Unga Uppfödare

Sv: Unga Uppfödare

Jag är 25 år i år, har 4ston.
1 fullblod (11år)- tog sig inte förra året så ska iår betäckas med PRE-hingst
1fullblod/PRE (dotter till ovan) 3år, ska betäckas iår för förstagången med PRE.
2st shettisston, 1st 3åring o 1 dräktig (9år) o ska föla i slutet på april. Båda ska betäckas i år.

Så nu e de spännande, de blir mitt första shettisföl.

Kl

Är det någon som ska gå på kurserna som ska vara?

Flyinge eller strömsholm?

Onaki jag är också norrlänning ordnar lite olika saker för oss i norr el del! hör av dig eller gå in på UU hemsida se zonansvarig och hör av dig!
det blir vad man gör det till!

Kl

Är det någon som ska gå på kurserna som ska vara?

Flyinge eller strömsholm?

Jag ska till Strömsholm. Var me förra året också och det var både roligt och lärande! Tycker att det verkar vara ännu roligare ämnen (de teoretiska) i år än förra året då det mer var rent allmänt eller hur man ska förklara.

Okej jag funderar också på att åka men har inte bestämt mig, var det många med ifjol?:)

Hmmm, jag kommer inte ihåg men jag tyckte att vi var lagom många, vi var nog melllan 15-20 st (på strömsholm).

Jag är också med i UU, varit med från starten och är med i startgruppen för zon Syd. Var tillsammans med Emmsan på Irland, så vi får väl klassa oss som tämligen aktiva då.
Varit med på alla aktiviteter hittils, och har fått nya vänner, kontakter och kunskap.

Mitt sto är inte ombetäckt i år utan ska nu sättas igång för tävling igen, har fått 2 föl. Ett stoföl 2008 e: Tornesch som är såld och ett hingstföl e: Niveau som ska behållas.

Avelssto e: Maistic - Uskudar Des Malais
14698490.jpg
[/url][/IMG]

Första uppfödningen e: Tornesch - Maistic
30130068.jpg
[/url][/IMG]

Andra uppfödningen e: Niveau - Maistic
30130030.jpg
[/url][/IMG]

Vilka vackra hästar!!! Hoppas vi får följa lillen som du behåller. :)

Jag hoppas det :bump: var du med förra året? hur var det då? jag upptäckte föreningen för inte så länge sen, så vore kul att höra av dom som varit med längre :)

Det är så himla tråkigt att allt för hästar är lååååångt nere på antingen Flyinge eller Strömsholm, eller i "norra Sverige" i Gävle. Vi som har 70 mil enkel väg till Flyinge får nöja oss med att sitta hemma och sukta.. Jag har INTE råd med att åka så långt för en kurs och sen åka hem igen.. Tråkigt men sant.

Jag hoppas det :bump: var du med förra året? hur var det då? jag upptäckte föreningen för inte så länge sen, så vore kul att höra av dom som varit med längre :)

Ja de var jag. Jag tyckte det var roligt och lärorikt, det mesta iaf. Det är andra teoretiska saker i år än förra året vilket jag tycker att ämnena verkar jätte intressanta. Men allt praktiskt som var med förra året kommer även va med i år, utom dekorativ hästvård för tror dom flesta tyckte att man kunde de. Om du har anmät dig eller läst så vet vad det kommer att innehålla i år...Finns även på hemsidan under tidigare aktiviter vad vi gjorde förra året.

Men jag tycker det är kul när det händer saker med unga uppfödare för man har alltid roligt med folk som har samma intresse! Jag förstår att de som bor i norrland inte tycker det är så värst roligt. Jag har nu ganska nära till strömsholm vilket jag inte haft förut förut var det ca 2-3 timmmars bilresa nu kanske det tar 30-40 min att åka. Men blir själv frustrerad att allt händer på flyinge när jag själv inte kan ta mig dit pga ekonomin. Jag hoppas verkligen att jag har råd att åka ner till sport och avels championatet i år, vilket jag inte hade förra året!

Ja, och ändå är 2-3 timmar väldigt nära mot 12 timmar som vi här uppe har.. :grin: 2-3 timmar tar det härifrån till Sundsvall, vilket är stället för fölvisningar, treårstest, championat osv här uppe. Så ska man nånstans så får man banne mig åka...

Aaa det är rätt nära...

Va bra att jag fick reda på att det finns fölvisning i Sundsvall:)
Mammas häst är dräktig och ska föla i maj och hon står hos mormor som bor ca 10 min ovanför höga kusten bron och jag själv har funderat på var det finns fölvisning där uppe, har inte efterforskat heller eftersom fölet inte kommit ut än...Och jag vill visa fölet mamma har inte bestämt sig än, men jag kommer övertyga henne.....Hehe;)

Du kan ju åka tåg!:idea: Om du vill till flyinge och bokar biljetter nu så går det att komma ner till runt en hundralapp för enkelresa med tåg!

Okej:) Men de va mest boende som hindrade och att jag inte har körkort och att jag inte kan ta mig till flyinge på egen hand...Men ska kolla upp det så fort de kommer info om UU-träffen där nere under sport och avels championatet...

Du kan ju åka tåg!:idea: Om du vill till flyinge och bokar biljetter nu så går det att komma ner till runt en hundralapp för enkelresa med tåg!

Ja tåg vore väl det enda alternativet.. Men då återstår boendeproblem, jag har ingen lust att åka fram och tillbaka på samma dag.. ;) Och jag är ändå inte speciellt bekväm av mig.. :grin:

Quintess - Tack för de fina orden om mina stjärnor !

Jag kommer vara med på utbildningen på Flyinge, känns som himla roliga och intressanta ämnen.

Hemsidan kommer uppdateras oftare nu så det kommer hända lite mer i år, kom gärna med tips & ideér om vad vi alla kan göra tillsammans.

Ex föreläsningar, bra artiklar, ja allt !

Hoppas få se många av er på kurserna

Just nu är det hingsttider och jag har lyckats införskaffa mig ett sto till som jag ska betäcka i år (det andra ska som sagt tävlas i år)
Stoet är e: Pomme Royal - Streak xx och kommer gå till Colmar, hon har fått en avkomma som hoppat 9-8 på 3-års e: Cardento och jag är övertygad om att det är sån typ av hingst som passar henne. Långlinjerad med långa ben, resten ha hon själv ;)

På återseende

kl

Jag planerar att åka till Flyinge precis som förra året (jobbar strömsholmshelgen), men är inte hundra än då jag slutar min utbildning ungefär samtidigt och inte vet vart jag tar vägen sen...

Nu har jag anmält mig på Strömsholm kursen, får väl se om de finns någon plats kvar:)
Så är det någon som behöver skjuts från Linköping och upp kan ni åka med mig, ska hälsa på en kompis som går vreta tor,fre så jag åker väl upp lör morgon:) Åker dock inte ner igen utan uppåt mot Sundsvall:)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 758
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: Praefatio
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 564
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka