Tummsugare...

N

Naggur

Ni som har barn som är tummsugare, hur gär ni med vantar på vintern?

Börjar ju snart bli dax för sånt...

Min dotter började med napp men gick sen över till tummen. Precis som mamma å pappa=)

Mamma stickade specialvantar till mig när jag va liten. med hål för tummen. Men jag kan inte sticka å så tycker jag stickat e fult=)

Så va har ni för smarta lösningar?
 
Sv: Tummsugare...

nej självklart inte.
Men någongång under de timmar vi tillbringar i stallet vill hon nog ha tummen=)
Så blir hon riktigt arg om hon inte får in tummen när hon vill snutta=)
 
Sv: Tummsugare...

Klipp hål i ett par fleecevantar, vid tummen, så kan den lätt slinka ur när hon behöver.

merman
 
Sv: Tummsugare...

Ett problem är att man lätt får nare när man suger på tummen och det är kallt.
Jag var själv obotlig tumsugare (kunde itne sluta innan jag fick tandställning med galler för!) så jag skulle helt enkelt låta henna ha vantar. Då blir det kallt om händerna att suga - minskat sugande, minskat sugandet - minskat beroende.
 
Sv: Tummsugare...

ja de e ju de som man e lite orolig för. får skaffa sånna där vantar som är vattentäta. vill hon suga så får hon suga på vanten helt enkelt=)
 
Sv: Tummsugare...

ja de e ju de som man e lite orolig för. får skaffa sånna där vantar som är vattentäta. vill hon suga så får hon suga på vanten helt enkelt=)

Men varför måste hon uppmuntras till att suga på tummen? Jag uppmuntrar inte Elin till att ha napp. Hon har napp när hon sover, och när hon är lite ledsen, men det är inte alls mycket. Dock stoppar hon gärna in den själv i tid och otid när hon kommer åt. Och jag tar ut den igen.

Har du testat att introducera napp i stället, om du nu tycker att hon måste ha något? Det är ju lite enklare att ta ifrån henne.
 
Sv: Tummsugare...

hon suger inte ofta på tummen. som du säger så är det när hon är trött, dock inte alltid.

Hon började med napp men ratade den efter två veckor. har provat att ge henne den ett par ggr efter det men hon är inte intresserad.
 
Sv: Tummsugare...

jo, men förmodligen inte lika rolig att suga på, så hon kanske låter bli. att dom skulle vara vattentäta va för att dom inte skulle bli blöta å kalla
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 313
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 787
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp