Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ähh varför bry sig, man kan ju sitta på grejerna alldeles utmärkt ser du välAlltså den här
Undrar om han ens noterade att hela sittbänken är full med grejer?
Ähh varför bry sig, man kan ju sitta på grejerna alldeles utmärkt ser du väl
Haha som Karin. Hon ger en onda ögat tills hon får som hon vill ( tror hon iaf)Ungefär så Han lade sig där och sov sedan, så det bekom honom inte särdeles
Ladda hade stått och blängt på mig tills jag vackert flyttat undan allt som var i vägen för Hennes Majestät...
HOPPA UPP I FAMNEN!Inser att jag inte bara inte har börjat på den här veckans film, jag har inte tänkt på vad den ska vara om!
Idéer på bra/kul saker att träna, någon?
Koka kaffe? (Alltså blåsa bubblor under vatten, inte den mer komplexa (och förvisso mer användbara) varianten.)Inser att jag inte bara inte har börjat på den här veckans film, jag har inte tänkt på vad den ska vara om!
Vad är det för sjukdom?Sherlock har haft hicka ett par gånger senaste dagarna, verkat låg på morgonen i flera dagar men annars okej, kräktes upp vattnet han drack igår (inget hulkande) och maten innan han ens hann ut ur köket imorse (med hulkande). Nu ställde han sig i böneställning och jag bröt ihop totalt.
Samma symptom som allt startade med hos Professorn.
Koka kaffe? (Alltså blåsa bubblor under vatten, inte den mer komplexa (och förvisso mer användbara) varianten.)
Då röstar jag för den där diagonallyftsövningen som alla fysioterapeuter gillar så mycket. Alltså att hunden först kan stå på alla fyra benen, med tassarna låsta i marken när man "knuffar" lite på den, sen lyfta så den står på tre och så målet att lyfta diagonalt och balansera på två ben.Hm... Tanken är att det ska vara till någon nytta också. Kan väl kanske argumentera för lungträning? Men senaste filmen var om just andning, så det får bli i framtiden i så fall...
Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång.Vad är det för sjukdom?
Fantastiska veterinär!
Hon vet hela Professorns historia och förstod precis min oro och ångest. Kunde hjälpa på momangen.
Röntgen visade att vovven är förstoppad! Rejält förstoppad. Lillplutten!
Hela systemet var fullt och vi har inte misstänkt nåt för han har skitit "som vanligt".
Så han fick massa vätska och b-vitamin i nacken så att han såg ut som en felkonstruerad dromedar, en stor dos paraffinolja att nomma i sig och laxermedel direkt i baken. Har dock fortfarande vägrat skita.
Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång.
Minsta magbesvär hos Sherlock ger mig panikångest på grund av det.
Då röstar jag för den där diagonallyftsövningen som alla fysioterapeuter gillar så mycket. Alltså att hunden först kan stå på alla fyra benen, med tassarna låsta i marken när man "knuffar" lite på den, sen lyfta så den står på tre och så målet att lyfta diagonalt och balansera på två ben.
Nån typ av hanteringsträning, tex peta i munnen, hålla tungan eller nått?OK, nu kommer jag att låta superneg... Men veckan innan var det en gympaövning med knuff och balanskontroll. Hamnar dock på listan över framtida alternativ.
Så, fortsätt mata mig som en gapande fågelunge!
(Som till råga på bara spottar ut det den får. )
Nu blev jag inspirerad - här ska bubblas medan maten lagas!Koka kaffe? (Alltså blåsa bubblor under vatten, inte den mer komplexa (och förvisso mer användbara) varianten.)
Min kollega har bestämt att jag ska ha en aussie. Jaaaha.
Kan inte någon bara hitta en bra hund, från en bra kennel, som passar mig och sätta den i knät på mig? HÄR. Så slipper jag gå runt och vela!
Och lösa frågan om var hunden ska vara när jag är på jobb. Kan någon bara ordna det åt mig, tack?
Ringa telefonsamtalInser att jag inte bara inte har börjat på den här veckans film, jag har inte tänkt på vad den ska vara om!