Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Workingdog kan ha uppgifter. Det beror på hur flitiga ägare och uppfödare är på att lägga in. I min ras Schäfer är man rätt flitig. Registret är frivilligt.

Sen har landet sin egen motsvarighet till avelsdata. Norge och Danmark är det tex inga problem att se i. Jag har dålig koll på andra länder.
Danmark måste man väl vara medlem i dkk för att kunna se?

Bestämde mig för att övernatta istället för att köra hem då jag inte visste hur pigg jag skulle vara. Ångrar mig redan. En slags parstuga. Grannen hade lagt ut mögelost på trappen som jag inte såg för det finns ingen belysning så hundarna hann få i sig. Och det är lyhört, hörde upprörda röster när jag spolade på toan typ. Och sängen är mini så alla hundar ryms inte och valpen kommer inte till ro. Kul natt, vad skulle jag få för mig det här för?! :rofl:

Danmark måste man väl vara medlem i dkk för att kunna se?

Jag vet faktiskt inte. Det var ägaren till inlåningstiken som berättade för mig att hon brukade nörda i deras avelsdata. Hon har ingen mer anknytning till Danmark mer än att hon har Danskfödd hund. Men hon kanske har gått med bara för att läsa data?

Ammo och jag är hemma igen, lugnare tågresa den här gången även om en kille hade noll koll på sin fralla så den kom fram till Ammo. Som tur var ville Ammo inte äta upp den.

Är snortaggad på att träna nu och ska se till att filma vår utveckling och skicka till Ammos uppf typ varannan vecka, så man har lite deadline att jobba mot.

Finns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? :angel: mvh okunnig
Beror på ras. Jag vet tex flertalet vinthundsraser som har egna register på nätet där folk själva kan lägga till hundar, vilket gör att det finns hundar från hela världen med där. Otroligt intressanta hemsidor att kolla på :D Finns tex en salukisida där nästan 49000 salukis är med. Otroligt lätt att fastna på den sidan :angel:

Nu är det en sån där stund då jag bara vill ligga vaken hela natten, titta på Aysu som ligger bredvid mig och tänka på vilken lyx det är att få dela säng med en så fantastisk och vacker varelse. Hon ligger med huvudet på sin kudde och har bakdelen under täcket, ligger lite ihopkurad och ser ut att verkligen njuta :love:

(Ebrah syns inte, hon är en boll vid mina knän, i en hög av täcken... just nu har nämligen hundanra ett täcke som de delar på och jag har ett. Dessutom har vi alla varsin kudde. Det är möjligt att de är något bortskämda...)

Nu är det en sån där stund då jag bara vill ligga vaken hela natten, titta på Aysu som ligger bredvid mig och tänka på vilken lyx det är att få dela säng med en så fantastisk och vacker varelse. Hon ligger med huvudet på sin kudde och har bakdelen under täcket, ligger lite ihopkurad och ser ut att verkligen njuta :love:

(Ebrah syns inte, hon är en boll vid mina knän, i en hög av täcken... just nu har nämligen hundanra ett täcke som de delar på och jag har ett. Dessutom har vi alla varsin kudde. Det är möjligt att de är något bortskämda...)
:rofl::love:
Leon brukar ligga i fotändan ovanpå täcket, sen sover han mestadels på golvet men då o då kryper han upp o lägger sig med huvudet på en kudde o nästan fiskrok med ryggen mot mig.

Ammo och jag är hemma igen, lugnare tågresa den här gången även om en kille hade noll koll på sin fralla så den kom fram till Ammo. Som tur var ville Ammo inte äta upp den.

Är snortaggad på att träna nu och ska se till att filma vår utveckling och skicka till Ammos uppf typ varannan vecka, så man har lite deadline att jobba mot.

Visst ar det stressande med stora arbetande hundar med stor integritet? Miss Mandy talar om for andra hundar hur tydligt som helst att hon inte ar interesserad av att motas riktigt nara. Inte alls. Henne's kroppssprak riktigt skriker, "KOM INTE HIT".
Hur manga (sarskilt sma) hundar respekterar det? inte manga. Alls. Om jag tappar uppmarksamheten bara nagra sekunder missar jag signalerna och den lilla hunden, sedan nar den anda kommer fram RYTER Miss Mandy ett avgrundsvral i ansiktet pa den. :o Agarna blir vansinniga och hunden traumatized. :crazy: Miss Mandy kanner sig nojd :angel: och jag far forsoka ljuta olja pa vagorna. :banghead:

Efter över två år hos mig har nu lillpumin kommit på att det är mysigt att sova i sängen även när jag är i den. Annars har han varit där på dagen och på sin höjd hoppat upp för morgonmys (men då kändes det mest som att "kom igen nu då, det är morgon!"). Inatt vaknade jag av att jag inte kunde vända på mig. Då låg han på rygg mellan mina ben! Får väl se om det här var en engångshändelse eller om det blir en ny trend här hemma ;) :)

Jag vet faktiskt inte. Det var ägaren till inlåningstiken som berättade för mig att hon brukade nörda i deras avelsdata. Hon har ingen mer anknytning till Danmark mer än att hon har Danskfödd hund. Men hon kanske har gått med bara för att läsa data?
Om det inte ändrats nyligen så behöver man vara medlem iaf. Vet att uppfödarna diskuterade det på avelskonferensen, att det var dåligt att Danmarks inte var öppet som vi o Norge och Finland har!

Någon som har tips på köttig belöning för små hundar?

Har mest gett henne små kalkonbitar som belöning, men tycker det är något av ett aber när man inte kan ha det i fickan för att det kladdar.
Har därför gett henne fodret jag fick från uppföddaren, trots att det ska vara ett bättre foder har en bajsvolym tredubblats. Så det känns inte reko att ge henne det.

När hon blir lite äldre har jag Emmzo tärnat godis som väntar. Men tills dess. Tips?
Kan man torka egen kyckling i ugnen/ annat kött?
Jag vill kunna ha godis på lite olika ställen hemma, extra i bilen vid behov. Så det behöver hålla i rumstemperatur en vecka åtminstone.

@Red_Chili Vad använder du t.ex.?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka