Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här :laugh:
Undrar om han ens noterade att hela sittbänken är full med grejer? :D
18381878_348509732218507_6343008741561991168_n.jpg

Lite nervig inför första uppdraget som tävlingssekreterare i nya klubbens rallytävling på söndag. Tänk om jag skickar in felaktiga resultat, stryker fel hund, inte kan räkna JA VEM VET :nailbiting::D

Inser att jag inte bara inte har börjat på den här veckans film, jag har inte tänkt på vad den ska vara om! :nailbiting::banghead:
Idéer på bra/kul saker att träna, någon? :o

Sherlock har haft hicka ett par gånger senaste dagarna, verkat låg på morgonen i flera dagar men annars okej, kräktes upp vattnet han drack igår (inget hulkande) och maten innan han ens hann ut ur köket imorse (med hulkande). Nu ställde han sig i böneställning och jag bröt ihop totalt.
Samma symptom som allt startade med hos Professorn. :cry:
Vad är det för sjukdom? :(

Koka kaffe? (Alltså blåsa bubblor under vatten, inte den mer komplexa (och förvisso mer användbara) varianten.)

Hm... Tanken är att det ska vara till någon nytta också. Kan väl kanske argumentera för lungträning? Men senaste filmen var om just andning, så det får bli i framtiden i så fall...

Hm... Tanken är att det ska vara till någon nytta också. Kan väl kanske argumentera för lungträning? Men senaste filmen var om just andning, så det får bli i framtiden i så fall...
Då röstar jag för den där diagonallyftsövningen som alla fysioterapeuter gillar så mycket. Alltså att hunden först kan stå på alla fyra benen, med tassarna låsta i marken när man "knuffar" lite på den, sen lyfta så den står på tre och så målet att lyfta diagonalt och balansera på två ben.

Fantastiska veterinär!
Hon vet hela Professorns historia och förstod precis min oro och ångest. Kunde hjälpa på momangen. :heart
Röntgen visade att vovven är förstoppad! Rejält förstoppad. Lillplutten!
Hela systemet var fullt och vi har inte misstänkt nåt för han har skitit "som vanligt". :confused:

Så han fick massa vätska och b-vitamin i nacken så att han såg ut som en felkonstruerad dromedar, en stor dos paraffinolja att nomma i sig och laxermedel direkt i baken. Har dock fortfarande vägrat skita. :turd:

Vad är det för sjukdom? :(
Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång. :cry:

Minsta magbesvär hos Sherlock ger mig panikångest på grund av det.

Fantastiska veterinär!
Hon vet hela Professorns historia och förstod precis min oro och ångest. Kunde hjälpa på momangen. :heart
Röntgen visade att vovven är förstoppad! Rejält förstoppad. Lillplutten!
Hela systemet var fullt och vi har inte misstänkt nåt för han har skitit "som vanligt". :confused:

Så han fick massa vätska och b-vitamin i nacken så att han såg ut som en felkonstruerad dromedar, en stor dos paraffinolja att nomma i sig och laxermedel direkt i baken. Har dock fortfarande vägrat skita. :turd:

Professorn hade gastrit (eller något, har själv börjat fundera på någon sorts missbildning i magen) som inget bet på. Inte ens rejäla doser kortison gjorde någon skillnad. Han ställde sig i böneställning konstant och slutade springa, bara lufsade fram. Som att han var jättegammal fast han bara var drygt 1 år. Det var ju konstant smärta som orsakade det så vi lät honom somna in förra året när vi försökt få honom frisk i ett år utan framgång. :cry:

Minsta magbesvär hos Sherlock ger mig panikångest på grund av det.
biteme_bigarmhug.gif

Då röstar jag för den där diagonallyftsövningen som alla fysioterapeuter gillar så mycket. Alltså att hunden först kan stå på alla fyra benen, med tassarna låsta i marken när man "knuffar" lite på den, sen lyfta så den står på tre och så målet att lyfta diagonalt och balansera på två ben.

OK, nu kommer jag att låta superneg... :o Men veckan innan var det en gympaövning med knuff och balanskontroll. Hamnar dock på listan över framtida alternativ. :angel:

Så, fortsätt mata mig som en gapande fågelunge! :cool:
(Som till råga på bara spottar ut det den får. :cautious:)

OK, nu kommer jag att låta superneg... :o Men veckan innan var det en gympaövning med knuff och balanskontroll. Hamnar dock på listan över framtida alternativ. :angel:

Så, fortsätt mata mig som en gapande fågelunge! :cool:
(Som till råga på bara spottar ut det den får. :cautious:)
Nån typ av hanteringsträning, tex peta i munnen, hålla tungan eller nått?

Apopå det här med jobbattityden hos hundar.
Var en sväng i rastgården med Ammo, och efter att han gjort "sitt" så kom han springande och ville köra lydnad med matte istället för att leka/kissa in revir/jaga duvor. Vi körde lite fritt föl och läggande under gång + fjärrdirigering. Älskade hund :love::love:

Att ha en hund utan egen arbetsvilja hade jag aldrig orkat, är ju helt fantastiskt att alltid ha en hund som vill arbeta med en utan att man måste motivera dem:love:

Min kollega har bestämt att jag ska ha en aussie. Jaaaha.
Kan inte någon bara hitta en bra hund, från en bra kennel, som passar mig och sätta den i knät på mig? HÄR. Så slipper jag gå runt och vela!
Och lösa frågan om var hunden ska vara när jag är på jobb. Kan någon bara ordna det åt mig, tack?

Nu har jag dålig koll på vad du ska göra med din hund, men jag tycker kelpie. Jobbfrågan är värre, har såna bryderier själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka