ett samtal från pojkvän att jycke svalt en strumpa.. googlar jourvet i Jönköping, ser att dem bara har öppet till 21, och klockan är runt 19.30. Börjar ringa.. inget svar. Runt 20.30 svara dem äntligen, men nej, dem hade inte tid med fler patienter och hänvisar oss till blåstjärnan i Göteborg. Suck och mutter.. ringer blåstjärnar som först inte tycker det är någon idé p g a tiden innan vi är framme, men ändrar sig sedan och tycker vi ska komma in.
Sätter oss i bilen och kör till Göteborg, är framme 22.30, en stund senare får vi komma in på rummet.. hund får mat plus kräkmedel.
Hund kräks två gånger.. ingen strumpa. Fasen tänker vi.. den har hunnit gå vidare.
Efter ytligare en liten stund hulkar jycke igen, och upp kommer en strumpa! Jubbel i undersökningsrummet!
Ytligare lite kräkningar, och en trött hund senare får vi äntligen åka hem.
Plånboken gråter ( galet vad dyr veterinärens tid är på jourtid!), och matte var rejält utmattad p g a jobbat från 5.30 på morgonen plus resa från Uppsala till Jönköping efter det, så grät som ett barn så alla trodde väl hunden var döende.
Men en lättad matte som kan andas ut över att strumpan är ute igen.

Förbaskade labrador. :heart

Vilken jäkla tur! Skönt att det gick bra till slut.
Nästa gång kanske ni bara ska åka direkt till veterinären istället för att vänta på att de ska svara? Jag hade i alla fall inte velat vänta med att kräka en hund som nyss svalt ett främmande föremål.

Vi har varit på Brewdogs hundevent idag. Himla himla trevligt arrangemang och Svansson har ätit godis (mer än han birde enligt mig och på tok för lite enligt honom), hoppat runt och varit allmänt odräglig :angel:
Det tog lite tid innan han började chilla och vi fick gå ut för att samla ihop oss, men sen skötte han sig fint :love: God mat var det dessutom (fast det fick Svansson inte chansen att kontrollera) och så fick vi massa roliga gratisprover på både godis, tugg och en necessär från något designföretag som hade mycket fina hund/katt-grejer :)

Nu är vi trötta båda två, det är tufft att vara på besök i stan :o

När Brihanna kom till oss var hon smaö. Hon blev sedan ännu smalre och såg riktigt eländig ut ett tag. Nu börjar hon nästan bli för stor. Vi får passa oss gällande fodergivan nu :o

Är orolig för Benjis röntgen imorgon. Lilla gubben. Tänk om det ser riktigt illa ut. Tänk om vi måste säga hej då till Benji alldeles för tidigt :cry:
Mattes finaste knasboll :heart
benji0032.jpg

I dag åkte vi till hanen med fodertiken. Vi var tveksamma om hon var rätt i löpet. Ljusare droppar började i morse men de kan bli ljusare. Vulvan kan bli mjukare med för den delen. Men vi tyckte det var bäst att låta dem ha en lite dejt nu och se hur de svarar på varandra.
Intresse fanns men inte tillräckligt så det är nog ett par dagar kvar. De fick flirtat lite iaf. Provar på tisdag igen och ser om de är pilska då :)

Köpt grisbollar till hundgårdarna. Hoppas de blir uppskattade i morgon.

Heeej buke, för femhundrafemtioelfte gången tänker jag att det vore kul med en hund som är lätt att träna lydnad osv med. Vi skulle träna jättejättemycket! Detta trots att jag har två hundar i soffan som inte fått träna ordentligt mentalt på flera veckor(!) eftersom jag saknat träningsmotivation... bra kombo va? :grin:
(De har fått något litet "godisregn" ute och jag har tränat lite fotgående med Ebrah då och då, that's it...)

Fast man får faktiskt mer träningssug om man har hundar som är lättränade :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 558
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 114
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka