Men det är väl chefens sak att avgöra vilka som ska jobba med hästarna, oavsett om det är avlönat eller oavlönat jobb? Om du sedan inte vill ha tjejen där så är det chefen du får ta det med, istället för att ösa frustration över henne på internet. Det är ju inte du som är chef?Den tidigare beridaren som arbetat här i många år före mig körde med den metoden, men så är hon typ 40 år gammal också och har en egen dotter i hennes ålder, och såhär med facit i hand så var det kanske inte så bra iom att tjejen faktiskt var rädd för henne och mer eller mindre hatar henne. Anledningen till att den tidigare kvinnan hotade med att hon inte får rida mer (då fick hon enbart rida på pensionären), var att det glömdes att borstas och smörja hovar, Använda träns hängdes inte in osv.
Ang den andra delen så är det visst så att hon kommr n'r hon vill, chefens fru hade frågat henne om hon kunde ta ut en häst till när hon endå var i stallet, och då sa hon att det kunde hon göra (vet inte exakt vad det var hon bad om hjälp med, men det var att ta ut och gå med en till häst har jag för mig eftersom bara 3 var kvar i stallet).
Och för mig är det självklart att hon måste hjälpa till ibland mot att hon får gratis ridning och dessutom lektioner ibland!! Vem hade den lyxen som ung? Dessutom får hon rida på väldigt fina hästar och har tom fått följa med på en väldigt stor 4 stjärnig tävling, gratis.
Det finns oftast ett skäl när människor ljuger. Den här tjejen kanske inte vill längre, eller hon kanske är rädd. För dina krav eller för att rida hästarna. Jag skulle inte heller tycka det var så frestande att hoppa upp på en häst som bockar i boxen för att den inte kommit ut EN gång.
Jag tycker inte att problemet verkar vara "ungdom som ljuger", utan "stallchef som ger en 15-åring för mycket ansvar utan att ens betala henne för det".