Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag fått beundra lillskruttans inre organ. :D Allt såg fint ut, det fanns ingenting där som kunde ligga bakom hennes täta löp. Veterinären rekommenderade ändå att hon kastreras om löpen fortsätter komma lika tätt som de gör nu, jag tror att det får bli så men jag vill vänta ett tag till så att hon hinner mogna lite mer först.

@farin, @Halfrek, @Acto, @hemlig, @bollen__, TACK! :D :D

Men åh så underbart @Red_Chili! :love: :love: Stort grattis! :bow: :bump: :banana:

Hehe, rent tekniskt är det ju inte en så bra bild men om jag vore du skulle jag rama in och sätta upp den! :D Hur många gånger har det sett ut så där vid en prisutdelning?! :up:

Jag hoppas det går lika bra när ni ska tävla i närheten av mig :)
Tack! :D Jag tänkte faktiskt det också :angel: Ska nog skriva till hon som fotograferat den och kolla om det kan gå att ordna så att jag får den i så stort format som möjligt, så går det nog att skriva ut som liten bild att ha på väggen med prisrosetter i alla fall...

Och alltså, herregud, Aysu är ju galen.. Första säsongen, 5 starter som resulterade i en 3e-placering, två 2a-platser och två vinster. Det gav också 2 r-cacil och 3 cert. Andra säsongen, 2 vinster där den första gav cert, cacil och championat, sedan en 6e-plats (hon var i usel kondition...) men avslutade säsongen med att bli bästa saluki och totalt 2a på klubbmästerskapet med många startande hundar.

Sedan hade vi uppehåll förra året pga massor av småskador osv... Så nu igår var första tävlingen på 1½ år och då placerar hon sig som 2a igen. Jag får ju nästan ångest av det här. Jag kommer aldrig ha en lika bra hund igen. Alla tävlingsresultat är på något vis bara någon form av "bevis" på allt det som gör att jag älskar henne i alla situationer. Allt det som jag älskar med henne är det som gör henne till en bra LC-hund också. Hon är lätt i kroppen, funktionellt byggd, otroligt intelligent, envis och med en enorm jaktlust som såklart präglar hur hon är i allt hon gör...

@Red_Chili
Grattis!!! Men fick de inga cert för de placeringarna? Hur många startade i deras klass?

Edit: såg nu att Ebrah fick!
Om jag inte minns fel så var det 16 anmälda iaf. Ebrah fick cert, Aysu är redan champion så hon fick inget. Däremot fick Aysu ett r-cacil :) Vi måste bara se till att ta oss utomlands och plocka något cacil eller r-cacil där så blir hon internationell champion också.

Jamen dåså, då är det ju fritt fram för mig att avla på Tinja! Tänk att hennes två mentalt vekare syskon fått mig att tveka, när MH inte egentligen spelar någon roll! :banghead:

I övrigt håller jag kurs ikväll :nailbiting: Jag bävar!
Exakt.
En tjej hade lagt upp en film där hennes hund som har femma på skott hörde smällar utan att reagera, och då var det en annan som yttrade denna fina kommentar! Så.. Mh är ju bara onödigt att lägga tid och pengar på då. :angel:

Idag ska jag träna med Floyd för en av Sveriges mest erfarna retrievertränare/förare :nailbiting:
Jag har så dåliga nerver, är typ nervös :laugh:
Det ska bli kul i alla fall. Jag har hört lite blandat om henne, både bra och dåligt, men jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning. Det finns få i Sverige som har tagit fram så många bra retrievers både avelsmässigt, provmässigt och jaktmässigt som hon, så det vore kul om det fungerade bra.

I övrigt håller jag kurs ikväll :nailbiting: Jag bävar!

Det kommer att gå bra. Vi är ju bara vanliga människor vi kursare. Och blir du osäker eller nervös, var ärlig med det istället för att försöka dölja det. Ingen kan allt och inget funkar på alla är bra att komma ihåg om man kör fast lite när man försöker hjälpa en hund och dess förare. Man får säga "har ingen lösning på det just nu men ska höra mig för och läsa på och återkomma när jag har fler tips."

Idag ska jag träna med Floyd för en av Sveriges mest erfarna retrievertränare/förare :nailbiting:
Det ska bli kul i alla fall. Jag har hört lite blandat om henne, både bra och dåligt, men jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning. Det finns få i Sverige som har tagit fram så många bra retrievers både avelsmässigt, provmässigt och jaktmässigt som hon, så det vore kul om det fungerade bra.
Åh vad spännande! Håller tummarna! Och PMa vem det är;)

Vad roligt! Har du lust att PMa vem det är? Just nu är jag lite inne på att någon retriever blir min nästa ras. Om jag någonsin kan bestämma mig...

och @farin - är du intresserad av jakt och jaktträning ska du helt klart ha en retriever :)
Är intresserad av träningen efter skott, vill absolut inte ha en hund som vill jobba före skott. Så weimaraner som vi har nu är ju helt fel. Badar gör hon inte heller :p Men jag skyller på att vi inte valde själva och hon har fått jaga tidigare. Nu är hon den bästa rally, drag, viltspår, personspår och lydnadshund man kan tänka sig :D
Helst vill jag ha weimaranens energi, hennes glädje (kan dock variera inom rasen), storlek, utseende och päls men utan jakten. Finns det en sån ras?

Är intresserad av träningen efter skott, vill absolut inte ha en hund som vill jobba före skott. Så weimaraner som vi har nu är ju helt fel. Badar gör hon inte heller :p Men jag skyller på att vi inte valde själva och hon har fått jaga tidigare. Nu är hon den bästa rally, drag, viltspår, personspår och lydnadshund man kan tänka sig :D
Helst vill jag ha weimaranens energi, hennes glädje (kan dock variera inom rasen), storlek, utseende och päls men utan jakten. Finns det en sån ras?

Jag tror tyvärr att det är svårt att hitta en hund som är som en weimaraner i allt utom jakten :D Men en bra retriever låter ju som att det skulle passa!
Det är ju inte alls så markkrävande som en stående fågelhund är heller :)

Jag kommer förhoppningsvis att börja jobba heltid snart (eep!), så idag har jag och Kosmos varit ute i skogen nästan hela dagen och bara njuuuutit! Två långpromenader har vi hunnit med och det blir nog en vända i parken ikväll också. Får ju passa på så länge man har möjlighet liksom... :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka