• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Övriga måste jag nog säga att jag har en del funderingar om: Snurrfian utifrån det jag teoriande om redan igår, vilket Lobelia verkar vilja bortse ifrån och tro att det är bara Qs röst på Snurrfian som gör att jag funderar över henne. Det gör att jag faktiskt undrar över varför Lobelia "skyddar" Snurrfian när hon själv inte kan tala om varför Snurrfian skulle vara god. Hon medger att Snurrfian är skum, men samtidigt tycker hon att jag är skum som misstänker Snurrfian.

Nu blir jag lite irriterad faktiskt. Jag misstänkte snurris redan igår och var på henne en hel del, jag har lite svårt att avgöra om felskrivningarna och konstigheterna beror på att Snurris är ond eller något annat men min radar har varit på henne hela tiden.

Det jag reagerade på var hur du försökte få Qs röständing till Snurrfian att verka skum. Q försökte vad jag kan se rädda sin livhank även om oddsen var dåliga. Det handlar inte om att skydda snurris utan jag håller inte med om ditt resonemang här.

Din skumhet beror inte på att du misstänker snurrfian i stort utan att jag inte håller med om vissa misstankar mot Snurrfian. Du är vanligen såpass skärpt att jag håller med om det mesta du skriver men inte här och undrar om det beror på att vi värderar det olika eller att du försöker rikta misstankar mot Snurris och undrar i så fall varför.

Snurrfian likaså, sen är ju frågan om hon är tjuv och ulvarna ville ha ut henne eller om hon är ulv och goda röstade på henne (och kanske en tjuv). Eller om hon helt enkelt är god och ulvarna (och ev tjuven) röstade på henne. Har jag missat nån variant nu?
Att hon är god och att någon/några goda röstade på henne? :idea:

Mirtai röstar på Artline

För att jag upplever att jag inte får något grepp alls om henne. Och så har hon slängt in två röster i sista minuten som inte påverkat utgången. Kan vara en ulv som smyger med

Du röstar först och funderar sen? :laugh:
Bestämmer mig precis innan jag röstar :p Nu beror det mycket på hur röstningen kommer se ut. Jag tror inte att du är ulv iallfall. Mirtai bör vara god. Gabby säger du att hon är god, det kan jag tro tillsvidare.

@Lobelia längre än så har jag inte kommit i min tankegång. Nu känns det som det vara väldigt mycket fokus på tjuven. Min hjärna känns trög på att komma tillbaka till ulvspåret.

Mirtai röstar på Artline

För att jag upplever att jag inte får något grepp alls om henne. Och så har hon slängt in två röster i sista minuten som inte påverkat utgången. Kan vara en ulv som smyger med
Jag förstår att det upplevs så.. Men jag var upptagen hela dagen igår och har inte riktigt kommit in i det igen.

Gah vad tiden går.
Mirtai lägger sin röst på Artline. Jag var beredd att göra så med först, men Arts senaste svar till mig fick mig att ändra mig. Bara det inte är ett spel för....ulvarna?

hemlig har jag försiktigt åt det godare hållet eftersom hon röstade på cirkus i DL1. Vet att hemlig kan alibirösta dock (hon gjorde det förra leken vi var onda ihop), men känns riskabelt att göra på viktigaste ulven.

Ileo Tror inte hon är tjuv eftersom hon tog upp den sista biten om q. Mer osäker på om hon skulle kunna vara ulv.

Mirtai den jag håller som mest god, borde inte vara ulv med tanke på DL1 och inte tjuv med tanke på igår.

LenaH tycker det är svårt att få grepp om Lena, först var det lite halvhjärtat försvar av cirkus och sedan "oj det var visst fel" och sedan samma sak om q. Annars inte så mycket tankar förutom om Snurris som de flesta haft uppe. (hinner inte läsa igenom igen nu men inget mer som fastnat hos mig iaf) Lena ligger iaf inte på plussidan hos mig men kan vara hennes röst på mig i DL1 som gör mig avigt inställd.

Snurrfian Ja, det har ju stötts och blötts med Snurris. Jag tyckte själv hennes reaktion på cirkus röst DL1 och sedan hennes egen röst var lite halvskum. Men Snurris är ju "ofta" halvskum och blir lynchad tidigt.

bollen__ verkade ha dåligt med tid både DL1 och igår men kommit igång bättre under dagen. Tror inte hon är tjuv eftersom hon hakade på mot q snabbt.

Artline verkade vettig och med bra resonemang tidigt i leken men iof handlar det mest om roller och leken generellt då och det är ett rätt bra tillfälle för en ond att verka "vettig" utan att behöva komma med några egentliga misstankar.

Paddington känns lite åt det godare hållet i sitt resonemang men kan också vara som hon är duktig på att luras :nailbiting:.

Lobelia har jag också haft svårt att få grepp på, känns som att hon letar ulvar så skulle nog sätta henne mer åt tjuv än ulvhållet om hon inte är god.

Jag måste få ihop en röst här.
Bestämmer mig precis innan jag röstar :p Nu beror det mycket på hur röstningen kommer se ut. Jag tror inte att du är ulv iallfall. Mirtai bör vara god. Gabby säger du att hon är god, det kan jag tro tillsvidare.

@Lobelia längre än så har jag inte kommit i min tankegång. Nu känns det som det vara väldigt mycket fokus på tjuven. Min hjärna känns trög på att komma tillbaka till ulvspåret.
Du har skrivit mycket en helt försvunnit på min radar, jag måste läsa på vad du egentligen skrivit. Nu vet du inte vad du tycker själv så min tolkning där stämmer förmodligen.

hemlig röstar på Ileo
Jag tror fortfarande hon kan vara tjuv med q och även om jag helst skulle få ut en ulv i detta läget är det bättre med en tjuv än en god.

Nu blir jag lite irriterad faktiskt. Jag misstänkte snurris redan igår och var på henne en hel del, jag har lite svårt att avgöra om felskrivningarna och konstigheterna beror på att Snurris är ond eller något annat men min radar har varit på henne hela tiden.

Det jag reagerade på var hur du försökte få Qs röständing till Snurrfian att verka skum. Q försökte vad jag kan se rädda sin livhank även om oddsen var dåliga. Det handlar inte om att skydda snurris utan jag håller inte med om ditt resonemang här.

Din skumhet beror inte på att du misstänker snurrfian i stort utan att jag inte håller med om vissa misstankar mot Snurrfian. Du är vanligen såpass skärpt att jag håller med om det mesta du skriver men inte här och undrar om det beror på att vi värderar det olika eller att du försöker rikta misstankar mot Snurris och undrar i så fall varför.

Tråkigt att du är irriterad men det här är de två inlägg om Snurrfian jag hittar att du skrev igår, du kanske skrev fler som jag missat? Sedan röstade du på Q.

Det jag tycker är konstigt är att du faktiskt inte funderar över vad det innebär att Q röstade på Snurrfian, är det för att hon ville ge Snurrfian alibi eller är det för att kasta misstankar emot henne - precis vad jag skrev i mitt inlägg - men där du valde att bara se ena delen.

Mina funderingar om Snurrfian och Q är en del i en helhet. varför ska man inte ta allt i beaktande?

På vilket sätt skulle cirkus vilja rädda dig? Hon måste ju rimligen rösta på någon. Utfallet här kan bli en röst på Art, vilket verkligen skulle se ut som en räddning, en röst på någon annan än dig och Art som i mina ögon är neutral. En 3:e röst om är udda är helt klart normal. Det tredje alternativet hade varit att rösta på dig.

Var är räddningen?

Jag är smått förvirrad, har precis hunnit gå igenom leken och haft småfunderingar under vägen.
@Snurrfian verkar retlig idag, jag begriper fortfarande inte hennes logik kring att Cirkus skulle skyddat henne. Det gnager lite som om det kan vara planerat för att få oss att tro att de inte är i lyan tillsammans om någon av dem åker, men det är lite långsökt.

@Ileo är fullt inne på att jaga tjuvar, jag jagar dem i och för sig gärna men köper inte hela resonemanget men från det till att hon är ulv, kanske men inget direkt misstänkt. Det kan lika gärna vara omvänd logik att hon är tjuv och propsar på tjuvar för att vi ska tro att hon inte är det. Lite tveksamt.

@Mirtai s teori om att Q som tjatar om tjuvar faktiskt borde vara det också är intressant. Q är ännu mer insnöad på tjuvar än vad @Ileo är. Det var mycket om tjuvar och villkor för tjuvarnas vinst i Qs inlägg. Hon verkar rätt säker.

Eftersom jag tror Mirtai iaf är på "rätt sida" och jag själv fått känslan att Artline lite lutat sig tillbaka och litat på att hon skulle klara sig på att hon var vettig och hade bra resonemang i början på leken, samt att jag tycker det varit lite för mycket fokus på ett fåtal spelare (t.ex. Snurrfian).

Gabby_Ossi röstar på Artline

Herregud vad tiden rinner iväg, den enda jag känner mig hyfsat säker på just nu är Mirtai som jag tror är god. Hennes röst i dl1 talar för att hon inte är ulv och jag tror inte inbrottstjuven hade lagt upp q för lynch som Mirtai gjorde.

Det var många som röstade på Snurrfian igår och efter att ha tittat igenom vad hon skrivit håller jag med om att det var skumt att göra en så stor grej av cirkus röst.

Jag har ju varit inne en del på hemlig. Jag tycker inte förvirringen i dl1 är tillräckligt för att placera henne som ulv eller tjuv men i kombination med att hon verkar veta att vi är på olika sidor tycker jag nog ändå att hon är rätt så skum faktiskt. Skummare än Snurrfian därför:
Ileo röstar på hemlig

Jag hinner inte riktigt sätta mig in i allt som skrivits idag (sorry!) så jag står fast vid gårdagen.
LenaH röstar på Snurrfian för jag tycker hon är helt ute och cyklar i sitt resonemang om att jag och @bollen__ skulle försökt rädda cirkus i DL1.

Herregud vad tiden rinner iväg, den enda jag känner mig hyfsat säker på just nu är Mirtai som jag tror är god. Hennes röst i dl1 talar för att hon inte är ulv och jag tror inte inbrottstjuven hade lagt upp q för lynch som Mirtai gjorde.

Det var många som röstade på Snurrfian igår och efter att ha tittat igenom vad hon skrivit håller jag med om att det var skumt att göra en så stor grej av cirkus röst.

Jag har ju varit inne en del på hemlig. Jag tycker inte förvirringen i dl1 är tillräckligt för att placera henne som ulv eller tjuv men i kombination med att hon verkar veta att vi är på olika sidor tycker jag nog ändå att hon är rätt så skum faktiskt. Skummare än Snurrfian därför:
Ileo röstar på hemlig
Vet? Nejdu, jag tror skrev jag alldeles bestämt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka