Fast borde det inte varit 8 varulvar och 4 goda i såna fall iom att det är 12 deltagare? ;)
Men oavsett vilket så är det ju givet att det inte kunde vara så- så bybor fattade jag att det måste finnas och därför uppmärksammade jag LL på det i ett pm

Jag tror på följande fördelning

12 deltagare

"Bara" vanliga ulvar utan specialförmågor

Lösmynt spion och givmild siare för goda
samt ängel och självmordsbombare o
Så jag tror på 4 ulvar och 8 goda- vilket då skulle ge 4 bybor

:rofl: Jag försökte iaf räkna... Brukar inte göra det och nu ser ni ju varför. :laugh:

så rätt lugnt än så länge.
1. Niyama hittade leken igår och dividerade lite om roller och inte så mycket mera. Inte varit inne än idag
2. LenaH verkar ha försäkrat sig om att inte få en röst av bumpo pga hennes moderatorstaus :p Ingen fårulv med i leken annars hade det ju varit rätt kul att teoria om det :D Valde JFK för att veta hur det känns att ha en flygplats uppkallad efter sig
3. Snurrfian hittat leken och hade valt att dinera med Obama, men då så många redan valt honom tog hon G Washington istället
4. quarter4ever Det är jag! :D
5. bollen__ har bara hittat leken med ett "Jepp!" som svar på om någon röstat på sig själv någon gång
6. hemlig frågade om någon någonsin röstat på sig själv i en lek, undrar sedan över självmordsbombaren och huruvida den drar med sig någon vid de olka DLs:en eller endast om den själv väljer att dö har Tillägg: skrivit en snabb översikt lik min ser jag nu innan jag postar
7. Hedinn vill äta med Nixon för att han anses intelligentast av de presidenter som suttit i USA och annars bara skrivit att med den rollista som denna leken har så kan det ju inte finnas någon ond utanför som vinkar till lyan
8. cirkus vill ha Barack Obama vid middagsbordet och annars bara undrat över fiktiva presidenter.
9. bumpo Vill helst få chansen att konversera med Michelle Obama via hennes presidentman Barack och dessutom gärna få tvåla till Donald Trump för att visa hur dumt han ofta uttrycker sig och hur otroligt misogyn han är så vill helst ha en bankett med flera presidenter istället för en supé . Oroar sig sedan för att hon kan ha orsakat att få en reprimand (banning?) efter inlägg i annan tråd på buke så hennes deltagande i leken kan bero på det . Men ingår en deal med LenaH ang det
10. Idahoe hittat leken och tvärsom mot mig endast verkar ha lekt med goda självmordsbombare och hade kunnat tänka sig en middags date med en fiktiv president (Jed Bartlett)
11. Gabby_Ossi väljer idag Obama , efter att ha somnat ifrån leken igår först med sedan vaknat till liv i sisat minuten innan midnatt
12. Habina väljer Truman som middagssällskap, blir fundersam på att bumpo vill ha en hel bankett men tycker att iom ingen ond utanför lyan att det inte borde betyda något och räknar lite på om att det inte borde finnas 6 ulvar och 4 goda (mtp att bybor inte stod med i listan över goda roller) och verkar ha lite matematikproblem då vi ju faktiskt är 12 deltagare i leken och och inte10 :p

Senast ändrad:
1. Niyama
2. LenaH - vill inte äta med nån president egentligen, väljer JFK då hon vill höra hur det är att ha en flygplats uppkallad efter sig.
3. Snurrfian - vill egentligen äta Obama men väljer Washington då så många redan valt Obama
4. quarter4ever - frågar om självmordsbombaren är på goda sidan samt om siaren och spionen får skicka till samma person flera gånger. Drar upp en roll i en gammal lek. Har svårt att välja president att äta med, väljer FDR. Tror 4 ulvar, 8 goda varav 4 bybor.
5. bollen
6. hemlig - det är jag :)
7. Hedinn - vill äta med Nixon. Svarar Habina att bumpos val om hel bankett nog inte har nåt med leken att göra.
8. cirkus - vill äta med Barack Obama (1)
9. bumpo - vill äta med Obama (2) mfl
10. Idahoe - vem som helst utom Trump, väljer Obama (3)
11. Gabby_Ossi - vill också äta med Obama (4)
12. Habina - vill äta med Truman. Funderar över att bumpo vill ha en hel bankett med presidenter. Gissar på 4 ulvar.

Är inte så säker på att vi kan utläsa något av folks val av presidentsällskap. Snurrfian väljer att inte välja Obama då så många valt det. Har de flesta i lyan valt samma tro, eller rentav alla? Väljer Snurris nån annan för att hon inte vill visa att hon tillhör lyan? Genom lekarna har jag lärt mig att lyan kan göra saker man verkligen inte tror.
Vad vill jag ha ut med det här? Ingen aning. Behöver se mer av @bumpo och @Niyama .
du vill inte se mer av @bollen__ ?

Uppdaterar listan för mig själv.

1. Niyama
2. LenaH - vill inte äta med nån president egentligen, väljer JFK då hon vill höra hur det är att ha en flygplats uppkallad efter sig.
3. Snurrfian - vill egentligen äta Obama men väljer Washington då så många redan valt Obama
4. quarter4ever - frågar om självmordsbombaren är på goda sidan samt om siaren och spionen får skicka till samma person flera gånger. Drar upp en roll i en gammal lek. Har svårt att välja president att äta med, väljer FDR. Tror 4 ulvar, 8 goda varav 4 bybor.
5. bollen - väljer också att äta med Obama (5)
6. hemlig - det är jag :)
7. Hedinn - vill äta med Nixon. Svarar Habina att bumpos val om hel bankett nog inte har nåt med leken att göra.
8. cirkus - vill äta med Barack Obama (1)
9. bumpo - vill äta med Obama (2) mfl
10. Idahoe - vem som helst utom Trump, väljer Obama (3)
11. Gabby_Ossi - vill också äta med Obama (4)
12. Habina - vill äta med Truman. Funderar över att bumpo vill ha en hel bankett med presidenter. Gissar på 4 ulvar.

Jag har jobbat hela helgen och nu lagt mig i sängen för att "vila" ett tag så tänker rösta för säkerhets skull.

Det finns många presidenter att välja på, ändå vill Idahoe ha med fiktiva sådana. En ulv behöver ju spela god, så det känns ju som att en sån borde uppskatta sagor och hittepå.

Hedinn röstar på Idahoe

Jag har jobbat hela helgen och nu lagt mig i sängen för att "vila" ett tag så tänker rösta för säkerhets skull.

Det finns många presidenter att välja på, ändå vill Idahoe ha med fiktiva sådana. En ulv behöver ju spela god, så det känns ju som att en sån borde uppskatta sagor och hittepå.

Hedinn röstar på Idahoe
Du väljer att rösta på ida för att hon vill äta med en fiktiv president. Samtidigt som du säger att bumpos val om en hel bankett med presidenter förmodligen är ot :confused:.

Jag kommer drämma till med en tidig röst idag bara för att jag ska upp tidigt - hellre ändra röst än vara sen med den (sedär jag lär mig!)

Inte så mycket att gå på kan man säga dock
Men Gabby_Ossi som igår först somnade ifrån att hinna se vilken roll hon skulle få i leken för att sedan vakna till runt midnatt :confused::angel:
Borde ju kunna vara ulv kanske? I vart fall ett halmstrå att greppa efter i DL1

quarter4ever röstar på Gabby_Ossi

Röstlista DL1 kl 21.30

19.25 Hedinn röstar på Idahoe
19.44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi

Idahoe 1
Gabby_Ossi 1

Jag ska kolla på Masterchef Australien, så för att inte missa röstningen väljer jag att lägga min röst nu.

Du väljer att rösta på ida för att hon vill äta med en fiktiv president. Samtidigt som du säger att bumpos val om en hel bankett med presidenter förmodligen är ot :confused:.
Citerade Hedinn i mitt inlägg som jag citerat ovan. Och med det som motivering:
hemlig röstar på Hedinn

Röstlista DL1 kl 21.30

19.57 hemlig röstar på Hedinn

Idahoe 1
Gabby_Ossi 1

Hedinn 1

Presidentfrågan: jag svarar Obama. Egentligen hade säkert nån långt tidigare varit intressantare, men känns som jag skulle behöva plugga på rätt mycket inför den middagen då :o. Så Obama för att han är mest aktuell förutom nuvarande som jag inte står ut med och som dessutom garanterat är meningslöst att försöka diskutera något med.

Just hemkommen efter en jättehandlingsrunda och är helt slut. Det var alldeles för mycket folk på Maxi kan jag meddela. Ofint av dom att inte stanna hemma så jag fick handla ifred :cautious: :p

Leken verkar så sakteliga komma igång. De röster som kommit verkar vara rätt typiska för förstadagen tycker jag, den ena mer långsökt än den andra.

Det jag reagerar på mest är ändå det här
fräga: Är självmordsbombaren på den goda sidan? Så som det står i rollistan alltså?
"Hej LL, är den goda rollen god?" känns ju lite... O_o
Sen om Q försöker få fler inlägg (:rofl: ) eller verka mer aktivt funderande eller bara är virrig vet jag inte, men att ifrågasätta LL känns ulvigt tycker jag.
Alltså

Idahoe röstar på quarter4ever

Röstlista DL1 kl 21.30

19.57 hemlig röstar på Hedinn
20.42 Idahoe röstar på quarter4ever

Idahoe 1
Gabby_Ossi 1

Hedinn 1
quarter4ever 1

Just hemkommen efter en jättehandlingsrunda och är helt slut. Det var alldeles för mycket folk på Maxi kan jag meddela. Ofint av dom att inte stanna hemma så jag fick handla ifred :cautious: :p

Leken verkar så sakteliga komma igång. De röster som kommit verkar vara rätt typiska för förstadagen tycker jag, den ena mer långsökt än den andra.

Det jag reagerar på mest är ändå det här

"Hej LL, är den goda rollen god?" känns ju lite... O_o
Sen om Q försöker få fler inlägg (:rofl: ) eller verka mer aktivt funderande eller bara är virrig vet jag inte, men att ifrågasätta LL känns ulvigt tycker jag.
Alltså

Idahoe röstar på quarter4ever

haha :laugh:
jaja första DL? :rofl:

LL glömde ju att ta med bybor tex, och att siare och spion inte fick välja samma två ggr på raken---
så enough med försvar

Jag om nån frågar väl dumma frågor så jag alltid blir misstänkt för det så bjuder på den!

:rofl:
förlåt men det såg ut som du tycker att Snurrfian är ulv som vill käka Obama
:p

Jag undrade just över det jag också och när sedan hemlig säger att hon uppdaterar listan och fortfarande får det att se ut som om jag vill käka obama? :cautious: Hm är det en freudiansk ulv som planerar käket för natten? Och betyder det att jag blir käk om jag inte blir lynchad? :nailbiting: Eller är det bara hemlig som är allmänt förvirrad? :D

Jag undrade just över det jag också och när sedan hemlig säger att hon uppdaterar listan och fortfarande får det att se ut som om jag vill käka obama? :cautious: Hm är det en freudiansk ulv som planerar käket för natten? Och betyder det att jag blir käk om jag inte blir lynchad? :nailbiting: Eller är det bara hemlig som är allmänt förvirrad? :D
jag tror hon bara glömde att lägga med det där "med" igen - men säker kan jag inte vara

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 765
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka