Jag lever iallafall fortfarande. Kursen tog inte död på mig, jag dog inte av skam. Det är positivt iallafall Nu ska jag sova, upp kl 5 imorgon!
Säger som jag sa när kursen var slut idag: Du klarade dig alldeles utmärkt.
Ses nästa vecka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lever iallafall fortfarande. Kursen tog inte död på mig, jag dog inte av skam. Det är positivt iallafall Nu ska jag sova, upp kl 5 imorgon!
Låter kul!Vi överlevde gårdagen
Det gick bra, Floyd fick en massa beröm Jag fick också lite beröm, så det var ju kul Hon tyckte att jag hade gjort ett bra grundjobb med honom och att han är långt framme för sin ålder, utan att ha "fallit isär". Vi började med att göra en memory för att hon skulle se hur han betedde sig där, vilket han löste fint.
Efter det gjorde vi halva klockan, dvs att jag platsade honom och ställde ut med tre dummies: en kl 9, en kl 12 och en kl 15. Det är egentligen en lite för svår övning för honom i dagsläget, men hon ville se hur han sorterade. Jag skickade honom på den kl 9 och han gick jättefint rakt ut typ 5 meter innan han vinklade 90 grader och tog den kl 12 Resten hämtade han i rätt ordning, dvs dit jag pekade.
Sedan gjorde vi en rutan-variant, där vi gjorde en mini-markering i hörn nr 1, gick fot till hörn nr 2, skickade på dummien i hörn nr 1, när han lämnat av gjorde vi en ny minimarkering i hörn nr 2, gick fot till hörn nr 3, osv tills vi kommit hela varvet runt. När vi hade gjort klart den började han bli lite trött i skallen, så då tog vi en paus och gick igenom läxorna jag ska göra till nästa gång.
När vi pausat lite så ville hon se hur han betedde sig med apportkastaren. Vi sköt iväg ett par tennisbollar som han fick hämta, vilket han också löste fint
Läxa till nästa gång är att köra hela rutan, dvs gå med honom runt och lägga ut en dummie i varje hörn, sedan först stå i hörn nr 1 och skicka på nr 2 och nr 4, sedan ställa sig i hörn 2 eller 4 och skicka på dummiesarna i hörn nr 1 och 3.
När han fixar det så ska jag göra liknande, dvs fortfarande gå ut rutan med honom, men försöka lägga ut dummiesarna "dolt" så att han inte markerar dem utan bara har spåret att gå på som hjälp.
Sedan ska vi träna på klockan och nöta stoppsignal.
Vi har med andra ord fullspäckat schema till nästa träningstillfälle om två veckor Så himla roligt!
Ok har nu bestämt mig för att aktivt jobba stenhårt för valp nästa år. Så nu är det rasen då.. Får snart starta 3500000:e rasväljartråden
Vi överlevde gårdagen
Det gick bra, Floyd fick en massa beröm Jag fick också lite beröm, så det var ju kul Hon tyckte att jag hade gjort ett bra grundjobb med honom och att han är långt framme för sin ålder, utan att ha "fallit isär". Vi började med att göra en memory för att hon skulle se hur han betedde sig där, vilket han löste fint.
Efter det gjorde vi halva klockan, dvs att jag platsade honom och ställde ut med tre dummies: en kl 9, en kl 12 och en kl 15. Det är egentligen en lite för svår övning för honom i dagsläget, men hon ville se hur han sorterade. Jag skickade honom på den kl 9 och han gick jättefint rakt ut typ 5 meter innan han vinklade 90 grader och tog den kl 12 Resten hämtade han i rätt ordning, dvs dit jag pekade.
Sedan gjorde vi en rutan-variant, där vi gjorde en mini-markering i hörn nr 1, gick fot till hörn nr 2, skickade på dummien i hörn nr 1, när han lämnat av gjorde vi en ny minimarkering i hörn nr 2, gick fot till hörn nr 3, osv tills vi kommit hela varvet runt. När vi hade gjort klart den började han bli lite trött i skallen, så då tog vi en paus och gick igenom läxorna jag ska göra till nästa gång.
När vi pausat lite så ville hon se hur han betedde sig med apportkastaren. Vi sköt iväg ett par tennisbollar som han fick hämta, vilket han också löste fint
Läxa till nästa gång är att köra hela rutan, dvs gå med honom runt och lägga ut en dummie i varje hörn, sedan först stå i hörn nr 1 och skicka på nr 2 och nr 4, sedan ställa sig i hörn 2 eller 4 och skicka på dummiesarna i hörn nr 1 och 3.
När han fixar det så ska jag göra liknande, dvs fortfarande gå ut rutan med honom, men försöka lägga ut dummiesarna "dolt" så att han inte markerar dem utan bara har spåret att gå på som hjälp.
Sedan ska vi träna på klockan och nöta stoppsignal.
Vi har med andra ord fullspäckat schema till nästa träningstillfälle om två veckor Så himla roligt!
Låter kul!
Hur funkar memoryt?
Åh vad roligt det låter! Hur stor gjorde ni rutan? Det låter som en övning som skulle passa för Doris.
Jag brukar lägga en memory i början av kortare promenader och sen skicka Svansson när vi kommer tillbaka - han älskar det och löser det galant! Så det går ju att göra varianter och utveckla beroende påEn memory kan nog egentligen se ut hur som helst, syftet är att träna minnet hos hunden Hos lite äldre hundar kan det vara att man droppar en tennisboll (tydligt, så hunden ser den och kan memorera den), sedan fortsätter man promenaden ett par-tre hundra meter och sedan skickar man hunden att hämta bollen.
Jag brukar lägga en memory i början av kortare promenader och sen skicka Svansson när vi kommer tillbaka - han älskar det och löser det galant! Så det går ju att göra varianter och utveckla beroende på
Jsg säger även "kvack" ibland på promenaderna, droppar någonstans (dock inte så tydligt vart men jag har ju uppmärksamheten iom kvacket") och sen skickar. Men då blir det ju mer nosarbete i kombination med minne eftersom det inte är tydligt vart exakt vante/dummy/gosedjur/boll hamnade @lady_vip
Vi överlevde gårdagen
Det gick bra, Floyd fick en massa beröm Jag fick också lite beröm, så det var ju kul Hon tyckte att jag hade gjort ett bra grundjobb med honom och att han är långt framme för sin ålder, utan att ha "fallit isär". Vi började med att göra en memory för att hon skulle se hur han betedde sig där, vilket han löste fint.
Efter det gjorde vi halva klockan, dvs att jag platsade honom och ställde ut med tre dummies: en kl 9, en kl 12 och en kl 15. Det är egentligen en lite för svår övning för honom i dagsläget, men hon ville se hur han sorterade. Jag skickade honom på den kl 9 och han gick jättefint rakt ut typ 5 meter innan han vinklade 90 grader och tog den kl 12 Resten hämtade han i rätt ordning, dvs dit jag pekade.
Sedan gjorde vi en rutan-variant, där vi gjorde en mini-markering i hörn nr 1, gick fot till hörn nr 2, skickade på dummien i hörn nr 1, när han lämnat av gjorde vi en ny minimarkering i hörn nr 2, gick fot till hörn nr 3, osv tills vi kommit hela varvet runt. När vi hade gjort klart den började han bli lite trött i skallen, så då tog vi en paus och gick igenom läxorna jag ska göra till nästa gång.
När vi pausat lite så ville hon se hur han betedde sig med apportkastaren. Vi sköt iväg ett par tennisbollar som han fick hämta, vilket han också löste fint
Läxa till nästa gång är att köra hela rutan, dvs gå med honom runt och lägga ut en dummie i varje hörn, sedan först stå i hörn nr 1 och skicka på nr 2 och nr 4, sedan ställa sig i hörn 2 eller 4 och skicka på dummiesarna i hörn nr 1 och 3.
När han fixar det så ska jag göra liknande, dvs fortfarande gå ut rutan med honom, men försöka lägga ut dummiesarna "dolt" så att han inte markerar dem utan bara har spåret att gå på som hjälp.
Sedan ska vi träna på klockan och nöta stoppsignal.
Vi har med andra ord fullspäckat schema till nästa träningstillfälle om två veckor Så himla roligt!
Nu blir jag också supernyfiken på vem B är, även om jag har dålig koll på labbefolk än så länge. Rutan ska jag testa!
Går en apporteringskurs just nu och jösses vad man måste tänka hela tiden, T är drygt 2år nu och hitills så har jag mest kastat lite hit och dit.
Nu får jag skäll om jag inte har en tanke med vart dummien ligger