*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Eller så har nån ambitiös ulv kollat upp om hon levde länge sist vi lekte.
Det är också möjligt, jag är öppen för att ändra min röst, jag tycker min motivering att rösta på Elo är om möjligt svagaren än min nya röst på Cirkus, framförallt är jag också frågande till drevet mot henne. Det känns ju knappast som hon outat sig eller blivit siad.

Håller med på ett sätt.
Tror det till viss del kan bero på att det är nytt och ovant för oss alla.

Vi får ge det en chans :)
Jag har noterat att elo inte är så närvarande (hittills ). Det är ju ändå 30 min kvar. :) Som sagt IRL kan ju finnas tex ?
Men lite kan jag känna att uppgivenheten hos elo kan bero på två saker.
En god som känner sig rejält missförstådd eller en ond som gett upp?
Frågan är vilket det är?
Jag får lite känslan av bybo, villigheten att offra sig för att inte riskera en god med specialroller när hon inte har info.

Alltså, jag känner mig verkligen inte SÅ säker på Elo att jag är helt bekväm med fem röster på henne. Och som jag sa så är jag ju beredd att ändra min röst, eller snarare så hade jag för avsikt redan då jag la rösten att jag skulle ändra den senare när jag hunnit titta närmare och läsa ikapp hela tråden.

Nu tycker jag visserligen fortfarande att Elo är skum med de snabba placeringarna på goda/onda sidan, vilket jag byggde min röstmotivering kring, och jag kan se henne som ond. Men det finns också många andra som jag kan se som onda och jag tror att det hänt tidigare att hon hamnat lite i blåsväder på grund av hur hon uttryckt och formulerat sig kring olika saker. Helt utan att utesluta att Elo kan vara ond trots allt, så kan jag nog ändå tänka mig att avvakta och låta henne leva en dag till för att eventuellt hinna klara ut missförstånd som beror på ordval/formuleringar.

Därför tänker jag att jag åter igen vänder mig mot de som jag tycker hittills varit anonyma hittills i leken. Jag tror att vi kan ha minst en ond bland de som hållit sig anonyma och sannolikhetsläran känner jag också stöttar upp det. Med tanke på att det är ungefär 5 personer som jag upplever att jag har någon form av koll på, har sett till eller vad man nu vill kalla det, utav totalt 12 levande deltagare så känns det faktiskt fullt orimligt att alla lyamedlemmar och ledarvargen skulle gömma sig där. Dessutom vet vi, som sagt, att ulvar tidigare har försökt gå under radarn så mycket som möjligt och försökt vara så osynliga som möjligt.
Här är deltagarlistan:
1. Mirtai - Har jag sett till. Reagerade på det där med plural igår och fick min efterhandsröst pga det. Känner dock att det är dags att släppa det då det egentligen inte har någon substans i leken. Alltså, hon kan ju inte hjälpa att hon använder ord/koncept (eller vad man ska kalla det) som jag inte begriper mig på.
2. Elo - Har varit i lite blåsväder idag bland annat pga hur hon formulerat sig. Har (hittills) fått majoriteten av alla röster idag (ska dock sägas att jag ligger tre sidor efter fortfarande, så har något ändrat sig så stämmer inte de siffrorna).
3. qitis - Har lagt två förstaröster två dagar i rad. Har synts till precis som jag minns att hon brukar göra med inlägg och teorier åt olika håll. Har väl reagerat på något här och där, men inget jätteutmärkande, och det är ju som sagt enklare att reagera på vad folk skrivit om de faktiskt skrivit något - jämfört med om de inte gjort det.
4. heffaklumpen - jag!
5. Ceta - Vet jag är med i leken och jag har ifrågasatt henne om en sak (om man nu kan kalla det ifrågasättande?). Minns dock inget speciellt som hon har skrivit.
6. QueenLilith - Har jag ingen koll på och hade jag nästan glömt var med i leken (förlåt! :o)
7. LenaH - Vet jag också är med i leken då hon, precis som Q, skrivit inlägg och synts till. Däremot vet jag absolut inte vart jag har LenaH (inte för att jag har någon vidare koll på de andra heller).
8. fio - bybo
9. karamelldrottningen - Har jag sett skriva några inlägg men jag upplever henne som ganska anonym.
10. cirkus - Jag vet att cirkus är med i leken då hennes namn nämnts i mer eller mindre alla teorier, framför allt under förmiddagen. Det är dock inte så konstigt med tanke på gårdagens röstning. Men ändå någon jag upplevt som anonym hittills (men som jag uppfattat det har cirkus haft tidsbrist så det förklarar nog anonymiteten).
11. Lobelia - Också synts till och jag har sett att hon skrivit inlägg. Men jag har inga minnen av vad hon skrivit och egentligen ingen uppfattning om henne alls.
12. Gabby_Ossi - Har jag också upplevt som lite anonym hittills. Minns typ ett inlägg och det var ett inlägg som innehöll en röstlista. Vet dock att hon skrivit åtminstone några inlägg till men får väl ändå totalt sett ses som anonym i mina ögon.
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__ - Tycker jag alltid är anonym och svår att få någon typ av uppfattning om. Det är inget som är annorlunda i denna leken, så totalt sett ingen koll här heller.
Så, de som jag upplevt som mest anonyma här är bollen__, karamelldrottningen, cirkus, Gabby_Ossi och även Mirtai och Lobelia (även om de två senare ligger lite mittemellan "har jag sett av/har någon typ av koll på" och "ingen aning, anonym").

På grund av ovanstående blir det nu såhär: heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen för att jag dels tycker att hon varit väldigt anonym men ändå på något konstigt vänster synts till, vilket gör mig misstänkssam till att det kan gömma sig en ulv här. Men även på grund av hennes röst på Elo idag där jag upplever att själva teorin inte riktigt håller men även att hon typ... gör det lätt för sig? genom att till stor del förlita sig på andras röstmotiveringar, istället för att "komma med något eget" (i brist på bättre ordval). Längre förklaring finns i sista stycket i inlägg #232.

Nu har jag fixat klart i stallet och ätit. Jag är lite förvånad att det kom så många röster på Elo efter min röst, men har samtidigt ingen bättre idé i nuläget.

Min tanke efter att fio blev käk var att det snarare talade mot att cirkus var ond (iom att fio kanske skulle vara misstänkt Ledarvarg från lyan i så fall) men samtidigt förstår jag lite hur @Lobelia tänker så där hamnar jag typ på plus minus noll igen i misstankegrad 😅

Röstlistor

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på ceta
17.19 Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
17.28 Cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på BSF
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 Bollen röstar på elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 Queenlilith röstar på Lobelia

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai
21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen

Det är också möjligt, jag är öppen för att ändra min röst, jag tycker min motivering att rösta på Elo är om möjligt svagaren än min nya röst på Cirkus, framförallt är jag också frågande till drevet mot henne. Det känns ju knappast som hon outat sig eller blivit siad.
Vad känner du om Ceta?
Jag har förstått att du haft misstankar mot Mirtai om jag hängt med rätt i det vi skrivit om idag ?

Cetas första röst på BSF igår skaver en del för mig. Även hennes röst på mig direkt efter jag röstade på henne.
Jag har INTE med flit lagt röständringen för sent.
Kändes konstigt att anföra misstankar mot mig av den anledningen.

Tycker också att Mirtai är skum. Det har jag skrivit typ hela dagen
Men hon var den som lärde mig ”alltid skum är bra!” för många herrans år sedan :D Så är mer ambivalent kring henne. Men skulle Ceta någon gång under leken visa sig vara ulv så vidhåller jag att jag inte skulle bli förvånad om Mirtai är ledarvargen.

Det är den enda förklaringen jag kan komma på? Kan du komma på någon bättre? Fio i var i mina ögon mycket lätt att misstänka och misstänkliggöra och någon jag själv inte skulle lynchat i det läget av den anledningen. När två stått mot varandra som du och BSF så är det väldigt lätt att den andra också lynchas.
Kan du sluta blanda ihop lyncha och käka så blir dina resonemang lättare att förstå. Vi är ringrostiga nog som det är.

Du vill alltså att jag ska förklara lyans käkval? Jag har ingen jävla aning…tycker mest det var lite udda just pga fio borde varit lätt att misstänka idag.

Alltså, jag känner mig verkligen inte SÅ säker på Elo att jag är helt bekväm med fem röster på henne. Och som jag sa så är jag ju beredd att ändra min röst, eller snarare så hade jag för avsikt redan då jag la rösten att jag skulle ändra den senare när jag hunnit titta närmare och läsa ikapp hela tråden.

Nu tycker jag visserligen fortfarande att Elo är skum med de snabba placeringarna på goda/onda sidan, vilket jag byggde min röstmotivering kring, och jag kan se henne som ond. Men det finns också många andra som jag kan se som onda och jag tror att det hänt tidigare att hon hamnat lite i blåsväder på grund av hur hon uttryckt och formulerat sig kring olika saker. Helt utan att utesluta att Elo kan vara ond trots allt, så kan jag nog ändå tänka mig att avvakta och låta henne leva en dag till för att eventuellt hinna klara ut missförstånd som beror på ordval/formuleringar.

Därför tänker jag att jag åter igen vänder mig mot de som jag tycker hittills varit anonyma hittills i leken. Jag tror att vi kan ha minst en ond bland de som hållit sig anonyma och sannolikhetsläran känner jag också stöttar upp det. Med tanke på att det är ungefär 5 personer som jag upplever att jag har någon form av koll på, har sett till eller vad man nu vill kalla det, utav totalt 12 levande deltagare så känns det faktiskt fullt orimligt att alla lyamedlemmar och ledarvargen skulle gömma sig där. Dessutom vet vi, som sagt, att ulvar tidigare har försökt gå under radarn så mycket som möjligt och försökt vara så osynliga som möjligt.

Så, de som jag upplevt som mest anonyma här är bollen__, karamelldrottningen, cirkus, Gabby_Ossi och även Mirtai och Lobelia (även om de två senare ligger lite mittemellan "har jag sett av/har någon typ av koll på" och "ingen aning, anonym").

På grund av ovanstående blir det nu såhär: heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen för att jag dels tycker att hon varit väldigt anonym men ändå på något konstigt vänster synts till, vilket gör mig misstänkssam till att det kan gömma sig en ulv här. Men även på grund av hennes röst på Elo idag där jag upplever att själva teorin inte riktigt håller men även att hon typ... gör det lätt för sig? genom att till stor del förlita sig på andras röstmotiveringar, istället för att "komma med något eget" (i brist på bättre ordval). Längre förklaring finns i sista stycket i inlägg #232.
Jag tycker även att Ceta's röst på första DL skaver mer än något Elo har sagt, men vet inte riktigt varför exakt hon har fått så många röstar?

Queenlilith ändrar röst till Ceta

hennes röst från första DL skaver fortfarande för mig och jag har inte info nog på Elo att våga lägga min röst där.

Vad känner du om Ceta?
Jag har förstått att du haft misstankar mot Mirtai om jag hängt med rätt i det vi skrivit om idag ?

Cetas första röst på BSF igår skaver en del för mig. Även hennes röst på mig direkt efter jag röstade på henne.
Jag har INTE med flit lagt röständringen för sent.
Kändes konstigt att anföra misstankar mot mig av den anledningen.

Tycker också att Mirtai är skum. Det har jag skrivit typ hela dagen
Men hon var den som lärde mig ”alltid skum är bra!” för många herrans år sedan :D Så är mer ambivalent kring henne. Men skulle Ceta någon gång under leken visa sig vara ulv så vidhåller jag att jag inte skulle bli förvånad om Mirtai är ledarvargen.
Det är mest rösterna som skaver, jag är lite för trött för att gå igenom leken igen och se om det r något mer.

Kan du sluta blanda ihop lyncha och käka så blir dina resonemang lättare att förstå. Vi är ringrostiga nog som det är.

Du vill alltså att jag ska förklara lyans käkval? Jag har ingen jävla aning…tycker mest det var lite udda just pga fio borde varit lätt att misstänka idag.
Ungefär så, jag kan kanske formulera det bättre när jag sovit.

Idag är extra viktigt med röstlista där det står hur många röster alla har, för jag ligger med migrän och litar inte på att jag ska lyckas räkna rätt

21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Ceta 3
Elo 3
qitis 1
QueenLilith 1
LenaH 1
Gabby_Ossi 1
cirkus 1
karamelldrottningen 1

Ja eller så är det här ett finfint sätt att misstänkliggöra mig 🤷‍♀️
Jag tycker iallafall att det är sjukt långsökt
Lite långsökt kan jag hålla med om, men inte sjukt långsökt. Jag har aldrig påstått att det är en stark teori. Bara att den är starkare än min röst på Elo som jag ändrade. Och stämmer det var det riktigt snyggt av ulvarna.

21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Ceta 3
Elo 3
qitis 1
QueenLilith 1
LenaH 1
Gabby_Ossi 1
cirkus 1
karamelldrottningen 1
Någon får jättegärna dubbelkolla antalet röster alla fått. Jag har räknat om två gånger så det borde stämma, men någon får gärna dubbelkolla siffrorna ändå! :)

Åh hjälp
Nu blir jag nojig igen.
Kan detta vara ett räddnings försök från lyan att ändra röster från elo? Tänker att lyan kan ha trott elo var körd ulv och därför hakade på med röster på henne ? Det har vi ju sett tidigare att så kan vara fallet. Samtidigt känner jag frågetecken om elo verkligen är ond? Lite så. Antingen eller.

Om jag räknat rösterna rätt nu i slutskedet (har inte hunnit skriva lista eller dubbelkolla ) så är det nu 3-3 röster mellan elo och Ceta ?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 731
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 214
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 020
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar