Eftersom vi inte sitter i lyan ihop så är jag rätt säker på att cirkus inte är ond av den anledningen och blir även jag misstänksam av att många misstror cirkus.

Jag måste rösta nu. Frågan är på vem...

Dessa tre ger komplimanger till de de väljer till BM.
Gabby_Ossi sticker ut lite eftersom hon inte nämner att hon hoppas att qitis är god.
Harrysen gör det väl egentligen inte heller...

Ulvigt eller inte? Det är frågan... jag menar, tänk om de valda är onda??

Nästa tanke var att leta efter vinkningar bland nomineringarna. Och eftersom jag vet min roll så är cirkus det enda alternativet. Det skulle göra Heffaklumpen till ulv i så fall.

Därför
Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
För jag tror att cirkus kanske vinkade till henne i BM nomineringen.
Menar du det här inlägget? (edit: där du tänkte att cirkus vinkade alltså :) )
Vad tror vi om den som blir BM? Om det är en god så lär ju ulvarna försöka ha ihjäl den men troligen inte i form av lynch pga då outar de sig kanske lite väl, däremot lär den ju vara eligible som käk ganska tidigt. Är det däremot en ulv så lär de inte riskera att den ryker för nån alibiröst som råkade ligga där. Då tänker jag såhär - Glimra är ny och har förhoppningsvis inte valt att vara ulv i första leken och en ny brukar var fredad en stund för det mesta. Så jag tänker att en god Glimra kan ha chans att överleva lite längre i bästa fall enligt konventionen. Därför

cirkus väljer Glimra som BM

Nä men tycker du inte själv att det känns uppseendeväckande?
Hur kan du vara säker på att @cirkus inte blåser dig?

Och tvärtom.
Nej jag är inte säker på @cirkus alls
Men känner att det inte stämmer med misstankarna helt enkelt.
Hon kan inte heller vara säker på mig såklart
Men min ulvometer plingar inte högt på @cirkus just nu helt enkelt.

Det som talar lite emot det är väl att @Glimra själv undanbad sig att bli vald till BM?
Jag vill inte jättegärna få en dödsdom på direkten. Har också som LenaH nämner redan noll koll badboll från början iom att det är första gången. Vill heller inte bli manipulad av ulvar att eventuellt göra fel val så det är kanske bättre att rösta på någon mer erfaren som förhoppningsvis är god?
Det gör mig lite fundersam ändå. Klart man som ny vill hänga kvar ett tag. Det jag blir mest fundersam över ändå är i så fall cirkus, som ju röstar där trots att Glimra inte vill. Det skulle kunna vara en ond cirkus som vill få sig ett gott käk i Glimra.

Åh jag vet inte. Kanske bara ska sluta försöka spekulera och lägga en röst.

Jag blir lite fundersam över att @qitis och @cirkus verkar utgå från att de båda är goda?
De två brukar väl inte lita på varandra såhär tidigt utan info??

Åas verkar det ju så uppenbart att det vore konstigt spel om de satt i lyan ihop men å tredje sidan så gör inte ulvar som man tänkt... :confused:
Ja första DL och dom är som ler och långhalm liksom.

Jaja.
Samma teori som LenaH lanserade en stund senare.

Eller så vet ni båda att båda vi är goda och då har ni ju skitit i det blå. Om jag var ulv skulle jag inte sätta en ny spelare/kollega i den sitsen faktiskt.
Varför skulle du inte sätta en kollega i den sitsen men är beredd att sätta en god? i den sitsen?

Gabby_Ossi röstar på cirkus

för jag tror hon och Glimra skulle kunna vara i lyan tillsammans och hon därför ville ha BM-rollen till henne och samtidigt påminna om att Glimra är ny så att hon fick vara kvar längre. Första DL är alltid svårt så inte en jättestark teori och därför väljer jag ändå cirkus över Glimra så att Glimra förhoppningsvis får en chans att spela lite.

Jisses vad svårt. Är inte säker alls men Glimra röstar på Gabby_Ossi. Det är där det börjar om cirkus och mig i lyan och sedan hänger andra bara på. Möjligtvis för att de är på samma sida.

Jag är på T-banan och snart i bilen på väg hem.

Vet att jag inte kommer rösta på q iallafall. Eftersom jag vet min roll tror jag inte att hon skulle velat ha mig som BM om hon är ulv.
Alltså du är skum, menar du att Q har koll på din roll? Kan du utveckla hur du tänker (jag ber om ursäkt om jag upprepar frågan) min hjärna hänger inte med. Godförklarar du Q - om än svagt?

Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:?? Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:?? Glimra röstar på Gabby_Ossi

qitis 1
cirkus 1
Jfrelin 2
Heffaklumpen 1
Gabby_Ossi 1

Det är inte helt otänkbart för mig att @heffaklumpen är i lyan och @cirkus utanför för nånting skaver rätt hårt för mig att man nominerar en ny spelare till BM faktiskt, det är traditionellt en dödsdom men åas så har ny spelare ofta lite immunitet så det känns mer som något lyan kunnat koka ihop iom att de KAN koka ihop något vilket inte goda kan.

Det gör mig lite fundersam ändå. Klart man som ny vill hänga kvar ett tag. Det jag blir mest fundersam över ändå är i så fall cirkus, som ju röstar där trots att Glimra inte vill. Det skulle kunna vara en ond cirkus som vill få sig ett gott käk i Glimra.

Åh jag vet inte. Kanske bara ska sluta försöka spekulera och lägga en röst.

Ja första DL och dom är som ler och långhalm liksom.
Cirkus hade väl redan röstat på glimra innan @Glimra skrev det inlägget ?

Jag reagerar på direkta felaktigheter och feltänk.
Och det står jag för.

fio röstar på heffaklumpen

Tycker det är skumt att hon röstar på Jfrelin för att hon röstar på q, heffa tycker q försöker få igång leken, men visst.. Som Q höll på i förra leken när hon var ulv så är det inga garantier för något.

Äh, jag kan rösta nu och jag väljer att rösta enligt mitt senaste resonemang - att @heffaklumpen är i lyan och lägger första BM-rösten på @Glimra och att @cirkus isf är ond utanför och väljer att vinka på detta sätt.

LenaH röstar på heffaklumpen

Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:?? Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:?? Glimra röstar på Gabby_Ossi
20.53 fio röstar på heffaklumpen

qitis 1
cirkus 1
Jfrelin 2
Heffaklumpen 2
Gabby_Ossi 1

Hittat hit! Konstaterar att det är för mig nya spelare med i leken, spännande! Och också någon ny roll som jag inte varit med och lekt med innan, också spännande! Aldrig varit med om att man väljer borgmästare heller så vet inte riktigt hur detta ska sluta.

Vet inte hur noga jag hinner fundera på detta med Borgmästare, mer än att det bör vara en god. Väljer en vars teorier jag brukar tycka är kloka.

Harrysen väljer Heffaklumpen till BM
Kilauea röstar på Harrysen

Det känns så fel att poängtera att hon tycker BM ska vara en god. Det tycker väl alla (utom ulvarna)?

Funderade på om jag skulle rösta på cirkus, för hon uppförde sig skumt (i mitt tycke) även senaste (tror jag) leken och då visade sig magkänslan stämma. Men om magkänslan har fel så vore det ändå dumt rösta där nu.

Alltså du är skum, menar du att Q har koll på din roll? Kan du utveckla hur du tänker (jag ber om ursäkt om jag upprepar frågan) min hjärna hänger inte med. Godförklarar du Q - om än svagt?
Jag vet min roll. Jag tror inte att Q som ulv hade velat ha mig som BM. Är det svårt att förstå?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar