tvätta veredus skydd?

P

ponnyryttaree

hej en liten snabb fråga :P
Hur tvättar ni era veredus olympic skydd? Alla mina andra billigare skydd tvättar jag i tvättmaskinen, men dom här skydden kostar ju ändå över tusenlappen så känns lite dumt ifall dom på något sätt skulle bli förstörda..
Någon som tvättar dom i tvättmaskinen? Hittils har jag tvättat av dom lite för hand, men ja.. är lite lat så. ;)

hoppas på snabba bra svar :P:)

Sv: tvätta veredus skydd?

dom jag rider åt tvättar alla skydd i tvättmaskinen även veredus och rätt ofta, och dom ser helt nya ut än! Vet väl inte riktigt hur länge dom haft dom men ett halvår minst!

okej tack så mycket för svaren! :)

Tvättade mina i tvättmaskinen här om dagen o de gick bra! hade dock lite annat i oxå som vaddering... Ett tips e att lägga dem i ett gammalt örngott o knyta ihop så repas de inte lika lätt! :idea:

jag tvättar mina i tvättmaskin, är snarare av uppfattningen att så pass dyra skydd borde tåla att tvättas i maskin ;) ett tips är att he på lite läderfett så blir dom blankare inför tävling/träning :angel:

Slänger in mina i tvättmaskinen i en tvätt påse lr gallat örngott för att de inte skall repas allt för mkt!
Som nya när de kommer ut..Smörjer sedan upp lite med läderfett för en blankare yta :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 011
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka