Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger halvdöd i en tältsäng, efter en lång hundträningsdag med Ammos uppf. Älskar att vara här. Lär mig så jävla mkt, fattar bara inte varför jag inte kan träna så här jämt istället för att vara så jäkla inkonsekvent.

Visst ar det 10,000 kronors fragan? Varfor kan man inte vara lika fokuserad och ha samma raka linjer och super plan nar man tranar sjalv som nar man tranar med en hel grupp med bra tranare och super hundar? :cautious::p

Jag har faktiskt tagit ett "white board" och skriver ner vad jag tanker gora varje vecka med varje hund. Sedan tranar jag tillsammans med en grupp som ocksa ar tranare en gang i veckan (ibland varannan vecka) och det har verkligen hjalpt.
Numera har jag en klar plan och kan darfor vara konsekvent varje gang jag gar ut for att trana ... och om jag inte kanner att "planen" sitter tranar jag inte.

Visst ar det 10,000 kronors fragan? Varfor kan man inte vara lika fokuserad och ha samma raka linjer och super plan nar man tranar sjalv som nar man tranar med en hel grupp med bra tranare och super hundar? :cautious::p

Jag har faktiskt tagit ett "white board" och skriver ner vad jag tanker gora varje vecka med varje hund. Sedan tranar jag tillsammans med en grupp som ocksa ar tranare en gang i veckan (ibland varannan vecka) och det har verkligen hjalpt.
Numera har jag en klar plan och kan darfor vara konsekvent varje gang jag gar ut for att trana ... och om jag inte kanner att "planen" sitter tranar jag inte.
Min spark i röven är att anmäla mig till tävling,då har jag inget val,vill jag inte skämma ut mig o hunden så måste jag träna för jag har för mycket vinnarskalle för att gå in på plan o ställa till det,det skämset får man ändå när man tävlar med egensinniga dobbisar som gärna tänker själva. :love:

Da har jag bokat in nya lectioner som jag egentligen inte vill halla. Men vad gor man nar grannar inte kan tanka sig nagon annan tranare och spontant hojer ens arvode? :cautious: Naja, jag far i allafall leka med en liten 8 manaders skotte ... som enligt utsago ar helt vansinnig.:angel:
Dessutom har jag bokat in en "herding test" for sonen's BC och om en manad aven for Diva och Tate. Det ska bli kul att se vad Tate sager om far.:p

Min spark i röven är att anmäla mig till tävling,då har jag inget val,vill jag inte skämma ut mig o hunden så måste jag träna för jag har för mycket vinnarskalle för att gå in på plan o ställa till det,det skämset får man ändå när man tävlar med egensinniga dobbisar som gärna tänker själva. :love:
Precis likadant för mig :p fast ja, med salukis istället för dobbisar såklart ;)

Jag håller på att gå igenom gamla album efter min mamma och mormor inför en släktträff och hittade en del bilder på morfars hundar. Han födde upp Schäfer i liten skala från mitten av 50-talet fram till sin död 1972. Bjuder på några gamla bilder :)
Benno
n5G2jDe.jpg

Zimba 3
JZHzkND.jpg

Morfar och Tarzan 2 & Tula (Tula lär ha varit hans favorit)
MeXYZji.jpg

Tarzan 1
PTamh6g.jpg

Min mor, en av hennes bröder och Tarzan 2
rklFJ2i.jpg

Zamba...3 tror jag. Hans sista hund som min mor tog över vid hans bortgång och fanns vid min födsel. Jag fick väl med mig det här med modersmjölken :p
mjGjkxf.jpg

Finns det någonstans man kan kolla upp en importerad hunds föräldrar, som inte visas i avelsdata eller hunddata? :angel: mvh okunnig

Workingdog kan ha uppgifter. Det beror på hur flitiga ägare och uppfödare är på att lägga in. I min ras Schäfer är man rätt flitig. Registret är frivilligt.

Sen har landet sin egen motsvarighet till avelsdata. Norge och Danmark är det tex inga problem att se i. Jag har dålig koll på andra länder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka