Uppdateringstråd 31

Det är hemskt sällan vi åker till stan för att ”promenera” (läs strosa, titta och sniffa), men det är alltid kul att upptäcka stan med henne 💕 Kanske just för att vi gör det så sällan, det blir verkligen ett happening med kontrasterna från vår vanliga skogsvardag.

Det var nog faktiskt första gången vi var inne i stan på kvällen?

IMG_8786.webp

Det är hemskt sällan vi åker till stan för att ”promenera” (läs strosa, titta och sniffa), men det är alltid kul att upptäcka stan med henne 💕 Kanske just för att vi gör det så sällan, det blir verkligen ett happening med kontrasterna från vår vanliga skogsvardag.

Det var nog faktiskt första gången vi var inne i stan på kvällen?

Visa bifogad fil 163360
Jag har ett ärende i stan varje onsdag klockan 13 som brukar vara ca 2-3 timmar men som jag nu under den eventuella valpens första veckor krympt ner till att åka till stan, fixa ärendet på 5 minuter och åka hem, då kommer han automatiskt få minst en gång i veckan i stan och ibland mer för mina föräldrar bor där och jag kanske hälsar på ibland fast dom oftast kommer hit. Bra träning. Jag tror jag ska ska åka in till stan med min bil och åka en runda med en buss bara för att vänja valpis. Milou tycker det är roligt med buss för får han uppmärksamhet som han vill ha.

Vi har tränat lite lydnad i köket, stadga. Gått en skogspromenad och avslutat med lite lösspring på en äng där vi tränat inkallning. Hoppas hon är lite nöjd nu, ett tag i alla fall :)

Galet lerigt i rastgården idag. Sån där lera som verkligen klibbar fast i pälsen och vägrar släppa.

Jag tänkte spara tid och energi genom att inte gå till cykelfixarstället efteråt, där man kan spola av hundarnas tassar också. Tänkte att det går snabbast ändå att ta sig direkt hem, eftersom det hade blivit en omväg att gå till cykelstället.

Väl hemma fick jag göra rent hundarna i två omgångar, först i en balja för att kunna hälla ut vattnet, då jag tänker att helt svart lervatten inte är bra att hälla ner i diskhon eller duschen. Sedan när de var lite mindre smutsiga, då blev det dusch. Och därefter torka dem, samt göra rent halva lägenheten eftersom det kommit lera och lervatten överallt... :rolleyes:

Nästa gång tar jag omvägen förbi cykelfixarstället ändå...
(och nej, att ha hundarna instängda tex i köket tills leran torkar och ramlar av är inte ett alternativ, de skulle behöva vara instängda där i princip hela dagen i så fall).

Galet lerigt i rastgården idag. Sån där lera som verkligen klibbar fast i pälsen och vägrar släppa.

Jag tänkte spara tid och energi genom att inte gå till cykelfixarstället efteråt, där man kan spola av hundarnas tassar också. Tänkte att det går snabbast ändå att ta sig direkt hem, eftersom det hade blivit en omväg att gå till cykelstället.

Väl hemma fick jag göra rent hundarna i två omgångar, först i en balja för att kunna hälla ut vattnet, då jag tänker att helt svart lervatten inte är bra att hälla ner i diskhon eller duschen. Sedan när de var lite mindre smutsiga, då blev det dusch. Och därefter torka dem, samt göra rent halva lägenheten eftersom det kommit lera och lervatten överallt... :rolleyes:

Nästa gång tar jag omvägen förbi cykelfixarstället ändå...
(och nej, att ha hundarna instängda tex i köket tills leran torkar och ramlar av är inte ett alternativ, de skulle behöva vara instängda där i princip hela dagen i så fall).
IMG_0351.webp

Jag tyckte hans tassar va rena 🤣

Upptäckte av en slump att det är Crufts nu. Jag gillar deras livesändningar och kommentatorerna! Ännu lite roligare blir det av att salukipojken tycker det är kul att titta på tv med mig. Han blev glad av att se whippets och lite upprörd av portugisiska vattenhundar :rofl: Nu laddar vi för att se agility! Det brukar vara hans favorit att titta på.

Ifall någon mer vill titta:

Är så glad att jag kunde vara ledig från jobbet idag. Nu har vi varit ute på en nästan tre timmar lång promenad i solskenet :love: Vi gick till en stor rastgård där trion kunde springa som galningar, strosade genom små skogspartier, mötte lurcherkompisen och gick lite med honom och matte, strosade runt lite mer, mötte bullmastiffvännen och tog oss sedan hem igen.

Nu har de fått lite att äta och har somnat i soffan. Lily la sig i fönstret för att titta ut men gav upp och rullade ihop sig till en boll istället :D Hade tänkt åka iväg på äventyr till ett annat roligt springställe imorgon, men tar det nog på söndag istället så att de hinner ladda om ordentligt. Ska man åka en bit är det ju roligare om de inte precis blåst ur sig all energi dagen innan.

Upptäckte av en slump att det är Crufts nu. Jag gillar deras livesändningar och kommentatorerna! Ännu lite roligare blir det av att salukipojken tycker det är kul att titta på tv med mig. Han blev glad av att se whippets och lite upprörd av portugisiska vattenhundar :rofl: Nu laddar vi för att se agility! Det brukar vara hans favorit att titta på.

Ifall någon mer vill titta:

Tänkte titta ikapp ifall det är någon freestyle också, vet du om det varit det?

Tack alla, nu ska jag tillbringa resten av tiden innan vi åker till valpis med Crufts. Ska försöka se det mesta varefter. I alla fall freestyle och agility. Jag hittade en timme ccd bedömning :heart

Världens bästa Knut ♥️
Bara att binda utanför affären ensam och gå in och köpa en sak och han är helt lugn och bara sitter där. Han kan allt den här hunden 🥰

Idag ska vi åka ut till stugan o kolla innan vi snart öppnar den för säsongen 🙂

Världens bästa Knut ♥️
Bara att binda utanför affären ensam och gå in och köpa en sak och han är helt lugn och bara sitter där. Han kan allt den här hunden 🥰

Idag ska vi åka ut till stugan o kolla innan vi snart öppnar den för säsongen 🙂

Nar jag hade Mandy med mig till Sverige och Mamma var doende och hade folk som kom och tittade till henne sa att jag inte kunde lamna en rottis i lagenheten sa la jag henne pa en "plats" sa jag kunde se henne, bad kassorskan ropa pa mig om nagon gick fram till henne, och rusade i 200 km/hrs fart runt och plockade upp det jag behovde. Det ar fantastiskt med valtranade hundar!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 165
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 476
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2
Svar
36
· Visningar
1 970
Senast: Pooh
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 304
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka