Uppdateringstråd 31

Lera, lera och grus ... och sen mera lera och grus. Är så trött på vädret med två spanieltjejer och vi själva som drar in smuts nu. Grustag inne trots att jag städar och städar OCH kör dammsugarroboten. Vi själva drar in massor av grus och lera också. Såklart passar unghunden på att rulla omkring i ett lerigt dike på morgonpromenaden. Sen skakar såklart nyduschad hund av sig så det grus som sitter kvar i pälsen hamnar på väggarna istället. Har ägnat förmiddagen åt städning,

Lera, lera och grus ... och sen mera lera och grus. Är så trött på vädret med två spanieltjejer och vi själva som drar in smuts nu. Grustag inne trots att jag städar och städar OCH kör dammsugarroboten. Vi själva drar in massor av grus och lera också. Såklart passar unghunden på att rulla omkring i ett lerigt dike på morgonpromenaden. Sen skakar såklart nyduschad hund av sig så det grus som sitter kvar i pälsen hamnar på väggarna istället. Har ägnat förmiddagen åt städning,
Kanske kan vara ett alternativ att sätta på regnoveraller, så blir det kanske lite mindre smuts inne? (Men jag förstår dig, jag är också vansinnigt less på det här vädret. Är överlycklig åt att vi har robotdammsugare och stänger dörren till sovrummet en stund efter varje hundpromenad...)

Kanske kan vara ett alternativ att sätta på regnoveraller, så blir det kanske lite mindre smuts inne? (Men jag förstår dig, jag är också vansinnigt less på det här vädret. Är överlycklig åt att vi har robotdammsugare och stänger dörren till sovrummet en stund efter varje hundpromenad...)
Ja kanske det men skulle behöva en till mig själv också 😊
Är inte så förtjust i kläder på hundar nu har jag trimmat/ klippt bort överflödig päls på tassar, ben, mage för att det ska bli lättare att hålla rent. Hundarna ska inte ställas ut så jag bryr mig inta att dom inte ser ut enligt rasstandard ( vilket innebär onödigt mycket päls enligt mig.) På bilder från senare 1900-tal så har rasen inte alls så lång päls. Förstår mig inte riktigt på varför aveln gått mot mera päls det känns mest opraktiskt.
Unghunden som nu är 1,5 år har dessutom sämre kvalitet på sin päls för hon blir blötare och drar på sig mer leta och grus än den äldre. Märklig skillnad på hundar från samma uppfödare och samma linjer på mödernet.

Sambon mår bättre och har idag följt med på flera rastningsrundor med hundarna, sedan fick han för sig att gå en egen längre promenad. Jag klädde på Lily och så tog han med henne också. Idag blev det sele på, och godispåse i sambons ficka så att de kan träna på att gå prydligt även när det dyker upp harar. Sambons favoritrunda råkar nämligen vara en runda som även hararna tycker om, framförallt kvällstid, och Lily beter sig inte ens nästan lika bra i koppel med sambon som med mig :p

Men, nu hade det gått bättre. Lite högre tempo för dem båda och att faktiskt fånga upp Lily och säga "Nu går vi!" istället för att låta henne skutta efter hare gjorde en viss skillnad. Väldigt skönt för mig att Lily får komma ut och röra på sig även när jag är trött och/eller har ont. (Sambon tycker det är lite väl bökigt att gå med tre, och ska han ta bara en, då föredrar jag att han tar just Lily eftersom hon är den med mest energi)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 189
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 647
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka