• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker snarare tvärt om? Eftersom Snurr valde att rösta på Paddi och inte på Artline (vilket ev skulle kunna ha räddat henne själv) skulle det ju kunna vara så att lyan hellre offrade Snurr än Art efterom Snurr redan var såpass misstänkt.
Jo det var det jag menade med att Snurr kanske ville åka= och eller/lyan offrade henne

Ska snart lägga mig. Tyvärr jobbar jag ju kvällspass imorgon med (dvs åker hemifrån strax efter 11, slutar jobba 21 (förhoppningsvis)), kommer därmed behöva lägga en säkerhetsröst imorgon förmiddag igen.
Jag hoppas en god natts sömn ska tillåta mig att inte vara så förvirrad imorgon :)

Jag tänker snarare tvärt om? Eftersom Snurr valde att rösta på Paddi och inte på Artline (vilket ev skulle kunna ha räddat henne själv) skulle det ju kunna vara så att lyan hellre offrade Snurr än Art efterom Snurr redan var såpass misstänkt.
Men det är inte säkert att Snurr hade sett Lobelia och Paddis röster när hon röstade..Eller just för att någon ska tro det du nu tror.

Lobelias rad ser lite tom ut. Dessa listor kan vara hopplösa.
ibland är det helt hopplöst....

ny komplett lista (förhoppningsvis):

Cirkus - Mirtai
Gabby_Ossi – bollen,
Quarter, Artline
hemlig –
cirkus, Ileo, Ileo
quarter4ever Cirkus, (bollen)/Snurrfian
Ileo – Hemlig, Quarter, Hemlig
Mirtai – (
Snurrfian)/Cirkus, Quarter, Artline
LenaH – Gabby,
Snurrfian, Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter, Paddington
bollen__ - Gabby,
Quarter, Snurrfian
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian
Paddington – LenaH, Snurrfian, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter, Snurrfian
Hedinn – Artline

Fortsätter min tanke från innan DL

Vi är nu 9 deltagare kvar och 6 namngivna goda roller kvar: Ängel, givmildsiare, spionlärling, borgmästare, Nattvakt samt bybo/bybor. Sedan finns en inbrottstjuv samt x antal ulvar kvar.
Det gör att det borde vara mellan 1-2 ulvar kvar beroende på hur många bybor det är med.

Kvarvarande:
Gabby_Ossi – bollen, Quarter, Artline
hemlig –
cirkus, Ileo, Ileo
Ileo – Hemlig,
Quarter, Hemlig
Mirtai – (
Snurrfian)/Cirkus, Quarter, Artline
LenaH – Gabby,
Snurrfian, Snurrfian
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian
Paddington – LenaH, Snurrfian, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter, Snurrfian

Utröstade/lynchade

Cirkus - Mirtai
Hedinn – Artline
quarter4ever Cirkus, (bollen)/Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter, Paddington

Imponerande att Q faktiskt röstat på två ulvar :p ;)
Det var inte heller ngn koppling mellan Q och Snurrfian som jag funderade över.

Mirtai har röstat tidigt på både en ulv och en tjuv så känns inte riktigt som hon borde vara något annat än god i den här leken.
Jag tycker fortfarande att Gabby resonerar på ett bra sätt

Bollen har lagt några "enkla" röster i DL1 och Dl2 på GO resp lägger en andraröst på Q. Känns vågat som tjuv att lägga en så tidig röst på en kollega. Röstar sedan på Snurrfian i DL3, vilket skulle kunna vara ett försök till alibiröst om hon är i lyan.

Undrar om Ileo och Hemlig "hakat upp sig" på varandra. Jag tycker det som Hemligt tyckte sig se om Ileo talade till Ileos fördel och inte nackdel som Hemlig tolkar det.

Både Artline och LenaH röstar på Snurrfian två dagar i rad lixom mig, och jag är inte helt säker på att vi alla tre är goda, det är möjligt att det döljer sig en ulv eller tjuv bland de andra två (jag vet ju var jag har mig själv ;) ). Jag vet att Artline kan lura mig helt upp på läktaren och jag vill se mer från LenaH innan jag drar några fler slutsatser.

Slutligen Lobelia då, well, jag är inte helt säker på var jag har henne i den här leken. Idag blev det mycket fokus på Snurrfian (för mig) och förklaranden om varför jag misstänkte henne så jag har inte kunnat gå in mer på Lobelia. Ska man tro att kvarvarande tjuven la en alibiröst på Q skulle jag tro att Lobelia ligger närmast för det.

Röstlista DL1 kl 21.30
16.54 Hedinn röstar på Artline

18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

cirkus häxulv
Hedinn röstfifflare

DL 2 kl 21.30
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

q4e mästertjuv

Dag 3 dl 21.30
21.13 Mirtai röstar på Artline
21.23 hemlig röstar på Ileo
21.24 Gabby_Ossi röstar på Artline
21.24 Ileo röstar på hemlig
21.25 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Lobelia röstar på snurrfian
21.30 Snurrfian röstar på Paddan
21.30 bollen__ röstar på Snurrfian

Snurrfian ulv

Mirtai bör inte vara ond :) Dels DL1 då hon alltså ändrade från en ulv till en annan. Känns inte som att hon sitter i lyan då och sedan att rösta på mästertjuven Q gör ju att hon inte känns som en tjuv heller. Så utan att vara säker så lägger jag henne åt goda sidan.
G_O tycker jag också kanske platsar där. M verkar inte speciellt oroad att de röstat lika i två DL och G_O resonerar vettigt tycker jag. Att jag röstade på henne DL1 var bara för att jag behövde rösta så nån fick två röster för att vara kvar själv och hon som röstade på mig hade lämpligt nog fått en röst.
Lobelia - la fjärderösten på Q igår och sedan den tredje på Snurr nu. hon skulle kunna vara på alla tre sidorna som jag ser det, en kollega till Q som alibiröstar, en ulv eller en god. Men änsålänge tycker jag att hon resonerar vettigt så jag misstänker henne inte.
hemlig och ileo vet jag inte vad jag ska tro om.
LenaH verkar lite väl laidback? Men kanske bara inte hade tid idag.
Paddington verkar ju vettig men. Jag tycker inte hon borde dragit igång mot Snurr om hon vore ulv igår. Inte fortsatt där idag heller. Men god/tjuv kanske.
Artline vet ej.

LenaH – G_O – Snurrfian
Jag har vansinnigt svårt att få något som helst grepp om LenaH. Hon röstar inte på Q igår med motiveringen att hon tyckte Q borde ha förvarat sig mer. Är det bara jag som tycker att LenaH känns ovanligt laidback?

Slutligen LenaH då... jag hoppas verkligen att hennes ulvradar kommit tillbaka rätt kalibrerad från reparationen snart. Just nu vet jag inte riktigt var jag har henne och skulle gärna se att hon kommer in och skriver lite ganska så snart.

LenaH tycker det är svårt att få grepp om Lena, först var det lite halvhjärtat försvar av cirkus och sedan "oj det var visst fel" och sedan samma sak om q. Annars inte så mycket tankar förutom om Snurris som de flesta haft uppe. (hinner inte läsa igenom igen nu men inget mer som fastnat hos mig iaf) Lena ligger iaf inte på plussidan hos mig men kan vara hennes röst på mig i DL1 som gör mig avigt inställd.
Jag är inte laid back (eller jo, jag spelar liksom inte med samma intensitet som förr) utan snarare med grav tidsbrist idag.
Hade tänkt grotta lek på tunnelbanan men sprang på en bekant och sen var det träning med den lille söte och då försvinner ju allt annat som flera av er vet. :p

Jag tycker väl att min ulvometer fungerar helt ok, däremot är den av äldre modell och funktionen "tjuvradar" finns inte att ladda ner. Skämt åsido, jag är fortfarande förvånad över att q inte kämpade mer igår och det gjorde mig tveksam medan jag däremot kände mina löss på gången vad gällde Snurris och därför föll min röst där.
Idag hann jag inte med riktigt men eftersom jag var rätt säker på Snurris tillhörighet så upprepade jag min röst på henne.

Det är fullt möjligt att hemlig är tjuv men jag tror inte hon som ulv hade röstat på Cirkus i första lynchen

Alltså - egentligen har jag nog pusslat in @hemlig på en god roll men en tanke som slog mig sent igår var att möjligheten att q inte drog in med det tunga artilleriet var att hennes kumpan inte fanns att tillgå? hemlig var väl inte online vid DL pga jobb?
Som ulv har jag helt uteslutit henne däremot. Det har jag även med @Mirtai och där finns inga tvivel om att hon inte skulle vara god alls.

@Gabby_Ossi är väl definitivt inte tjuv iallafall och jag har svårt att se henne i lyan heller för då borde hon röstat på Snurris ikväll faktiskt, det var väl inte rocket science att se att Snurris låg pyrt till ser jag nu när jag läst igenom vad jag missat idag.

Övriga har jag inga klarare tankar om faktiskt - jo - @bollen__ torde också vara god mtp tidig röst på q och att hon reagerade på samma som jag vad gäller Snurris resonemang om räddning av cirkus.

Jag måste tryna, har morgonpass i stallet så ska försöka hinna igenom leken imorgon fm igen.

Gabby_Ossi – bollen – Q - Artline

Jag vet inte var jag har G_O. Hon var tidig med att lyfta misstankar mot Q vilket talar för att hon inte är tjuv. Jag får en allmänt bra känsla av Gabby, och väljer att hålla henne som försiktigt god.

hemlig – cirkus – Ileo - Ileo
hemlig har gjort en hel del teoriande. Hennes första (långa) inlägg var ganska fullt med fel, men det behöver ju inte betyda mer än att hon inte läst ordentligt. Hennes förstaröst på Cirkus talar ju för att hon inte sitter i lyan, men tjuv kan hon ju vara. Har dock en annan kandidat på den posten och hemlig blir för mig god.

Ileo – hemlig – Q - hemlig
Röstade på Q igår efter en del velande. Ser henne inte som trolig tjuv, men inget utesluter att hon är ulv. Har röstat på hemlig två gånger.

LenaH –
G_O – Snurrfian - Snurrfian
Jag har vansinnigt svårt att få något som helst grepp om LenaH. Hon röstar inte på Q igår med motiveringen att hon tyckte Q borde ha förvarat sig mer. Är det bara jag som tycker att LenaH känns ovanligt laidback? Säger själv att det inte är så utan beror på tidsbrist, och hon har ju skrivit en del sedan dess.

Röstat på Snurrfian i två lyncher på raken, talar kanske för att hon inte är ulv. Tror snarare att hon är åt det goda hållet.

bollen__ - G_O – Q- Snurrfian
Börjar komma in i leken, vilket är kul! Första rösten på G_O känns som en hämndröst, inte mycket att säga om. La en tidig röst på Q, utan att ha teoriat något innan. Borde tala för att hon inte är tjuv, men ulv kan hon ju mycket väl vara.

Artline – HedinnSnurrfian - Snurrfian
Ytterligare en som jag har dåligt grepp om. Uteslutningsmetoden gör att hon hamnar på ondlistan men är verkligen inte säker.

Paddington – LenaH – Snurrfian - Snurrfian
Hamnar även hon i gruppen jag inte har koll på. Röstar på ulven Snurrfian två gånger, vilket borde tala till hennes fördel. Vågar nog hålla henne som försiktigt god.

Lobelia – Ileo – Q - Snurrfian
Lobelia har kommit med en del inlägg idag, men jag har svårt att placera henne. Hon är den jag tänker skulle kunna vara kandidat till att vara den sista tjuven, baserat på röstningen. Det såg ganska kört ut för Q när hon röstade och jag vet att Lobelia mycket väl skulle offra en kollega.

Jag är mest tveksam till Artline och Ileo, får väldigt lite grepp om dem. Artlines röst på Snurrfian kom i ett läge när det kändes ganska klart att hon hade flest röster. Kanske också typiskt en ulv att vänta till sista minuten innan rösten läggs på en kollega?

Det är ju osäkert om vi har 1 eller 2 ulvar kvar, men är obotlig pessimist och nojjig så tror det är två.

Drar upp det här inlägget från Artline nu när vi vet att cirkus och Snurrfian faktiskt var kollegor. Artline är här den första som tar upp Snurrs "överreaktion" på cirkus röst. Skulle hon göra det som deras kollega? Samtidigt så skriver hon att "ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor". Kanske ändå är ett sätt att ge sig själv lite alibi... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta inlägget men känner att det är en viktig pusselbit att ha med sig.

Jag kan inte låta bli att tycka att du överreagerar lite när du tycker att Cirkus röst ser ut att vara en räddning av dig när det bara var två innan dig.

Visst röstade cirkus på den som röstade på dig men du var väl inte inblandad i Cirkus teori? Reagerar du på det för att ni är kollegor ihop? Men samtidigt om ni var kollegor så hade det varit märkligt att uppmärksamma Cirkus röst så..

Ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor men postar det här inlägget för att komma ihåg det. Kanske säger mer sen.

Snurris svarar såhär

Jag är alltid skeptisk när någon verkar försvara mig/rädda mig i dl 1, hittills har det aldrig slagit fel, det brukar vara ulvar som stryker mig medhårs, även denna gång var det så. Hade jag varit kollega med Cirkus hade jag väl snarare försökt hålla en låg profil och inte nämnt det och hoppats på att någon mer tyckte som henne?

Så nej, hon höll ju inte låg profil ;). Kanske kör Artline på samma taktik som Snurris och "drar upp" koppling just för att "så borde inte en ulv göra"? Också detta ett inlägg som är bra att komma ihåg hur man nu än vill tolka det.

Sedan tänker jag mer på det här med den kvarvarande tjuven. Fortfarande inte viktigast att få ut men om siaren skulle åka måste vi ju få korn på den. Kan även vara bra om man vill använda uteslutningsmetoden för att hitta ulvar. Drar fram DL2-röstningen igen:

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

Hemlig lade en tidig röst på Ileo eftersom hon jobbade hela kvällen så den går inte att läsa ut så mycket från. Mirtai eller bollen tror jag inte är tjuv eftersom de lade såpass tidiga röster. Sedan kom min röst och även om det formellt inte var klart då så hade Ileo tidigare varit inne på att hon ev skulle följa Mirtais röst, och även om Snurrfian inte fått någon röst på sig då ännu var hon ju mycket uppe på tapeten och visste nog att hon riskerade att få röster. Så det var ganska lätt att gissa sig till att även hon skulle lägga sin röst på den som hade flest röster. I detta läget vågade nog inbrottstjuven inte lita på att alla övriga kvarvarande skulle rösta på samma, utan såg till att slänga in en alibiröst på q, eftersom det enda sättet att vinna efter att mästertjuven åkt ut är att hålla sig vid liv. Och även om q skulle klarat sig i DL2 hade hon fått så mycket ögon på sig att hon troligtvis inte skulle överleva tills leken var slut och då skulle kumpanen ha avslöjat sig i onödan. Med detta resonemang så hamnar @Lobelia högst upp som inbrottstjuvskandidat.
Läser man igenom q's inlägg så är det väldigt tyst om Lobelia, vet knappt om hon nämner henne en enda gång. Detta ser jag som ett sätt att distansera sig från sin kollega.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka