Universeum

Ja om du gillar natur! :D Jag har visserligen bara varit där med barnen men jag tycker att det är intressant.

Dom hade en mekanisk dressyrhäst när jag var där. Det var kul, var typ jag och 10 småbarn i kön. Men annars är det absolut lite småkul där annars som vuxen..inte så att man går flera gånger men definitivt värt ett besök.

Ja, det är roligt att gå dit som vuxen också. Om man är intresserad av regnskog (både växtlighet och djurliv) eller om man är lite barnsligt lagd och gärna leker/pysslar på de avdelningarna.

Låter som att det är värt ett besök då :) nämnde för några vänner att jag ville dit men de tyckte att jag var för gammal när jag är +25, men då ignorerar jag dem :D

Äh, att kolla i passet är bara ett annat sätt att räkna rynkorna på.

Skit i det och gå dit! Jag har aldrig varit där men jag skulle väldigt gärna vilja :D :banana:

Låter som att det är värt ett besök då :) nämnde för några vänner att jag ville dit men de tyckte att jag var för gammal när jag är +25, men då ignorerar jag dem :D

39-årig civilingenjör i teknisk fysik som uppskattade besöket i somras mycket (och har varit där tidigare). Jag tycker att de lagt upp de flesta utställningarna så bra så att barn som bara kan observera fenomenets effekter (5-årsåldern?) till oss vuxna som har väldigt god förståelse för principerna bakom har god behållning av dem.

De enda jag kan tänka mig tycker att det är stentrist är de som inte är ett dugg intresserade av hur världen fungerar. Och det kan säkert infalla i 15-25-årsåldern för en del. För oss som alltid är nyfikna på att veta och förstå mer finns inget bäst-före-datum.

Definitivt värt ett besök. Det var det första jag och sambon gjorde när vi hamnade i Göteborg istället för Rom när vi skulle fira hans 50-års dag. Vi är båda lärare och disputerade i kemi respektive fysik.

39-årig civilingenjör i teknisk fysik som uppskattade besöket i somras mycket (och har varit där tidigare). Jag tycker att de lagt upp de flesta utställningarna så bra så att barn som bara kan observera fenomenets effekter (5-årsåldern?) till oss vuxna som har väldigt god förståelse för principerna bakom har god behållning av dem.

De enda jag kan tänka mig tycker att det är stentrist är de som inte är ett dugg intresserade av hur världen fungerar. Och det kan säkert infalla i 15-25-årsåldern för en del. För oss som alltid är nyfikna på att veta och förstå mer finns inget bäst-före-datum.
Ja precis! Jag är nästan på väg att starta en tråd där jag undrar varför så många verkar koppla ihop att vara vuxen och vara tråkig?

Varför skulle det vara barnsligt att uppskatta tex universeum?

Min man älskar det, vi är där nästan en gång per år. Jag är väl rätt nöjd med att titta på fiskarna hemma i akvariet, men regnskogen är mysig. Djurdelen brukar ta så lång tid för oss att gå igenom att vi inte sett så mycket av de mer praktiska utställningarna.

Nu känner jag mig superpeppig på att åka! Jag gillar djur, natur och fakta av alla dess slag! Fakta av alla dess slag, inte djur. Spindlar... huh... :wtf:

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 291
Senast: Pilot
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 327
Senast: EZMK
·
Kropp & Själ Av "anledning" började jag fundera på saken. Hur ofta brister du som vuxen ut i gråt? Ibland? En gång per år? En gång i veckan? Aldrig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 943
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar