Ultraljudsbilden VS bebisen IRL

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag kan tänka mej att dom flesta här inne har fått ultraljudsbilder på sina barn, både helkroppsbild och profilbild.

Vi fick iaf bägge typerna av bilder men den bild som intresserar mej mest är profilbilden, är det verkligen så vår bebis ser ut sen när han kommer ut?

Så ni som har ul-bilder och har fått ut era små, stämde profilen IRL bra med UL-profilbilden?

Det går ju ändå några månader till innan man får se bebisen på riktigt och jag kan tänka mej att en del hinner hända på den tiden, men jag kanske har fel.

Sv: Ultraljudsbilden VS bebisen IRL

den stämde riktigt bra bebis var förstås större men näsan ex var på pricken lik bilden vi fick (vi fick bra bilder).

Tycker det har stämt jättebra.
28888910.jpg

29754954.jpg

30157793.jpg

Jag tycker att bilderna på 3d ul visade mycket av de drag hon hade när hon föddes. Läppar, konturer o så :)

Vi har bara gjort vanligt ultraljud och tyckte inte det var speciellt likt barnen när de tittade ut. Dottern såg ut som en neandertalare på sin profilbild på UL. Det var så jag tänkte, stackars flicka om hon ska de ut på det sättet. Men givetvis var det ingen neandertalare som tittade ut utan världen sötaste tjej enligt oss!

Andra och sista bilden tycker jag att man kan se likheten tydligt, men från den första så syns det inte så mycket.

Det tycker jag med. Det är väl lättare att se likheterna när det är 3D

Jag känner igen det där, lite därför jag startade tråden:o
Dock så ser våran pojk ut som typ kungen på enkronan, alltså som en gubbe och sen så har han inte någon direkt haka heller, trots att ingen i släkten är haklös, men det utvecklas säkert. Jag känner mej jätte dum som ens "jämnför" redan nu innan han ens har kommit ut. Han kommer nog vara den finaste ungen som finns för oss hur han en ser ut, med eller utan haka...Men man är ju så nyfiken så därför är UL-bilden det ända man kan gå på i dagens läge.

Näsan och överläppen ser stor ut på rutin UL. Han kommer definitivt ha en haka när han föds ;)

Jag har ju Ul från Rasmus å jämföra med, och han och Tilde var lika på rutin UL (och haklösa...) sen när vi gjorde 3D så såg ju Tilde ut precis som Rasmus när han var nyfödd!! Men nu är de inte speciellt lika.

Så ni som har ul-bilder och har fått ut era små, stämde profilen IRL bra med UL-profilbilden?

Det roliga är att när vi fick se just profilen på Emil på rutin ultraljudet så var det klockrent likt min profil.
Alla vi visade för såg det!
Och visst var det väldigt likt när han sen kom ut också, ingen tvekan om att det var samma lilla plutt som på bilden :love:
Heller ingen tvekan om vem som var mamman ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 662
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Hej Bukefolket! Har smugit runt här inne på föräldraforumet under hela min graviditet och läst det mesta men inte själv skrivit något...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 225
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar