Unga Uppfödare

Sv: Unga Uppfödare

kl

Jag är medlem i Unga Uppfödare, men har tyvärr inte varit sådär jätteaktiv pga tidsbrist och långs avstånd. Var dock med på kursen på Flyinge i somras vilket var väldigt roligt. Träffade där iaf xaheena (helt säker) och Emmsan (tror jag..) vilket var trevliga bekantskaper.

Har ett sto dräktigt i år (med Last Liberty), har sedan tidigare två egna uppfödningar tillsammans med mamma och syrran varav det dräktiga stoet är den ena.. Tyvärr inga bilder då jag sitter på jobbet just nu..

Är det inte upp till 25? Jag har för mig att jag är för gammal och jag är ju 26.
Jag syftar på asvh.

Alltså redan börjat på min andra generation från samma sto linje. Lite kul! I år har jag två dräktiga.

Vad roligt =) Min tävlingshäst f-99 är tredje generationen på gården.Men tyvär blev det bara ett föl efter hans mamma . Och det är lite svårt att avla på en valack :rofl:

Jag hoppas att mitt sto lämnar ett stoföl tillsammans med Twilight för än så länge har hon bara lämnat en hingst (som nu är kastrerad) och det går ju inte avla på som du skrev.. :rofl:

*kl*
Även jag har gått med, efter att ha pratat med Elisabeth som håller i det, trots att jag är 28 år!

Som jag förstod det är alla välkommna men att de i "rätt" ålder har förtur på de evenemang som anordnas och det kan bli lite dyrare för oss äldre iom att de är subventionerade från idrotts(???) som ungdomsverksamhet och får bidrag för de yngre.

Jag skulle också vilja gå med i detta, har inte vetat hur man ska göra eller om det ens gick..?? Hade för mig att man var tvungen att få en inbjudan eller nåt! :o

Jag är hur som helst 19, har ett hblsto i avel, första och hittills enda avkomman är född -08, en hingst (numera vallack). Stoet är ombetäckt och beräknat datum är 25 april -10. Om allt går som det ska och jag har råd så blir hon betäckt i år igen! :)

Jag är också med i Unga Uppfödare, tyvärr så har jag inte heller varit så aktiv. Men hoppas på att kunna ändra på detta i år! :laugh:

Jag är med i Unga Uppfödare också men har inte varit så aktiv då jag bor i Norrland:)

Min första uppfödning född -06 e. Topaasch 1090 ue. Nicke xx är såld

Har en 09:a nu som jag fött upp e. Black Coffee ue. Master

Ingen dräktig i år men ska ev betäcka i vår:laugh:

Jag har iår klivit in i avelsfronten, eller ja förra året;)
"mitt" sto är betäckt och jag har varit med från start så jag borde väl räknas som uppfödare även fast det är mitt första föl?
Jag är i alla fall 19 och blir 20 iår:)

Bilder på min hingst -08 e: Aerline H - Rambo - Caracas - Utrillo
Mitt och stoets första föl.
:love:

95945_1262530326.jpg

57285_1262531254.jpg

33532_1262531924.jpg

Jag har precis blivit med i Unga uppfödare trots att jag är 83:a.
Har ett sto som jag tänkt betäcka i vår. :)

Hon är efter Pik trumf och Weinstern
30206013.jpg

knapp

Är inte med och äger inte någon häst ännu, men är mkt intresserad av avel!
19 år
Man behöver alltså inte avla på svenskt varmblod för att vara medlem?
Mitt mål är att avla på Kiger mustanger. Känns som att tiden går för långsamt... vill ha mina hästar NU! :D

Man måste varken föda upp eller ha häst för att vara med, det räcker med att vara intresserad! :)

Är också medlem i UU, har varit med på kurs som var på Strömsholm i våras och funktionär på Riksföl. För mig har det varit roligt och lärorikt att vara med på de grejor jag hittills har haft möjlighet att vara på. Kul att det finns en ungdomssatsning som UU där alla kan vara med! Vårat sto Amiral-Stanford är för första gången dräktig i år med Highcruiser :)

Nepp, rasen spelar ingen roll.
Jag har connemara och det går så bra så.

*Kl*
Mitt första föl föddes för övrigt för snart fem år sen :eek: Det är ju rent hemskt så fort tiden går. Då var jag iaf 18 år. Nu är jag 23 år och väntar ett föl i juni. Första fölet från min första avkomma :love: Andra generationen egen uppfödning alltså :bump:

Va bra! :)
Shit, 18... jag är 19 nu och försöker desperat komma igång med hästeriet igen! Lite tufft när man nyligen flyttat från landet ut till stan :(

Dock är det ju hela min familj som står som uppfödare, inte bara jag :laugh: Men iofs flyttade jag hemifrån när jag var 18 så bara första fölet är fött "hemma".
Jag ska sen bara få ändan ur vagnen och söka stuterinamn, måste bara fundera ut fler alternativ än mitt första-alternativ :p Sen bestämma om stuteriet ska stå på min adress eller på mina föräldrars.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 758
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: Praefatio
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 564
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring