• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va? Nu är du ju riktigt ute och cyklar?

Om jag var ulv och tyckte det verkade farligt att cirkus fått en (1!) röst så borde jag ju lagt den på någon som redan fått en röst och inte lagt ännu en uddaröst?

Jag sa att du borde röstat på @Gabby_Ossi om du var så nervös för att du fått en röst om du nu verkligen ville vara säker på att inte åka.
Om jag vore ulv så hade jag väl inte suttit och sagt att du borde röstat på G_O dagen efter?!?
Jag fattar inte riktigt. Ok om Snurr misstänker mig för det, fast jag hade ju en röst själv också. Men om DU skulle försökt rädda cirkus, eller VI tillsammans så verkar det ju mycket vettigare att lägga två röster på någon som hade en.

Inte för att inbrottstjuven nu är den viktigaste att få ut så länge siaren lever men den bör ju inte ha röstat på q ikväll vilket lämnar @hemlig @Artline @Paddington och mig själv förstås. Tål att tänkas på men inte just nu för jag är tvärtrött.

Jag tror visst att inbrottstjuven kan ha röstat på q, kanske inte precis i början eller efter att det började röstas på Snurrfian men när det såg ut som att "alla" skulle rösta på q kan den nog ha slängt in en röst just för att få alibi från dem som kanske tänker som du gjorde nu. Nu när mästertjuven åkte är ju tjuvarnas enda chans att vinna om inbrottstjuven håller sig vid liv. Så jag skulle vilja lägga till @Lobelia som möjlig inbrottstjuv. Kanske även @Snurrfian och @Ileo men tycker inte deras spel i övrigt och interaktion med q pekar så mycket på det.

Håller för övrigt med om att vi inte behöver fokusera på inbrottstjuven just nu. Men vill inte att folk ska utesluta att den kan ha röstat på q.

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

När det var 2 minuter kvar till DL hade Q 4 röster. Det var bara hemlig som röstat på någon annan, och den rösten lades så tidigt att den inte riktigt går att analysera eftersom den kom innan Q började diskuteras ordentligt.

Frågan är om tjuven valde att rösta på någon annan än Q, eller om den valde att alibirösta.

Om den inte alibiröstade finns den alltså bland hemlig, Paddington, LenaH eller Artline. Min tanke är att eftersom det såg ganska kört ut för Q med få minuter kvar kanske den valde att trots allt alibirösta.

Men å andra sidan kom det in några deltagare på slutet som snarare verkade tala för Q, och det kanske var ett desperat spel för att vända skeppet? För mästertjuven var ju väldigt viktig för tjuvarna att ha kvar och kanske var värt att spela högt?

Och så har vi de attans ulvarna... De har u kunnat ligga ganska lågt såhär långt, första DL är svår tt utläsa mycket av och igår var det fokus på tjuvarna.

Frågan är hur ulvarna tänkte igår? Såg de fördelen att få ut en möjlig tjuv? De borde ju vilja få ut tjuvarna lika mycket som de goda vill det. Framförallt nu när häxulven är död.

Och så slutligen vad som kan ha stoppat ulvarna från käk

Ängeln skyddar
Ulvarna prickar nattvakten som överlever en attack
Ulvarna prickar inbrottstjuven som inte kan bli äten eftersom mästertjuven dog igår.

Tror det är alla alternativ?

Spionlärlingen får varje natt veta något som skett i det dolda. Något torde alltså inte innebära full spioninfo.
Vad som kan komma fram:
- Vem ängeln skyddar
- Vem ulvarna käkar
- Mästertjuven stjäl från (fast inte nu längre då :p)
- Vem siaren siar
- Röstfifflaren röstar på
- Borgmästaren röstar på

Har jag missat nåt?

Spionlärlingen får varje natt veta något som skett i det dolda. Något torde alltså inte innebära full spioninfo.
Vad som kan komma fram:
- Vem ängeln skyddar
- Vem ulvarna käkar
- Mästertjuven stjäl från (fast inte nu längre då :p)
- Vem siaren siar
- Röstfifflaren röstar på
- Borgmästaren röstar på

Har jag missat nåt?

Röstfifflaren är inte heller kvar. Och siaren siar inte längre själv utan ger bort en sia, och den som får sian kan sia någon.

Röstlista DL1 kl 21.30
16.54 Hedinn röstar på Artline

18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

cirkus häxulv
Hedinn röstfifflare

DL 2 kl 21.30
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

q4e mästertjuv
Jag tror inte att Mirtai och G_O är den andre tjuven. Mirtai för att hon tog upp och misstänkte Q som tjuv samt G_O var ju också på det spåret.
Men Lobelia, Snurr och Ileo skulle ju kunna ha alibiröstat - Ileo hade faktiskt "hjälpt" Mirtai i sin misstanke så egentligen inte konstigt att hennes röst hamnade där heller.
Sen kom det ju tre snabba röster på Snurr plus Qs ändring. Nog skulle ju Qs kollega kunnat rösta på Snurr också, det är ju inte otroligt.

Jag tycker det du säger här är vettigt. Men varför skulle Q som första person ta upp att det är viktigt att få ut tjuvarna om hon var en själv?

Så kan det absolut vara, men det kan ju vara du och Gabbi-Ossi som är tjuvar och försöker få det att se ut som att Q är tjuv också.

Det här får mig att fundera lite, hemligs text innehöll ju fel jag som nybörjare såg, borde inte en erfaren spelare som quarter4ever också sett det?
Framförallt första citatet tycker jag mig läsa in att Ileo försvarar q. Kanske bara är jag som tänker så?

G_O lade tredje rösten på q igår, vilket jag inte tror en tjuvkompanion skulle göra. Kanske en ulv, men nä, jag vill nog än så länge hålla G_O åt det godare hållet.

Paddington gick emot strömmen igår och lade första rösten på Snurrfian. Varför inte på q? För att hon själv är kollega med q? (Men var sätter då det Ileo? :gah;)

LenaH följer med en röst på Snurris. Det är så tidigt efter, likaså Artlines röst på Snurris, så jag vet inte om de hunnit se varandras röster.

Även om borgmästaren röstade på Snurris igår så blev det flest röster på q, så jag tror och hoppas att borgmästaren inte slösat sin röst där igår. I och med att häxan är ute sen DL1 så har ju alla röster värde.

Bollen__ lade andrarösten på q. Vet inte om det säger så mycket. Lobelia lade fjärde rösten på q, men jag vet verkligen inte var jag har Lobelia det här läget.

Framförallt första citatet tycker jag mig läsa in att Ileo försvarar q. Kanske bara är jag som tänker så?

G_O lade tredje rösten på q igår, vilket jag inte tror en tjuvkompanion skulle göra. Kanske en ulv, men nä, jag vill nog än så länge hålla G_O åt det godare hållet.

Paddington gick emot strömmen igår och lade första rösten på Snurrfian. Varför inte på q? För att hon själv är kollega med q? (Men var sätter då det Ileo? :gah;)

LenaH följer med en röst på Snurris. Det är så tidigt efter, likaså Artlines röst på Snurris, så jag vet inte om de hunnit se varandras röster.

Även om borgmästaren röstade på Snurris igår så blev det flest röster på q, så jag tror och hoppas att borgmästaren inte slösat sin röst där igår. I och med att häxan är ute sen DL1 så har ju alla röster värde.
Fast det sista citatet var ju det som jag gjorde att jag trodde på q som tjuv. Hur är det att på något sätt försvara henne? De andra citaten förstår jag att du ser som ett sätt att försvara q, men hade jag velat försvara henne hade jag inte tagit upp det sista citatet som också var det som gjorde att jag valde att rösta på q.

Min fundering grundar sig i att lyan borde ha gjort ett räddningsförsök i dl 1, att bli av med den viktigaste ulvrollen i dl 1 kan inte ha varit planen. Därför blir funderingen om det skulle ha kunnat vara så att rösterna på G-O var ett försök till räddning av Cirkus. Speciellt när @LenaH tyckte att jag borde ha röstat på g-o.
Din egen röst på Mirtai kan även den tolkas som en räddningsröst av lyan för att behålla @cirkus .

Fast det sista citatet var ju det som jag gjorde att jag trodde på q som tjuv. Hur är det att på något sätt försvara henne? De andra citaten förstår jag att du ser som ett sätt att försvara q, men hade jag velat försvara henne hade jag inte tagit upp det sista citatet som också var det som gjorde att jag valde att rösta på q.
Eftersom jag vet min roll är jag mer inne på att du inte är på samma sida som jag. Om det innebär ulv eller tjuvkompis till q vet jag inte riktigt än.

Inte för att inbrottstjuven nu är den viktigaste att få ut så länge siaren lever men den bör ju inte ha röstat på q ikväll vilket lämnar @hemlig @Artline @Paddington och mig själv förstås. Tål att tänkas på men inte just nu för jag är tvärtrött.
vi kan väl räkna in dig i den skaran oxå då eftersom du inte heller röstade på Q ;) (edit: å nu ser jag att du skrivet det själv oxå, men missade först eftersom jag läste inte längre än taggarna)

För övrigt vet jag var jag har mig själv, så du kan släppa den tanken om mig ;)

Sedan håller jag med Gabby om att vi inte kan utesluta att inbrottstjuven röstade på Quarter. Och själv är jag lite fundersam när det gäller Qs röständring. Q brukar ha totalkoll på röstlistan och antal röster så att hon ändrar till Snurrfian när hon visste att det iaf var betydelselöst (röstfifflaren var inte med längre) betyder endera att hon försöker så misstankar mot Snurrfian eller att hon tänkte försöka skaffa alibi åt Snurrfian genom att mästertjuven inte borde ha röstat på en kollega…..

Utifrån Qs första röst på bollen så tror jag inte att bollen är tjuv med Q iaf. Det känns lite väl högt spel från tjuvarna i så fall.

Min fundering grundar sig i att lyan borde ha gjort ett räddningsförsök i dl 1, att bli av med den viktigaste ulvrollen i dl 1 kan inte ha varit planen. Därför blir funderingen om det skulle ha kunnat vara så att rösterna på G-O var ett försök till räddning av Cirkus. Speciellt när @LenaH tyckte att jag borde ha röstat på g-o.
Men det är ju bara du och jag som lägger andra röster.
Jag vet att jag inte försökte rädda cirkus. Så om du inte försökte rädda cirkus själv så gjorde lyan inget räddningsförsök i DL1.
Använder du det mot mig (och LenaH) för att du misslyckades med räddningsförsöket själv?

Röstningarna
Cirkus - Mirtai
Gabby_Ossi – bollen, Quarter
hemlig – cirkus, Ileo
quarter4everCirkus, (bollen)/Snurrfian
Ileo – Hemlig, Quarter
Mirtai – (Snurrfian)/Cirkus, Quarter
LenaH – Gabby, Snurrfian
Snurrfian – Mirtai, Quarter
bollen__ - Gabby, Quarter
Artline – Hedinn, Snurrfian
Paddington – LenaH, Snurrfian
Lobelia – Ileo, Quarter
Hedinn – Artline

Kvarvarande deltagare
Gabby
Hemlig
Ileo
Mirtai
Lena
Snurrfian
Bollen
Artline
Paddington
Lobelia

Roller kvar
Ängel
givmild siare
spionlärling
borgmästare
Nattvakt
bybo/r

inbrottstjuv
ulvar

ja, jag gick emot strömmen av en anledning och det var för att jag inte hunnit sätta mig in i den diskussion kring Q som pågick och jag ville inte lägga en röst bara för att göra det lätt för mig och följa alla andra. Ofta är det så drev startar och de som vinner mest på det är oftast onda sidan. Nu var Q mästertjuv och det var jättebra att vi fick ut henne.

För övrigt om jag nu hade varit tjuv med henne, tror du inte jag hade försökt att skaffa mig ett alibi genom att rösta på henne när rösterna väl trillade in? Varför skulle jag sätta mig själv lite grann i fokus?

ja, jag gick emot strömmen av en anledning och det var för att jag inte hunnit sätta mig in i den diskussion kring Q som pågick och jag ville inte lägga en röst bara för att göra det lätt för mig och följa alla andra. Ofta är det så drev startar och de som vinner mest på det är oftast onda sidan. Nu var Q mästertjuv och det var jättebra att vi fick ut henne.

För övrigt om jag nu hade varit tjuv med henne, tror du inte jag hade försökt att skaffa mig ett alibi genom att rösta på henne när rösterna väl trillade in? Varför skulle jag sätta mig själv lite grann i fokus?

Nä, jag är tveksam om tjuven verkligen finns bland er tre som röstade på snurris med mindre än två minuter kvar. I det läget kanske en alibiröst varit troligare

Men jag vet inte var jag ska placera dig :p Men jo, att avvika hade väl varit dumt i det läget, som du skriver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka