Unghästmönstring!!!2008

Sv: Unghästmönstring!!!2008

Är det någon som vet hur det fungerar med vaccination? Min nye har inte blivit grundvaccinerad ännu.

I Hanaskede är det inget vaccinationskrav.
Tror inte det varit det på andra ställen jag besökt heller.

*knapp*

Gála skall vara med på Garpurs fölmönstring den 20 september. Så jag hoppas att alla bukefalister kommer fram och säger hej.. ;)

På Garpur´s mönstring är det inget vaccinationskrav. Kan ju vara svårt att ha hunnit med det på fölen.

Nu har jag en fråga, är inte insatt i detta.. Unghästmöntring.. Hur gamla får de vara då?
Kan man visa valacker? Finns det "andra" typ "utställninga" för lite äldre islandhästar? Ston kan man ju få bedömda, men hur är det med valacker?

Föl - 3 år brukar det vara. Utställningar typ sådana som finns för arabhästar och ponnyer finns inte.
Man kan visa valacker både på unghästmönstring och avelsvärdering.

Nån som vet av nån unghästmönstring långt norrrut?

Det vore skoj. Synd att jag har 40 mil enkel väl dit:mad:. Ingen ännu längre norrut?

Hur många hästar måste man dra ihop för en visning? Kanske vore idé att arrangera en här uppe.

Det ska vara en unghäst-fölmönstring den 21 september på Wagge gård utanför Arvika i Värmland.
Jag ska visa min lilla 1åring där :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 643
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 201
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 020
Senast: Farao
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 554
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar