Vilken dag som helst nu kommer det ploppa ut en liten valp och en av dem är min
Nu börjar jag bli nervös
Nu börjar jag bli nervös
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Början på maj? Då kom dom till Sverige typ idag eller igår.Det finns två annonser på frallor i min närhet. Den ena säger att de har stamtavla (från England ) är 5 månader (2 valpar), den andra säger inget om stamtavla men de är födda i början av maj. 12000 respektive 11000 kr.
Luktar smuggelvalpar lång väg för mig .
Tillägg: fick svar från den ena i alla fall att de är importerade (de födda i maj). Känns dock inte seriöst för mig, men förhoppningsvis är det nån som tänkt köpa som reagerar och tänker om.
3/5. Importerade från Litauen säger de. Jag har inte räknat på datumen själv och jag har ingen koll på regler därifrån.Början på maj? Då kom dom till Sverige typ idag eller igår.
Reglerna säger 12 v,rabies vacc + 21 dagar sen får dom åka så det är på det berömda...3/5. Importerade från Litauen säger de. Jag har inte räknat på datumen själv och jag har ingen koll på regler därifrån.
Slår vad om att det är smuggelvalpar.Reglerna säger 12 v,rabies vacc + 21 dagar sen får dom åka så det är på det berömda...
Ja dom kan inte ha varit här mer än någon dag lagligt.Slår vad om att det är smuggelvalpar.
Fast fler har börjat ställa frågor nu sen jag började, så förhoppningsvis får det några att backa ur i alla fall.
Det finns en annons till på 2 st 5-månaders frallor. Skulle gissa att det är samma ägare, bara det att i den annons jag såg idag (de födda i maj) så står det "hjälper till att annonsera åt en vän".Ja dom kan inte ha varit här mer än någon dag lagligt.
Det finns en annons till på 2 st 5-månaders frallor. Skulle gissa att det är samma ägare, bara det att i den annons jag såg idag (de födda i maj) så står det "hjälper till att annonsera åt en vän".
Tog en skärmdump på annonsen ifall att...Kanske inte är smugglade, men luktar valpfabrik lång väg.
Dom där sekunderna innan alltså. Tur det gick bra.Vi är hos vänner och hjälper till med eldragning. Tittar ut genom fönstret och ser att dumskallarna till sambo och vän inte stängt grinden, och ytterdörren är öppen!
Springer ett par varv runt huset och ropar efter Lasse. Han finns ingenstans. Ber en stilla bön att han tagit hållet åt skogen och inte åt 70-vägen som ligger 20 meter från huset. Hör en bil komma och tittar åt vägen en gång till - och där står han, i vägrenen.
Tack gode gud för fungerande inkallning.
Tack. Gode. Gud.
Fysjutton så läskigt! Tur att allt gick bra!Vi är hos vänner och hjälper till med eldragning. Tittar ut genom fönstret och ser att dumskallarna till sambo och vän inte stängt grinden, och ytterdörren är öppen!
Springer ett par varv runt huset och ropar efter Lasse. Han finns ingenstans. Ber en stilla bön att han tagit hållet åt skogen och inte åt 70-vägen som ligger 20 meter från huset. Hör en bil komma och tittar åt vägen en gång till - och där står han, i vägrenen.
Tack gode gud för fungerande inkallning.
Tack. Gode. Gud.
Bobber! Buss på dom!Bobber the yard watcher!
Hundarn är ute och ränner i trädgården när jag hör hur han plötsligt börjar skälla helt hysteriskt. Jag går ut och kallar och hör hur någon kör nerför vår grusväg i en jäkla fart. Bilen borta när jag kom dit men såg hundspåren som cirklar en bil i gruset Dem kommer nog inte komma tillbaka vilka det än var
För att förklara: Vanligtvis när någon kommer som vill träffa oss så kör dem in på innergården fram till huset. Så vem det än var ville nog eg inte att vi skulle se dem!