Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
La mig precis i sängen, eller ja, grävde ner mig under hundarna. Nu ligger Ebrah med ryggen längs mina ben och huvudet upp över mina fotleder. Aysu ligger på samma sida, men med täcke på sig, sin rygg mot Ebrahs rumpa, sina tassar och sitt huvud upp på min rygg och min rumpa :p

Väldigt ihoptrasslat, men så extremt mysigt! De blev så otroligt glada när jag la mig hos dem också. Ännu ett sådant tillfälle då jag blir påmind om hur otroligt mycket jag älskar de här dårarna :love:

Alltså är det ödet eller vad!? :D Körde igång rallylydnad för nybörjare igår och minsann om inte två tollare går kursen, den ena matten föder dessutom upp. Supertrevliga hundar, den ena i elitklass i jakt och den andra på god väg och även tävlad i bruks. Jag kan ha korsförhört mattarna en smula :angel:

Är så djävulskt stressad, helgens - som jag sett fram emot i nästan ett år! :love: - planering rasar i smulor runt mig, min vanliga "vill inte åka! :meh:"-tjurighet har dykt upp, bilen har visat sig ha en balkdjävel mellan baksäte och bagageutrymmet i fällt tillstånd, så jag och Monster kommer ju att bryta ryggen av att sova i bilen (saknar min gamla bil! :arghh:), min packlista har kommit på villovägar (har jag packat ner den? vore inte första gången... :cautious:), telefonens batteri har börjat krångla, och jag är på väg att bli dunderförkyld.

Men! Det betyder ju inte att man inte kan ta tid att förgylla andras liv! Så.

God Morgon, @mandalaki !
bRNe6Tk.jpg

:D

Är så djävulskt stressad, helgens - som jag sett fram emot i nästan ett år! :love: - planering rasar i smulor runt mig, min vanliga "vill inte åka! :meh:"-tjurighet har dykt upp, bilen har visat sig ha en balkdjävel mellan baksäte och bagageutrymmet i fällt tillstånd, så jag och Monster kommer ju att bryta ryggen av att sova i bilen (saknar min gamla bil! :arghh:), min packlista har kommit på villovägar (har jag packat ner den? vore inte första gången... :cautious:), telefonens batteri har börjat krångla, och jag är på väg att bli dunderförkyld.

Men! Det betyder ju inte att man inte kan ta tid att förgylla andras liv! Så.

God Morgon, @mandalaki !
bRNe6Tk.jpg

:D
Jag ÄTER! :arghh: :yuck:

:rofl::rofl::rofl:

Note to self. Tik. Du ska ha en tik. Glöm aldrig det.

Senast ändrad:
Precis vad jag skulle till att påpeka.

Långhårig tik verkar dessutom betyda åretrunt-fällning och en lägenhet som aldrig blir ren. Börjar ångra mitt val av kön. :arghh:

Äääh de löper väl inte så himla ofta? Långhåriga hanar kissar ner hela jävla magen varenda dag (och ibland frambenen?!) :yuck: Jag tänkte inte alls på det när vi valde hanhund utan tänkte mest att det skulle bli sååå skönt att slippa allt löpklet, och nu har vi en hund som måste duschas eller typ våttorkas flera gånger i veckan året runt... :rofl:

Äääh de löper väl inte så himla ofta? Långhåriga hanar kissar ner hela jävla magen varenda dag (och ibland frambenen?!) :yuck: Jag tänkte inte alls på det när vi valde hanhund utan tänkte mest att det skulle bli sååå skönt att slippa allt löpklet, och nu har vi en hund som måste duschas eller typ våttorkas flera gånger i veckan året runt... :rofl:
Mina kissar typ aldrig ner sig i vuxen ålder. :confused: De kissar på varandra isåfall :rofl:

Mina kissar typ aldrig ner sig i vuxen ålder. :confused: De kissar på varandra isåfall :rofl:

Hahaha åh hjälp jag har hand om kompisens hund ibland och det är liksom världens logistikprojekt att se till att Kosmos inte pinkar ner henne... äckelpäckelhundar :arghh: :rofl:

Men har inte dina en massa magfluff? Kosmos har låååånga täckhår på magen som förvandlas till, ehh, vattenledare :meh:

EN bekant till mig som har två storpudelhanar har alltid benskydd på deras framben för att dom kissar på dom annars :yuck:

En annan kompis hade sett dom någon gång och berättade då för mig att hon hade sett att vissa har damasker på sina hundars ben så att dom inte ska frysa :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 114
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka