Det finns rätt många egentligen som skulle vara intressanta att träffa över en midddag
George Washington för att han var den första presidenten - skulle vara roligt att få höra hur allt egentligen gick till
Abraham Lincoln för att höra mer om allt bakom att slaveriet avskaffades i etapper

Men kanske skulle jag välja FDR (Franklin D Roosevelt :p) Inte bara för att han var president längst av alla - den enda som valts för mer än 2 perioder- han satt 12 år - utan han gjorde det under en turbulent period under andra världskriget och åren innan det. Sedan också för att han också hade polio. Tror att han skulle ha mycket intressant att berätta om allt möjligt

Obligatorisk fråga!

Vilken av USA:s presidenter (döda eller levande) skulle du vilja äta middag med och varför?
Richard Nixon. Framförallt hade jag velat prata om Vietnamkriget, men eftersom han anses vara en av USA:s mest intellektuella presidenter finns det nog en del intressanta synsätt att få höra om.

Det finns rätt många egentligen som skulle vara intressanta att träffa över en midddag
George Washington för att han var den första presidenten - skulle vara roligt att få höra hur allt egentligen gick till
Abraham Lincoln för att höra mer om allt bakom att slaveriet avskaffades i etapper

Men kanske skulle jag välja FDR (Franklin D Roosevelt :p) Inte bara för att han var president längst av alla - den enda som valts för mer än 2 perioder- han satt 12 år - utan han gjorde det under en turbulent period under andra världskriget och åren innan det. Sedan också för att han också hade polio. Tror att han skulle ha mycket intressant att berätta om allt möjligt
Det var ju FDR jag ville ha med på min bankett ju. :banghead: Fast Teddy är cool också.

Obligatorisk fråga!

Vilken av USA:s presidenter (döda eller levande) skulle du vilja äta middag med och varför?
:arghh: Nackdelen med att komma in sent, Obama var min första spontana tanke, men honom har ju många redan val, men jag väljer George Washington, att får höra mer om hur det faktiskt var istället för den idealiserade bilden som visas idag.

Bumpo vill ha en hel bankett... Funderar på om det finns något dolt i den tanken, men kommer inte på nåt. Finns ju ingen ulv utanför lyan som vill in sas.

Bumpo vill ha en hel bankett... Funderar på om det finns något dolt i den tanken, men kommer inte på nåt. Finns ju ingen ulv utanför lyan som vill in sas.
Med den här rollistan är det väl inte troligt att någon försöker få fram något budskap med svaret på frågan?

Jag kunde ju inte välja bara en president ju utan jag vill äta middag med många av dem ju. Därför bankett plus jag älskar lyxig mat. :D

Jag kan har reagerat väldigt känslomässigt i en annan tråd och kallat en annan användare för rövhatt. Jag ångrar mig inte men skulle jag få en reprimand så kan det komma att påverka mitt ulvlekande. Ville bara tala om det.

Obligatorisk fråga!

Alltså jag har ju pinsamt dålig koll på presidenter historiskt sett. Men av de som varit presidenter medans jag varit någorlunda medveten av vad det är (dvs Trump, Obama och Busharna) så väljer jag nog ändå Obama. Trump verkar helt hopplös, tror inte jag skulle klara av det även om jag ibland känner att jag skulle vilja förstå hur han fungerar. Obama skulle nog vara den trevligaste upplevelsen :p

Jag har inte lust att äta middag med nån president om jag ska vara helt ärlig och de enda som verkar marginellt intressanta är tagna så jag kör på JFK så kan jag fråga hur det känns att ha en flygplats uppkallad efter sig.

Fyra goda och sex ulvar kändes lite magstarkt... ;)

Jag gissar på fyra ulvar för det känns jämnt och bra.

Middag med en av USA:s presidenter....
John F, Kennedy skulle vara trevligt. Framförallt att diskutera Apollo-programmet, då jag har ett förflutet under gymnasietiden och åren därefter som amatörastronom.

Fyra goda och sex ulvar kändes lite magstarkt... ;)

Jag gissar på fyra ulvar för det känns jämnt och bra.

Fast borde det inte varit 8 varulvar och 4 goda i såna fall iom att det är 12 deltagare? ;)
Men oavsett vilket så är det ju givet att det inte kunde vara så- så bybor fattade jag att det måste finnas och därför uppmärksammade jag LL på det i ett pm

Jag tror på följande fördelning

12 deltagare

"Bara" vanliga ulvar utan specialförmågor

Lösmynt spion och givmild siare för goda
samt ängel och självmordsbombare o
Så jag tror på 4 ulvar och 8 goda- vilket då skulle ge 4 bybor

1. Niyama
2. LenaH - vill inte äta med nån president egentligen, väljer JFK då hon vill höra hur det är att ha en flygplats uppkallad efter sig.
3. Snurrfian - vill egentligen äta Obama men väljer Washington då så många redan valt Obama
4. quarter4ever - frågar om självmordsbombaren är på goda sidan samt om siaren och spionen får skicka till samma person flera gånger. Drar upp en roll i en gammal lek. Har svårt att välja president att äta med, väljer FDR. Tror 4 ulvar, 8 goda varav 4 bybor.
5. bollen
6. hemlig - det är jag :)
7. Hedinn - vill äta med Nixon. Svarar Habina att bumpos val om hel bankett nog inte har nåt med leken att göra.
8. cirkus - vill äta med Barack Obama (1)
9. bumpo - vill äta med Obama (2) mfl
10. Idahoe - vem som helst utom Trump, väljer Obama (3)
11. Gabby_Ossi - vill också äta med Obama (4)
12. Habina - vill äta med Truman. Funderar över att bumpo vill ha en hel bankett med presidenter. Gissar på 4 ulvar.

Är inte så säker på att vi kan utläsa något av folks val av presidentsällskap. Snurrfian väljer att inte välja Obama då så många valt det. Har de flesta i lyan valt samma tro, eller rentav alla? Väljer Snurris nån annan för att hon inte vill visa att hon tillhör lyan? Genom lekarna har jag lärt mig att lyan kan göra saker man verkligen inte tror.
Vad vill jag ha ut med det här? Ingen aning. Behöver se mer av @bumpo och @Niyama .

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar