Tuggande marsvin

Beccan89

Trådstartare
Bara en fundering jag fick när jag "studerade" mitt ena marsvin.

Det är precis som om hon tuggar tuggummi ibland(rätt ofta faktiskt). Hon kan sitta o knät och bara tugga...och det finns varken mat eller hö i närheten..

Mitt andra marsvin gör inte så alls..Hon kurrar mest i hop sig vid halsen och sover:love:

Är det vanligt eller är det ett tecken på att något inte stämmer?

Sv: Tuggande marsvin

Nej, det är helt normalt! De brukar göra det när de är nöjda och lugna :D
Har läst någonstans att det de gör är att "slipa" tänderna, men vet ej om det stämmer :p

Sv: Tuggande marsvin

Min hane gör så också. :D faktiskt min kanin också om hon är väldigt nöjd med sig själv. Dock händer det inte alls ofta .. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 644
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar