Sv: Två barn tätt
Det fixar sig!
Vi har 4 barn födda aug -99, aug -02, sept -04 och dec -05.
Har mao ganska exakt 3 år, 2 år samt 14 månader emellan barnen. Det funkar fint, vi skaffade tvillingvagn redan då -04 barnet föddes och den är en trogen följeslagare. Köpte den dessutom beg ( -02a)och den är still going strong, trots att den alltid skramlar runt i bagaget på min bil.
Det som varit jobbigast för oss är att 3 av barnen är laktosintoleranta och har därmed druckit Sojasemp/minimax som fås på livsmedelsanvisning av läkare och hämtas på apotek. Den är otymplig såväl som dyr. Att ha tre blöjbarn ( -02an använde böja nattetid då minsting föddes) kändes inte så farligt. Inte heller det här med sömn.
Nåt som däremot kan kännas lite jobbigt är alla bilbarnstolar till höger och vänster. Eftersom jag lämnar och maken hämtar pga jobbtider=kortast tid hos dagmamma/fritids så har vi tre bilstolar + bilkudde i vardera bil. Dyrt att köpa in, men vem vill tulla på säkerheten?
Eftersom vagnen alltid är med så blir det ju inte så mycket bagage kvar, men man får allt in alla kassar när man veckohandlar
Vi har skolat in våra barn strax efter ettårsdagen allihop och funkat jättefint. Vi har förvisso alltid haft dagmamma då vi gillar det alt. bättre än dagis. Vid tredje barnet började jag jobba 2 dagar i veckan när han var ca 6 veckor och gjorde så fram tills nästa föddes. Maken tackade ju inte nej till att vara hemma två dagar i veckan ett helt år.
Med minsting har jag jobbat sen jag kom hem från bb (några dagar i veckan, hemifrån) samt att jag även studerar på 150%. (distans)
När det varit jobbmöten så har minsting följt med medan resten varit i skola alt. hos dagmamman. Har bara mött positivt från jobbet, såväl hos chef som kollegor. Det är väldigt behändigt att ta med dom som små -innan de tultar runt och river ner vad som finns
Det maken tycker är svårast är att hålla reda på vilka kläder som är vems. Funderar på om han har svårt att räkna? stl 128 är större än 104 som är större än 92 och stl 80 går mest i avvikande färgskala då vi har tre grabbar och sist en tjej.
I övrigt är livet emellanåt kaos, en ska ha gympapåse och låneböcker, den tredje har inga torra vantar osv. Det tar ibland lite tid att få in alla i bilen om man är själv, spec.nu vintertid/overalltid. Sen ska man bort till stallet och då vill alla hjälpa till efter egen förmåga vilket kan bli bra stökigt ibland. men tillslut har alla 15 pållar fått sitt och vi ska ta oss hem igen.....
Det är bara att släppa alla måsten som verkligen inte är MÅSTEN. Varför ex.dammsuga om alla ungarna är lugna, nej då försöker jag sitta ner och ta en kopp te och pusta lite. Å andra sidan, lite skit i hörnen har ingen dött av, så skit i att dammsuga.
Nä men man behöver inte ha tipptopp hemma. Här är ofta stökigt men så är vi 6 pers på knappa 120 kvm.
När man är mitt uppe idet hela så ser man det inte. Men den dagen ungarna har flyttat hemifrån kommer vi antagligen undra hur vi orkade, hann och helt enkelt fixade allt.
Gira