Prova luska runt i det landets FCI anslutna kennelklubb.Finns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? mvh okunnig
http://www.fci.be/en/members/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prova luska runt i det landets FCI anslutna kennelklubb.Finns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? mvh okunnig
Finns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? mvh okunnig
Vilket land är importen från? Någon hund jag kan känna till?
Haha det tror jag inte, är ingen ras jag vet du är intresserad av Från Portugal!
Attans.. Trodde det var en import som en uppfödare vi pratat om tidigare ska para sin tik med
Jaha, men nu blev jag ju nyfiken. Vad för ras är det??
Danmark måste man väl vara medlem i dkk för att kunna se?Workingdog kan ha uppgifter. Det beror på hur flitiga ägare och uppfödare är på att lägga in. I min ras Schäfer är man rätt flitig. Registret är frivilligt.
Sen har landet sin egen motsvarighet till avelsdata. Norge och Danmark är det tex inga problem att se i. Jag har dålig koll på andra länder.
Danmark måste man väl vara medlem i dkk för att kunna se?
Beror på ras. Jag vet tex flertalet vinthundsraser som har egna register på nätet där folk själva kan lägga till hundar, vilket gör att det finns hundar från hela världen med där. Otroligt intressanta hemsidor att kolla på Finns tex en salukisida där nästan 49000 salukis är med. Otroligt lätt att fastna på den sidanFinns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? mvh okunnig
Nu är det en sån där stund då jag bara vill ligga vaken hela natten, titta på Aysu som ligger bredvid mig och tänka på vilken lyx det är att få dela säng med en så fantastisk och vacker varelse. Hon ligger med huvudet på sin kudde och har bakdelen under täcket, ligger lite ihopkurad och ser ut att verkligen njuta
(Ebrah syns inte, hon är en boll vid mina knän, i en hög av täcken... just nu har nämligen hundanra ett täcke som de delar på och jag har ett. Dessutom har vi alla varsin kudde. Det är möjligt att de är något bortskämda...)
Vad har du för ras nu förtiden? Är Kimi kvar?OH, vi kom med i jaktträningsgruppen!
Du har gott om kuddar mao@Red_Chili Vadå, det är väl fullt normalt att alla hundarna har var sin kudde
Ammo och jag är hemma igen, lugnare tågresa den här gången även om en kille hade noll koll på sin fralla så den kom fram till Ammo. Som tur var ville Ammo inte äta upp den.
Är snortaggad på att träna nu och ska se till att filma vår utveckling och skicka till Ammos uppf typ varannan vecka, så man har lite deadline att jobba mot.
Om det inte ändrats nyligen så behöver man vara medlem iaf. Vet att uppfödarna diskuterade det på avelskonferensen, att det var dåligt att Danmarks inte var öppet som vi o Norge och Finland har!Jag vet faktiskt inte. Det var ägaren till inlåningstiken som berättade för mig att hon brukade nörda i deras avelsdata. Hon har ingen mer anknytning till Danmark mer än att hon har Danskfödd hund. Men hon kanske har gått med bara för att läsa data?
det var dåligt att Danmarks inte var öppet som vi o Norge och Finland har!