R
Raderad medlem 68338
Men vem ska bestämma vad som är umbärligt och oumbärligt? Alla jobb är ju oumbärliga på sitt sätt. Mat är ju också konkret livsviktigt här och nu, alltså är alla jobb i produktion och distribution av livsmedel oumbärliga? Utbildning är konkret livsviktigt här och nu, annars finns det inga läkare som kan rädda liv, alltså är alla jobb i utbildningssystemet oumbärliga. Ekonomi är konkret livsviktigt här och nu, för utan ordning på pengarna får ingen lön, och då kan sjukvårdspersonalen och livsmedelspersonalen inte äta och bo, alltså är alla ekonomer oumbärliga. Alla de där behöver kläder på kroppen och tak över huvudet om de inte ska frysa ihjäl på vintern, alltså är alla som tillverkar och säljer kläder eller bostäder konkret livsviktiga. Sen måste de kunna ta sig till jobbet, alltså är alla i kollektivtrafiken konkret livsviktiga. Och så vidare och så vidare.
Jag tror det blir väldigt svårt att dra gränser mellan livsviktiga och icke livsviktiga jobb, alla är ju del av samma samhälle.
Jag håller med dig!
Men summan är ändå att jag anser att just vårdjobb är alldeles för viktiga för att vara så lågavlönade!
Jag jobbar själv i ett "mindre viktigt jobb" så jag har inget egenintresse här ska tilläggas!