Ultimata nybörjarhunden för killar?

Sv: Ultimata nybörjarhunden för killar?

vem skaffar en papillon som vakthund..?

Men om man har sma hundar far man ju ha fler for att vakta huset...tank er 50 stycken asforbannade papilloner! Dom biter i foten, i skenbenet, i rumpan, i laret och de mest energiska hoppar upp och tar strupen!!!!!!! OVERALLLT!!! Spring for LIVET!!!!!

:devil:

De har ett toppenbra temprament (de jag träffat, finns undantag som hos alla raser dock..).
Men de jag träffat har alla väldigt olika temp. min är inte särskilt "vaktig" och det bästa hon vet är att ligga i soffan och se på tv med matte *fniss*
Hon är som en fisk i vattnet och social, dock något försiktig mot en viss typ av karlar har jag märkt.
En annan jag känner vet inte ens vad ordet rädsla betyder, vaktar som om det gällde livet men är samtidigt hur kelsjuk som helst:D

Mellan eller riesenschnauzer?
Fast riesen kanske behöver för mycket aktivitet för grabbarna?

Jag tycker att alla schanuzersorterna är maffiga, även om jag föredrar minivarianten.

Vad hände sedan, vid den andra anblicken? :D
Jag förstod att han visserligen var svensk, men likväl strikt och korrekt. Han var dessutom lååååång, vilket kan se lite skoj ut med en hund som pembroke. ;)

Riesen är en av de maffigaste hundraserna i mina ögon, men jag tror att det blir mycket hund för grabbsen... Dessutom pälsvård.

Mellan eller riesenschnauzer?
Fast riesen kanske behöver för mycket aktivitet för grabbarna?

Jag tycker att alla schanuzersorterna är maffiga, även om jag föredrar minivarianten.

Retrivers är väll riktiga killhundar? Labradorer? Golden är ju en unisex hund så det kan ju funka :p

Schäfrar? :rofl:

Retrivers är väll riktiga killhundar? Labradorer? Golden är ju en unisex hund så det kan ju funka :p

Schäfrar? :rofl:

Golden och labbe är tydligen mesigt och schäfer är på tok för mycket hund för dem, säkerligen ska de nämligen dessutom ha en hane:crazy:

En boxer passar väl killar bra? De är iaf fart i dem hundarna.

Om du vill ha en rolig o fruktansvärt lättlärd så välj border collie, jag har en som är 75% border o 25% bearded collie o de är en av dem smartaste hundarna jag varit med om=)

Golden och labbe är tydligen mesigt och schäfer är på tok för mycket hund för dem, säkerligen ska de nämligen dessutom ha en hane:crazy:

Men du får väll trycka i dem att hundtricket funkar bara om hunden är söt. Killar med labbar eller goldens får flest blickar från kvinnorna! ;)

BC är ju knappast, vad jag förstått, en medelaktivitetshund.

En schäferhane ur "sällskapshundsuppfödning" och lite Snipp snipp? ;)

men en curly då? stora och rejäla hundar, dessutom så ovanliga att de drar blickarna till sig.

De är nog för lika pudlar :D

Jag kom att tänka på berner sennen men de kanske är för nallebjörniga..

Ni har troligtvis rätt... och i så fall borde väl en "killhund" vara en hund med mycket muskler - eftersom det är något som speglar manlighet bland människor... När jag tänker efter så var det ju därför jag skaffade dv scnauzer - för att matcha mitt långa skägg och mina buskiga ögonbryn :rofl::rofl::rofl: Frågan är dock om det finns en riktig "killhund" jag har ännu inte sett en ras som diskar, lagar mat eller tvättar ;)

Den första hunden jag tänkte på när jag läste ovanstående var hunden i "Turner & Houch" inte vet. collietik Camille utan den store sluffsen :)

Aha !
Har aldrig vetat innan om den hunden varit en renrasig el. blandras.

Han är ju så...
Ena stunden fruktansvärt skräckinjagande för att i nästa se ut som världens gosegris!

Ena stunden fruktansvärt skräckinjagande för att i nästa se ut som världens gosegris!

Perfekt nybörjarhund!......njae?

Många av dessa "matcho hundar" som önskas behöver ju snipp snipp för att de ska kunna ens kvalificeras som nybörjarhundar. Tyvärr blir den tydligen mindre manlig bara för att kulorna sitter i veterinärens soptunna..

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 145
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 991
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 812
Senast: Acto
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 933
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023