Två små valpfrågor.

E

ecssory

Har hämtat hem en 8v.

Hur ser avmaskningsintervallerna ut from nu?

Han får mat 4ggr/dag, hur skall det se ut framöver?

Fick du inte veta sånt av uppfödaren??? Det brukar de ju vara jättenoga med annars!!

Har tyvärr inga svar att ge dig, det kan nog variera mycket från ras till ras och så med hur länge man ska ge mat fyra ggr per dag.

Vi kör på att valpen ska avmaskas runt 11 v (1 vecka innan 12 veckors-sprutan) och efter det enbart vid misstanke om mask.

Den har väl redan avmaskats hos uppfödaren?

Min fick mat 3 ggr/dag från och med 9 veckors ålder, och det slutade jag med vid 4 mån ålder ungefär, för då ville hon inte äta lunch längre.

Jag vill se en BILD! :bump:

"Fick du inte veta sånt av uppfödaren???"

Nej faktiskt inte (borde ligga i alla uppfödares intresse att skicka med det lilla "standard" häftet, alla hundköpare har inte erfarenhet...eller sunt förnuft). Uppfödaren är världens gulligaste men är inte "så knusslig"....man skall inte dalta :smirk:.
Maten skulle stå framme hela dagarna så hundarna kunde äta när de var hungriga...

Valparna är maskade två gånger varav senaste precis innan vi hämtade det lilla livet.

Dessa frågor är ju basic och emellertid lätta att ta reda på tex här :).
För övrigt gäller sunda förnuftet (lite koll har jag själv :D).

Skulle gärna sätta in en bild i inlägget men då måste man väl ha bilden utlagd på en internetsida = överkurs!

Så från v 9 kan jag alltså dra ned ett mål?
Det är fö en JR och den gör inget annat än att sova :smirk:.

Den sover hela nätterna och har inte gjort någon olycka inomhus - duktig!

Maila bilden till mig (Jag PM'ar mailadressen) så kan jag lägga upp den på min server :)

Valpar sover i princip större delen av dygnet som små, speciellt när dom är ensamma hundar.

Vad rooligt!
Jag ska hämta hem min valp på lördag!
Har redan massor med liknande frågor till uppfödaren. Jag ska ta och skriva ner dom på en lapp genast så jag inte glömmer :bump:

Oh vad jag längtar tills lördag! :love:

Dra inte ned på antal måltider för fort. Jag skulle behålla det antal mål du har nu tills hunden själv väljer bort ett mål eller valpen blir runt 4 månader. Min åsikt är att enbart två mål inte ska införas innan hunden själv valt bort övriga mål eller hunnit bli ca ett år.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 559
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?