Underhållsbidrag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

fjolltroll

Trådstartare
Hur är det. Underhåll betalas ju ut tills barnen fyller 18 år.
Men om man inte gått ut gymnasiet då. Vad händer då?
Förlängs underhållet tills det att man gått ut gymnasiet?
 
Sv: Underhållsbidrag!

Man är underhållsskyldig för alla barn som inte fyllt 18 och för barn som fyllt 18 men inte 21 och fortfarande går på gymnasiet eller motsvarande,som folkhögskola.
 
Sv: Underhållsbidrag!

Min sambos dotter är 18 och har inte gått på gymnasiet. Hon hade jobb tillfälligt innan, men nu har hon inget. Min sambo betalar underhåll för henne då han inte anser att det är rätt att hans ex ska försörja henne själv. De har själva kommit överens om detta, så hur det fungerar med FK i detta fall kan jag inte svara på.
 
Sv: Underhållsbidrag!

Man är underhållsskyldig för alla barn som inte fyllt 18 och för barn som fyllt 18 men inte 21 och fortfarande går på gymnasiet eller motsvarande,som folkhögskola.

Tack för svar.
Vet du om det sköts automatiskt. Eller måste jag ansöka om förlängt underhållsbidrag?
 
Sv: Underhållsbidrag!

Vilken vettig sambo du verkar ha.
Dotterns biologpappa skulle aldrig bidra med så mycket som en 50öring om han inte behövde.
 
Sv: Underhållsbidrag!

Det sköts inte automatiskt eftersom FK inte har koll på vilka 18-åringar som fortfarande studerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 582
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp