Ultimata nybörjarhunden för killar?

Sv: Ultimata nybörjarhunden för killar?

Min grabb är numera helt såld på RR, visade honom lite och det blev kärlek vid första ögonkastet, så det blir väl det för honom iaf ;)

Väntar mig lite insideinfo från dig om bra uppfödare något sånär i närheten:D

haha... vem blir INTE kär när man ser en RR ;)

Se bara till att de verkligen läser rasbeskrivning om RR's temperament osv så de inte bara går efter utseende för det är ändock en hund som kräver sin ägare och passar inte alla :cool:

Jag blev också kär i RR och hade det som mitt första val tills jag hade läst på ordentligt då bidde det en Boxer istället!

Alla killar jag träffat som vill ha hund är sjukt irriterande enade:

Schäfer, rottweiler, dobermann eller amstaffliknande.

Slut på diskussionen.

Vanliga hundamatörer som vill ha sällskapshund att gulla med.

Träffar jag en kille som inte aktivt är engagerad i hundsporten och kläcker ur sig sådana önskemål så är han inte aktuell för mig.
Hundvalet hjälper mig sortera bort taskigt pojkvänsmaterial :angel:

Alla killar jag träffat som vill ha hund är sjukt irriterande enade:

Schäfer, rottweiler, dobermann eller amstaffliknande.

Träffar jag en kille som inte aktivt är engagerad i hundsporten och kläcker ur sig sådana önskemål så är han inte aktuell för mig.
Hundvalet hjälper mig sortera bort taskigt pojkvänsmaterial :angel:
För mig skulle det vara tvärtom, eller jo säger dom att dom vill ha en schäfer så får dom gå, men vill själv ha en Rottweiler (är uppvuxen med hundar!) så då skulle jag vara redo att skaffa villa, vovve å volvo!

Har sett honom fler gånger sedan dess. Han ser ut som någon som borde ha en större hund, t.ex. en Grand Danois. Då kan upprätthålla sin korrekta stil, som fortfarande känns "brittisk gentleman". Han är låång, så det blir lite kontrast med pembrokens taxben.

*kl*

Kul att den här tråden dök upp igen :)

lady_vip; blev det någon RR? Eller någon hund öht?

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 145
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 991
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 812
Senast: Acto
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 933
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023