Fortsätter min tanke från innan DL
Vi är nu 9 deltagare kvar och 6 namngivna goda roller kvar: Ängel, givmildsiare, spionlärling, borgmästare, Nattvakt samt bybo/bybor. Sedan finns en inbrottstjuv samt x antal ulvar kvar.
Det gör att det borde vara mellan 1-2 ulvar kvar beroende på hur många bybor det är med.
Kvarvarande:
Gabby_Ossi – bollen, Quarter, Artline
hemlig – cirkus, Ileo, Ileo
Ileo – Hemlig, Quarter, Hemlig
Mirtai – (Snurrfian)/Cirkus, Quarter, Artline
LenaH – Gabby, Snurrfian, Snurrfian
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian
Paddington – LenaH, Snurrfian, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter, Snurrfian
Utröstade/lynchade
Cirkus - Mirtai
Hedinn – Artline
quarter4ever –
Cirkus,
(bollen)/Snurrfian
Snurrfian – Mirtai,
Quarter, Paddington
Imponerande att
Q faktiskt röstat på två ulvar

Det var inte heller ngn koppling mellan
Q och
Snurrfian som jag funderade över.
Mirtai har röstat tidigt på både en ulv och en tjuv så känns inte riktigt som hon borde vara något annat än god i den här leken.
Jag tycker fortfarande att
Gabby resonerar på ett bra sätt
Bollen har lagt några "enkla" röster i DL1 och Dl2 på GO resp lägger en andraröst på Q. Känns vågat som tjuv att lägga en så tidig röst på en kollega. Röstar sedan på Snurrfian i DL3, vilket skulle kunna vara ett försök till alibiröst om hon är i lyan.
Undrar om
Ileo och
Hemlig "hakat upp sig" på varandra. Jag tycker det som Hemligt tyckte sig se om Ileo talade till Ileos fördel och inte nackdel som Hemlig tolkar det.
Både
Artline och
LenaH röstar på
Snurrfian två dagar i rad lixom mig, och jag är inte helt säker på att vi alla tre är goda, det är möjligt att det döljer sig en ulv eller tjuv bland de andra två (jag vet ju var jag har mig själv

). Jag vet att Artline kan lura mig helt upp på läktaren och jag vill se mer från LenaH innan jag drar några fler slutsatser.
Slutligen
Lobelia då, well, jag är inte helt säker på var jag har henne i den här leken. Idag blev det mycket fokus på Snurrfian (för mig) och förklaranden om varför jag misstänkte henne så jag har inte kunnat gå in mer på Lobelia. Ska man tro att kvarvarande tjuven la en alibiröst på Q skulle jag tro att Lobelia ligger närmast för det.