Ulvlek - Glasstest

Alltså, här går @Blacksmithfarm igenom allas glassval och lägger sin röst på en glass hon inte gillar - i samma inlägg erkänner hon också att hon gillar magnum?! Är det här en ulv som försäger sig? Eller ett får som försöker hinta till lyan med att hon gillar magnum och inte gillar andra glassar? :eek::D
Eller så innebär det att hon inte är ond, för att onda hade passat sig för att säga att dom gillar magnum? Eller så är det en ond som hoppas vi tänker att onda inte hade sagt att dom gillar magnum?! :idea::cautious::nailbiting:
Eller så ska man inte läsa in för mycket i svaret på obligatoriska frågan för att det säger inte så mycket om en persons roll :p
(fast å andra sidan måste man ju motivera rösten dl 1 på nått sätt)

Alltså, här går @Blacksmithfarm igenom allas glassval och lägger sin röst på en glass hon inte gillar - i samma inlägg erkänner hon också att hon gillar magnum?! Är det här en ulv som försäger sig? Eller ett får som försöker hinta till lyan med att hon gillar magnum och inte gillar andra glassar? :eek::D

Varför skulle en ulv försäga sig på det viset? I så fall känns det väl troligare att det är fåret som försöker hinta, men det är ju så sjukt tydligt i så fall att jag tycker det vore helt osannolikt. But that is the name of the game -

Om vi ska fundera på hintar - vilket iofs aldrig brukar stämma i efterhand men ändå.

Förutom det uppenbara att Blacksmithfarm gillar Magnum så reagerade jag på detta

Det svåra är att välja EN glass, jag har många :arghh: ( jag är glassoman så det måste vara jag som vunnit VM så kan ni sluta fundera över det ryktet:p)

88:an
GB Sandwich
Nogger
Lakritspuck
och så min favorit från när jag var liten Storstrut!!

Efter att ha tänkt lite snabbt så väljer jag såklart Storstrut! Liksom - större glass kan man ju inte få!:D

men konstigt nog så verkade den mycket större när man var liten:cautious:- Gb har den ju inte kvar i sortimentet sedan många år tillbaka , men den finns i Sias sortiment:up:

Här nämner qitis att hennes favvoglass numera finns i Sias sortiment. En oskyldig kommentar iofs men det jag reagerade på var att direkt efter som kommer detta från Killa

Haha många som kommer svara magnum här? :D

Jag kan dock ärligt säga att magnum inte tillhör mina favoriter, utan om jag får välja så blir det faktiskt piggelin! Perfekt storlek på glassen och väldigt hund-vänlig så jag kan dela med mig av hälften :D Är jag mer ”godis-glassig” så väljer jag gärna Siaglass lemoncurd-strut! Nästan lika bra som den gamla cornetton med citron :love:

Är det ett får som försöker haka på en ulvs resonemang?

Detta är en annan kommentar jag reagerar på + Madalitsos inlägg #27 om att hon är glad att inte vara ensam - är detta ett sätt att säga att hon är ensam och utanför lyan?
Min favoritglass är nog päronsplit, är både isglass och gräddglass, plus att jag var den enda i familjen som tyckte om den, så man slapp konkurrens om den :)

Aaa så 3 möjliga får och en ulv. So far...

Så kom Mirtai och tänkte på Sia glass också. O_o

Jag får gäster nu och får göra en klassiker och smita in och rösta senare för just nu känner jag mig mer korkad än vanligt

Jag är storkonsument av glass och ingen uppfyller helt mina önskemål så just nu blandar jag B&J Salted Caramel Brownie med Häagen Dazs Chocolate Salted Caramel och HDs Hazelnut Crunch. :D

Bara en tanke så där första dl när man måste rösta på nån hur lite man än har att gå på... Om man nu säger att roller inte visar sig genom sina svar på obligatoriska frågan, bör man då istället misstänka de som vill sprida misstankar just baserat på dessa svar? Vilket i så fall ger killa och hemlig...

Var erkänner hon att hon gillar magnum? Jag har läst fem gånger nu?

Om vi ska fundera på hintar - vilket iofs aldrig brukar stämma i efterhand men ändå.

Förutom det uppenbara att Blacksmithfarm gillar Magnum så reagerade jag på detta

Här nämner qitis att hennes favvoglass numera finns i Sias sortiment. En oskyldig kommentar iofs men det jag reagerade på var att direkt efter som kommer detta från Killa

Är det ett får som försöker haka på en ulvs resonemang?

Detta är en annan kommentar jag reagerar på + Madalitsos inlägg #27 om att hon är glad att inte vara ensam - är detta ett sätt att säga att hon är ensam och utanför lyan?

Aaa så 3 möjliga får och en ulv. So far...

Så kom Mirtai och tänkte på Sia glass också. O_o

Jag får gäster nu och får göra en klassiker och smita in och rösta senare för just nu känner jag mig mer korkad än vanligt

Jag skulle mer säga att jag tänkte på lakritsglass än just sia ;)

Bara en tanke så där första dl när man måste rösta på nån hur lite man än har att gå på... Om man nu säger att roller inte visar sig genom sina svar på obligatoriska frågan, bör man då istället misstänka de som vill sprida misstankar just baserat på dessa svar? Vilket i så fall ger killa och hemlig...
På vilket sätt vill jag sprida misstankar med min calippo?

På vilket sätt vill jag sprida misstankar med min calippo?
Jag menade mer på hur du höll med killa om att man kunde fundera över om bsf avslöjade sig på nått sätt genom att säga att hon gillade magnum :)
Mest har jag tråkigt och skriver ingen annan så får väl jag göra det och se hur många teorier jag kan komma på fram till dl :p

Jag menade mer på hur du höll med killa om att man kunde fundera över om bsf avslöjade sig på nått sätt genom att säga att hon gillade magnum :)
Mest har jag tråkigt och skriver ingen annan så får väl jag göra det och se hur många teorier jag kan komma på fram till dl :p
Ok, då är jag med. Inte min mening sprida misstankar mot nån egentligen.

Jag tänker att första DL brukar säga mer när den är över och en ser resultatet :o :D

Men ja, jag förstår hur du tänker även om jag inte helt skulle räkna bort vad ”tramset” kan ge. Tror inte alls det är orimligt att ettt får ex kanske hintar lite :)

Jag tänker att första DL brukar säga mer när den är över och en ser resultatet :o:D

Men ja, jag förstår hur du tänker även om jag inte helt skulle räkna bort vad ”tramset” kan ge. Tror inte alls det är orimligt att ettt får ex kanske hintar lite :)
Självklart kan nån hinta med det, men att i det här fallet hinta med att man gillar magnum känns lite för uppenbart (om det inte är en dubbelbluff, man vet aldrig i ulvlekar)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar