Jag tycker att jag ofta träffar puckade hundägare.
Senast var förra veckan, min gamling hade varit på Djursjukhuset och gjort en enklare operation och några timmar senare behövde han såklart ta en liten promenad trots att han fortfarande var hög och vinglade omkring, ena sekunden jätteglad och andra sekunden jätteledsen och tredje bara förvirrad.
Vi möter en liten hund som vi aldrig träffat förr och ägaren börjar släppa fram sin hund trots att jag säger att hennes hund inte får hälsa och förklarar varför.
Men det var inget problem för henne?
Ehh nehe, men för mig var det det!
Inte ens mina andra hundar fick träffa honom då.
Tur för mig att han är en liten plutt så jag kunde lyfta upp honom i famnen och gå.
En annan gång blev jag lite överraskad av en annan hundägare + hund på en smal gångväg.
Alla hundar var kopplade och mina 3 hundar trasslade ihop kopplena lite grann så jag stannade för att trassla ut dem och korta upp kopplena så vi skulle mötas på ett bra sätt.
I min värld så är det sunt förnuft av den andra hundägaren att stanna till lite så jag skulle hinna få ordning på mina hundar och hon borde även kortat upp kopplet till sin hund..
Men icke, hon gick på som vanligt med långt koppel på sin hund (som dessutom är känd för att inte vara snäll).
Hennes hund gör utfall mot mina och mina är inte sena att göra utfall tillbaka
Jag tappade kopplet till min ena lilla hund eftersom jag inte fått de där extra sekunderna till att få ordning på det och hennes hugger såklart min hund så blodvite uppstår.
Idioten försöker inte ens få loss sin hund från min utan det får jag göra som samtidigt ska försöka hålla mina andra i styr och sen går hon bara vidare som att ingenting hänt och frågar inte ens om det gick bra för min hund?
Min som blev biten väger ca 10kg och hennes runt 30kg..
Eller den gången jag mötte en hund vars hundägare utbrister 'håll i din hund för jag kan inte hålla min!'
Ehm hur tänkte han då? Jag gick med min 10kg hund och han med sin 50kg +..
Hunden flög på både mig och min hund.
Folk är idioter kan jag konstatera.