Understimulerad hund utomhus

Sv: Understimulerad hund utomhus

Jag har alltid fått visa upp vacc.intyg när jag ska gå kurs, både hos BK och andra arrangörer.

Det har jag aldrig behövt (inte gått på BK, dock hundungdom och privat). Men chippad och vaccinerad bör ju hunden ändå vara och det är ju inte så svårt att fixa.

Jag har också en isländsk fårhund, vet hur det är.
Det finns en bok av Cesar Millan. Cesar och hans hundar. Jättebra bok.
Att ha hunden på tomten fungerar bara som en större hundgård. Gå ut och gå, cykla, spring åk spark eller skidor med hunden.. Då blir den stimulerad både fysiskt och psykiskt. Om ni tar den till stallet så kan ni prova att ha en sån där hundväska till hunden. Det ger den en uppgift och kanske annat att tänka på än att skälla på hästar. Det är väl inte så svårt att att vaccinera och chipmärka hunden?

Det finns hur många böcker som helst som är bättre än CMs böcker.
Ett axplock:
http://www.canis.se/bibliotek/?mid=263&s=7
Att gå, cykla, springa, åka spark eller skidor med hunden.. gör att hunden får fysisk motion, inte psykiskt.

Spår o uppletande står det om i tråden, mycket bra verksamhet för tankekontoret.

kl
Treibal i all ära, men inte tillfredställer det något vallningsbehov, ett behov som knappast finns hos den Isländska fårhunden fö, då de inte avlas på vallanlag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka