• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar också på varför det kom 3 snabba förutom Qs räddningsröst, De kom så tätt att de mycket väl kan vara oberoende av varandra eller i vart fall förberedda men ändå. Någon kan ju ha kommit från tjuven för att försöka rädda men .. jag har svårt att hitta något rimligt skäl.
Jag kan ju bara svara för mig själv men jag var lite för tveksam till q för jag tyckte att hon borde försvarat sig hårdare och jag tyckte @Snurrfian var ute och trasslade rejält och det tycker jag nog fortfarande.

Inte för att inbrottstjuven nu är den viktigaste att få ut så länge siaren lever men den bör ju inte ha röstat på q ikväll vilket lämnar @hemlig @Artline @Paddington och mig själv förstås. Tål att tänkas på men inte just nu för jag är tvärtrött.
Du tror inte den kan ha alibiröstat? när det ändå såg kört ut.. Men annars håller jag med dig om att någon av oss kan vara tjuven.

Du tror inte den kan ha alibiröstat? när det ändå såg kört ut.. Men annars håller jag med dig om att någon av oss kan vara tjuven.
Men när såg det kört ut? De flesta röstade väldigt sent, jag tror det ramlade in typ 5 röster medan jag skrev mitt inlägg.

Nu har jag ingen tidsuppfattning men det kändes som Q hade mångas blickar på sig redan efter Bollen hade röstat på henne.
Allt är möjligt men iom att det blev så jämnt som 6-4 i slutänden så tror jag inte att jag hade vågat alibirösta om jag varit kumpanen men det beror ju naturligtvis på vem som har rollen. :)

Hur menade du att de skulle utnyttjat hemlig?
Och på vilka grunder tänker du dig hemlig som tjuv eller ulv? Att hon skrev konstigt?
Det här är vad hemlig skrev som jag reagerade på igår eftersom det innehåller felaktigheter. (Jag har fetmarkerat det som är fel)
Och så vinstvillkoren då:
Leken är slut när alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda + tjuvar tillsammans - borde vi inte genom det här kunna få fram mer ungefärligt antal ulvar. Det finns två tjuvar, 2+x ska bli fler än minst 7 goda (eftersom bybor står med antar jag att vi har minst en bybo, förmodligen fler annars skulle det innebära 4 ulvar från början).
För att goda/onda ska vinna måste alltså båda tjuvarna vara döda eller enbart inbrottstjuven vid liv och goda/ondas nyckelspelare vid liv (siare/häxa).
Det gäller alltså att pricka ulvar + tjuvar i lynchningarna för att goda sidan ska vinna. Om inbrottstjuven finns kvar men inte mästertjuven, så vill det till att både siaren och häxan finns kvar för att goda ska vinna.
Edit: hade glömt lägga till sista raden om röstfifflaren
Både quarter4ever och cirkus sa att det hon skrev verkade vettigt - med tanke på deras roller så tror jag att de ville göra oss andra förvillade. Så frågan är alltså om quarter4ever och cirkus utnyttjade det en förvirrad god skrivit eller om hemlig är antingen en ulv eller inbrottstjuv med syftet att förvilla.

Menar du att Bollen och LenaH är goda då? Jag tycker mest att Bollen lägger en väldigt enkel röst på Q utan att ha reflekterat över något annat, det var ett tänkbart scenario. Intressant att både du och LenaH reagerar så starkt på det. Jag får röster för att jag reagerade på något som jag tyckte var skumt, som uppenbarligen var en ulv... :cautious:
Har inte hunnit läsa längre än hit men såg att du klagat tidigare också :angel:
Jag hade helt enkelt inte mer tid idag. Jag förstår att det är svårt att bilda sig en uppfattning om mig när jag inte skriver så mycket, och jag har förhoppningsvis mer både tid och ork. Men det var att rösta med nått jag hittade eller missa rösta -vad tycker du är bäst då?

Ja men det var ju inte så tokigt röstat när jag inte hade tid. Ni får kolla min röst hur mycket ni vill för om ni menar att jag är ond pga den så är ni ute och cyklar eller själva på fel sida. Men jag har inte ork att svara på samma sak tusen gånger heller så vill ni rösta ut mig så gör det :) Det här är min spelstil nu, framförallt om jag inte har tid, men även i början av lekar så är jag inte så synlig.

Jag tycker dina tankar om @bollen__ är helt ok men jag förstår inte hur du tycker det verkar som om vi satt i lyan ihop för att vi röstade på samma? Det är det som blir för långsökt för mig. :)
Den biten förstår inte riktigt jag heller, om man är i lyan bara för att man röstat på samma så är det himla många ikväll som kan va i lyan ihop.

Sorry lekkamrater. Ska byta om och åka från jobbet nu. Passet slutar egentligen 21. Hade jag hunnit hade jag mest troligt ändrat röst, men det är inte så lätt när det är fullt upp på jobbet. Imorgon tar jag sovmorgon, sen hoppas jag kunna gå igenom lite mer vad som hänt i leken idag.

Jag förstår att du har det svårt med stora lekar @bollen__ men gör du det inte lite lätt för dig? Det känns som om du tar första bästa teori och flyter med på den utan att reflektera över andra, visserligen kan jag hålla med om att tanken om att Q skulle kunna vara tjuv inte är så tokig, men samtidigt så är ulvarna minst lika ivriga att få ut både tjuvarna och de goda så frågan är vad det säger om din roll. Det väcker ju även frågan om det är så att du sitter i lyan tillsammans med @LenaH och tanken var att Cirkus skulle ändra till G_O men missade det?
Nu läser jag igenom leken från början så det här har kanske tröskats ett par gånger men varför skulle jag sitta i lyan med LenaH för att jag följde Mirtais röst på Q?
Om man inte har tid och måste rösta för annars missar man, då känns det bättre att haka på någon som har en vettig teori än att bopa.

Menar du att Bollen och LenaH är goda då? Jag tycker mest att Bollen lägger en väldigt enkel röst på Q utan att ha reflekterat över något annat, det var ett tänkbart scenario. Intressant att både du och LenaH reagerar så starkt på det. Jag får röster för att jag reagerade på något som jag tyckte var skumt, som uppenbarligen var en ulv... :cautious:
Jag förstår inte hur jag och Lena hänger ihop med cirkus? Kan du utveckla det är du snäll :)

Nu läser jag igenom leken från början så det här har kanske tröskats ett par gånger men varför skulle jag sitta i lyan med LenaH för att jag följde Mirtais röst på Q?
Om man inte har tid och måste rösta för annars missar man, då känns det bättre att haka på någon som har en vettig teori än att bopa.
Min fundering grundar sig i att lyan borde ha gjort ett räddningsförsök i dl 1, att bli av med den viktigaste ulvrollen i dl 1 kan inte ha varit planen. Därför blir funderingen om det skulle ha kunnat vara så att rösterna på G-O var ett försök till räddning av Cirkus. Speciellt när @LenaH tyckte att jag borde ha röstat på g-o.

Röstlista DL1 kl 21.30
16.54 Hedinn röstar på Artline

18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

cirkus häxulv
Hedinn röstfifflare

DL 2 kl 21.30
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

q4e mästertjuv

Min fundering grundar sig i att lyan borde ha gjort ett räddningsförsök i dl 1, att bli av med den viktigaste ulvrollen i dl 1 kan inte ha varit planen. Därför blir funderingen om det skulle ha kunnat vara så att rösterna på G-O var ett försök till räddning av Cirkus. Speciellt när @LenaH tyckte att jag borde ha röstat på g-o.
Men cirkus hade ju bara en röst när G_O fick röster av mig och Lena. Varför skulle jag försöka rädda cirkus och inte mig själv? Jag hade ju redan fått en röst - alltså är det rimligt att rösta på någon som också har en :)

Ileo försvarar q men lägger ändå sin röst där. Gör att jag vill ha lite extra koll på Ileo. Ska leta upp inlägget där jag läser in försvaret när jag kommit hem i eftermiddag och har datorn istället för mobilen.

Mirtai la första rösten på Q igår. Ger definitivt bonuspoäng och så här långt vill jag gärna sätta M åt det godare hållet.

Men va? Nu är du ju riktigt ute och cyklar?

Om jag var ulv och tyckte det verkade farligt att cirkus fått en (1!) röst så borde jag ju lagt den på någon som redan fått en röst och inte lagt ännu en uddaröst?

Jag sa att du borde röstat på @Gabby_Ossi om du var så nervös för att du fått en röst om du nu verkligen ville vara säker på att inte åka.
Om jag vore ulv så hade jag väl inte suttit och sagt att du borde röstat på G_O dagen efter?!?

Ileo försvarar q men lägger ändå sin röst där. Gör att jag vill ha lite extra koll på Ileo. Ska leta upp inlägget där jag läser in försvaret när jag kommit hem i eftermiddag och har datorn istället för mobilen.
KAn du inte citera när du skriver att någon gjort si eller så? :)

edit: JAg läste ju inte hela din mening, sorry!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka