• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Förtydligar i tråden med tanke på pm:en jag fått:
Det har varit en del småhintande samt att jag själv inte lyckades åstadkomma en bra balans från start :o, ulvarna borde ha fått nån kraftfullare förmåga med tanke på de ganska starka roller de har emot sig. Eftersom jag avskyr omvandlingar var detta bästa lösningen jag kunde hitta.

Undrar om man kan tolka LL som att det bara är en ulv kvar? Annars vet jag inte om jag tycker att onda sidan är svag.

LL ord är lag och det är bara att gå vidare även om det är surt att ha förlorat ängeln, så snälla ulvar. Käka tjuven eller nattvakten (dvs om ni inte redan har försökt käka hen) inatt? Snälllla?

Mirtai har jag svårt att tänka mig att hon är ond med tanke på röstningen DL 1 och 2. Sedan är jag givetvis nojig, M kanske är super ond!
Bollen: Vet jag inte vad jag tycker om men. Men jag tyckte reaktionen på gabbys bortgång kändes äkta.

Lena och Paddington: Frågan är om man kan avskriva dem som ulvar på grund av snurrfian dubbeldagsröstningen? Eller om det är för lätt?

Lobelia: Jag vet min roll och det hade inte varit konstigt om Lobelia röstade på mig igår, jag trodde nästan hon skulle göra det. Så jag är tveksam om hon är kollega till snurrfian.

Ileo: Jag begriper inte riktigt hemlig och Ileo grejen annars vet jag inte vad jag tycker om Ileo.

Jag vet inte alls vad jag ska tro... båda de jag höll som goda försvann på samma dag...

Men jag tror fortfarande att Lobelia kan vara den sista tjuven så jag röstar där nu. Hinner nog in efter stallet så kan hända att jag ändrar min röst då om ni kommer fram till något bättre :)

Mirtai röstar på Lobelia

För hon la en röst på Q som skulle kunna tolkad som alibi, plus att Q verkade väldigt ointresserad av henne

En fråga till @Niyama

Har cirkus och Q fått konferera fritt och utbytt info eller har du styrt det? För de har väl fortfarande kontakt med lyan respektive den andra tjuven?

Förtydligar i tråden med tanke på pm:en jag fått:
Det har varit en del småhintande samt att jag själv inte lyckades åstadkomma en bra balans från start :o, ulvarna borde ha fått nån kraftfullare förmåga med tanke på de ganska starka roller de har emot sig. Eftersom jag avskyr omvandlingar var detta bästa lösningen jag kunde hitta.

Ok, ser detta nu och nej, inte lika illa som omvandling men ändå...

Gillar inte när förutsättningar förändras.

Ja jag tycker ju att GO och Mirtais teori om Lobelia lät vettig. Och jag har liksom ingen som helst chansning på vem som kan vara ulv :(
bollen röstar på Lobelia
för att hon skulle kunna vara tjuv utifrån rösten på Q. Det känns också angeläget att få ut tjuven när vi inte har någon ängel som kan skydda siaren kvar.

Jag tittar in senare och ska fundera mer efter maten så kan ändra röst om någon har korn på en ulv.

En fråga till @Niyama

Har cirkus och Q fått konferera fritt och utbytt info eller har du styrt det? För de har väl fortfarande kontakt med lyan respektive den andra tjuven?

De har fått diskutera pilen enbart i en konversation jag var med i. De fick inte avslöja varandras kollegor (men kan ju dra slutsatser utifrån vad den andra skriver, och det kan ju användas för att luras eller inte) och de får inte ha mer kontakt nu med varandra, men de får prata med sina egna kollegor.

Hemma och vrålhungrig men vilka är vi kvar nu då?

bollen
Mirtai
Paddington
Ileo
Lobelia
Artline
och jag väl?

Jag står fast vid att Mirtai är god och jag håller ju bollen ditåt också fast nu har jag glömt varför, jobbigt när man måste läsa igenom sina egna inlägg för att ha koll. :o

Jag tycker väl iofs att teorierna om Lobelia kan stämma men jag är ändå inte så säker på att tjuven verkligen vågade alibirösta på q och isf är det väl Artline och Paddington jag borde kika på.

@Mirtai - du röstade på Artline igår, hur kommer det sig att du ändrat dig idag? :)

På ulvfronten borde någon av de tre + Ileo kunna gömma sig men nu måste jag laga mat.

Jag har gått igenom @Artlines inlägg, hon har nästan flest men det gick snabbt som attan. 90% är mindre än 3 rader långa OT/skämt inlägg. Resten är inte mycket bättre, inte undra på att jag missat henne.

Det lilla som trots allt framgår är att Art försöket smöra för @hemlig och har konsekvent lagt sena/sista röster som saknar betydelse och kan tolkas som alibi med god vilja.

Lobelia röstar på @Artline

bollen
Mirtai
Paddington
Ileo
Lobelia
Artline
och jag väl?

Jag står fast vid att Mirtai är god och jag håller ju bollen ditåt också fast nu har jag glömt varför, jobbigt när man måste läsa igenom sina egna inlägg för att ha koll. :o

Jag tycker väl iofs att teorierna om Lobelia kan stämma men jag är ändå inte så säker på att tjuven verkligen vågade alibirösta på q och isf är det väl Artline och Paddington jag borde kika på.

@Mirtai - du röstade på Artline igår, hur kommer det sig att du ändrat dig idag? :)

På ulvfronten borde någon av de tre + Ileo kunna gömma sig men nu måste jag laga mat.

Jag har inte ändrat mig om artline men känner mig mer säker på Lobelia

Undrar om man kan tolka LL som att det bara är en ulv kvar? Annars vet jag inte om jag tycker att onda sidan är svag.

LL ord är lag och det är bara att gå vidare även om det är surt att ha förlorat ängeln, så snälla ulvar. Käka tjuven eller nattvakten (dvs om ni inte redan har försökt käka hen) inatt? Snälllla?
Fast Niyama skrev ju att hon borde ha gett ulvarna en starkare förmåga inte att de borde ha varit fler till antalet? Nä, jag tror fortfarande att de var fyra i början, som någon skrev så står det ju "bybo" och inte bybor samt att 4 är ungefär en tredjedel av 13. Fast säker kan jag ju inte vara, är det bara en ulv kvar så måste vi ju ha ut tjuven först om vi vill vinna.:nailbiting:

bollen
Mirtai
Paddington
Ileo
Lobelia
Artline
och jag väl?

Jag satsar på att Art är i Lyan om hon har Paddis eller Ileo som kompis vet jag inte. @Paddington var rätt ivrig att få ut Snurris vilket inte är direkt ulvaktigt jag bara tycket hon resonerade konstigt om runt Snurris, det verkade som hon satsade på att snurris var tjuv, lite konstigt resonemang om de sitter i lyan tillsammans.

Jag har gått igenom @Artlines inlägg, hon har nästan flest men det gick snabbt som attan. 90% är mindre än 3 rader långa OT/skämt inlägg. Resten är inte mycket bättre, inte undra på att jag missat henne.

Det lilla som trots allt framgår är att Art försöket smöra för @hemlig och har konsekvent lagt sena/sista röster som saknar betydelse och kan tolkas som alibi med god vilja.

Lobelia röstar på @Artline
Jag skriver sällan långa inlägg.. Jag anade igår att hemlig visste något om G men jag var inte säker.

Jag skriver sällan långa inlägg.. Jag anade igår att hemlig visste något om G men jag var inte säker.
Det handlar inte så mycket om längden utan att de är korta och mest bara OT och skämt. Det slog mig igår när vi skrev till varandra i tråden att jag inte kom ihåg vad du tycke om något, när jag läste igenom inläggen så insåg jag att jag inte var glömsk eller missat något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka