Undersköterskor,

50 veckor gick jag för att bli usk. Tror att Komvux prioriterar de som står utan utbildning/arbete. Så var det för mig iallafall, men jag fick på nåder komma in ändå.
Vi är flera i min klass som både har jobb och utbildning så helt omöjligt är det inte. Läser distans helfart i Malmö.

Jag kanske bor i "fel" kommun. :) Jag mejlade Komvux, detta är några år sedan, och frågade hur jag kunde söka. Fick till svar att de hade sökande långt utöver platser.

Sedan bokade jag tid hos kommunens studie- och yrkesvägledare, för allmän hjälp om vad jag kan tänkas hitta för annat jobb. Jag nämnde uska-utbildning, och det var då denne som med beklagande min sa att det inte var troligt att jag nånsin skulle bli antagen pga detta: att jag inte är en arbetslös ungdom eller utlandsfödd utan annan utbildning.

Men att få jobb inom ämnet först och sedan söka utbildning kanske är en väg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
790
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag började dela ut söndagstidningen som 13-åring. Jag var tvungen att få godkänt från skolan för att få ta jobbet. Detta jobb hade jag... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 126
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 465
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31