Unghästutbildning

N

Nyrelski

Jag går på hippologigymnasiet i Flyinge och har fått en uppgift som handlar om deras unghästmodell. En av frågorna handlar om skillnaden mellan denna och hur man utbildar hästar i andra grenar, tex. western. Någon som är insatt i träning av den unga westernhästen som kan hjälpa mig med detta?

Sv: Unghästutbildning

Hej.
Har utbildat några unghästar..... innom western. Maila mig eller skicka ett privat medelande om du har några frågor så ska ja se om ja kan svara på dom.
Jag har svårt att säga om det skiljer sig något eller vad som skiljer sig mot flyinges unghäst modell eftersom ja inte har en aning om vad den handlar om.

/Ammi

Sv: Unghästutbildning

Osäker på detta, men det är en intressant fråga måste jag säga! :) Jag vet inte, men en skillnad kanske kan vara att westernhästarna utbildas mer "fritt"? Det jag menar är att hopp- och dressyrhästarna ska ta stöd på den och den tygeln, gå undan för skänkeln etc... Det gör ju westernhästarna också, men det känns som att det är finare hjälper där och mindre "kontakt via skänkel och tygel". :confused: Nu blev jag också förvirrad.... :smirk:

Modellen på hästarna spelar nog ingen roll, förutom Quartern som har en j-la röv.... ;)

Men unghästarna på Flyinge tycker jag utbildas på ett positivt sätt måste jag ju säga. Har sett en clinic med Fredriksson som var riktigt bra! :love:

Lycka till!
//Z

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 065
Senast: Palermo
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 348
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar