Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aussiesarna var med husse i tre timmar och plockade svamp igår :)
21743086_10155108170967582_5272783593719631037_n.jpg

Snusrarna var med mig hemma och bakade, och krävde sen att få en brasa för att det var lite kyligt på kvällen ;) . Far och son ligger alltid mitt framför brasan, jag kan knappt vara i samma rum för att det blir så varmt :p !!

21740521_10155108911937582_5162894132852451436_n.jpg

@FrauleinLeo , det är INTE ofta jag rekommenderar min egen ras i såna här trådar, men ju mer jag läser av det du skriver och när jag ser hur bruksintresserad och sökintresserad du är; kolla på bruksavlade aussies :up: ?

Jag tänker inte säga att alla är suveräna och att alla är superlätta, men "märkligt" nog så är alla jag umgås med mer frekvent supertrevliga, hur lätta som helst att ha ihop med andra aussies, föriga, roliga brukshundar etc.

Kan vara värt att kolla upp :) .

Alltså, de är lätta att ha ihop med andra HUNDAR också, inte BARA andra aussies :D ! Ser att det kan missuppfattas där :p ! Vissa raser är ju lite rasistiska, men det känner jag inte att aussiesarna är.

Nä, så är det förstås! Mallens beteende hyllades i kommentarerna och jag har noll förståelse för varför. Det är verkligen inte vad jag kopplar till en riktigt bra brukshund. Fyfan för att gå runt hörn en mörk kväll i stan med den hunden. :crazy:

Jag skulle vilja ha något mjukt, kärvänligt men som ändå har lite huvud för krav. Som man inte måste locka på och förhandla med i varje steg (varannan är okej :D). Som kan ta liiite egna initiativ utan att matte måste visa vägen precis hela tiden. Äsch, svårt att förklara.
Låter som du skulle ha en Pästos :) kanske inte så kärvänlig alla gånger, men med driv och motivation, dock inte tillräckligt för att köra skydd eller bli tjänstehund.

Vi var iväg och tränade med labbeklubben här, jättetrevligt och väldigt bra tillfälle att träna stadga med dåren. Men alltså, VAD stora de var! Frågade två vad deras hundar vägde. en vägde 46kg och en vägde 62kg!! Sen verkade de lite stolta över det? :crazy:

En, vars hund hade varit sjuk, hade gått ned till 30kg, men att han snabbt fått upp honom till 36kg igen.

Vi var iväg och tränade med labbeklubben här, jättetrevligt och väldigt bra tillfälle att träna stadga med dåren. Men alltså, VAD stora de var! Frågade två vad deras hundar vägde. en vägde 46kg och en vägde 62kg!! Sen verkade de lite stolta över det? :crazy:

En, vars hund hade varit sjuk, hade gått ned till 30kg, men att han snabbt fått upp honom till 36kg igen.
:wtf:

Den på 62kg måste ju ha varit fet som en julgris??

Helt sjukt :crazy::crazy:
Floyds största brorsa väger 24 kg :p

Satt och kollade på terriergruppen från Crufts 2017 på tuben för att få lite inspiration till utställningsklädsel. Har sett det förut och kollade inte särskilt mycket på hundarna, tänkte därför desto mer på vad kommentatorerna faktiskt säger. Bara för att jag störde mig så på dem känner jag mig tvungen att dela med mig :p

Sagt om Irish glen of Imaal terrier: "förr var hundarna tvungna att visa sig dugliga i gryt för att kunna ta championat men så är det inte längre, thank god" O_o (nu är ju då dagens Glens för stora för att gå i gryt men alltså :confused:)

Sagt om Jack Russell (som ställdes på Crufts för första gången sedan rasen erkändes i The kennel club 2016): "Det här är hur Jack Russelln egentligen ska se ut" och "rasen är väldigt vanlig men har aldrig registrerats tidigare". Säg det till JRTC som registrerat Jack Russells med en helt annan typ i över 40 år :angel:

En tjej som har eurasier har en 7 månaders jaktlabbe, han väger redan 26,5. Tänkte på dig och Floyd då. Hur tungt är "normalt" för en jaktlabbe?

Nu är jag inte @AraSlei men tar mig friheten att svara ändå... det finns väldig variation i storlek och kroppsbyggnad. Vi har haft två slimmade, muskulösa hanar på 30 kg. Min 3,5åriga tik väger 22 och min åttamånaderstik väger redan 24.

Ute på promenaden ikväll möter vi ett par som är ute och går, har som rutin att sätta Betty vid min sida i mötet (hon kan bli en liten muttrade farbror annars och det är inte ok), allt går bra och vi fortsätter. Våra vägar möts igen men denna gången hamnar vi före dom så jag väljer att placera oss på kanten av grusvägen och låta dom passera. Paret stannar då och bedömer mig för att ha sådan lydnad på min hund. Blir lite förvånad, har folk generellt sätt så dålig koll på sina hundar att de inte ens kan sätta de vid sin sida och låta personer passera?

Ute på promenaden ikväll möter vi ett par som är ute och går, har som rutin att sätta Betty vid min sida i mötet (hon kan bli en liten muttrade farbror annars och det är inte ok), allt går bra och vi fortsätter. Våra vägar möts igen men denna gången hamnar vi före dom så jag väljer att placera oss på kanten av grusvägen och låta dom passera. Paret stannar då och bedömer mig för att ha sådan lydnad på min hund. Blir lite förvånad, har folk generellt sätt så dålig koll på sina hundar att de inte ens kan sätta de vid sin sida och låta personer passera?

Jag tycker de flesta hundar vi möter sköter sig bra vid hundmöten, ändå blir folk alltid imponerade när Frank sköter sig (går fot vid min sida) vid möte. Funderar på om det har med rasen att göra då många Jack Russells tyvärr har problem med andra hundar och hundmöten, tänkte eftersom Betty lätt kan misstas som JRT för den oinsatte :p. Eller så är det bara små hundar överlag som folk är ovana vid att de lyder :D.

Jag tycker de flesta hundar vi möter sköter sig bra vid hundmöten, ändå blir folk alltid imponerade när Frank sköter sig (går fot vid min sida) vid möte. Funderar på om det har med rasen att göra då många Jack Russells tyvärr har problem med andra hundar och hundmöten, tänkte eftersom Betty lätt kan misstas som JRT för den oinsatte :p. Eller så är det bara små hundar överlag som folk är ovana vid att de lyder :D.

Vi möter aldrig hundar så vet inte hur resten av byn har det med lydnaden :angel:
Men kanske har med att det är en liten hund, man förväntar sig inte att de ska vara tränade på samma sätt som en stor hund. Kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka