A

AWAKE

Har ni tänkt på en sak? Om någon frågar dig vad du har för ras och du svarar tex. Border Collie, så svarar den i stil med "åhh herregud, en sådan hund.. tjaa.. jaa.. där har du och göra" och om du svarar "labrador" så blir det "oj.. jaha.. hmm.. hur är den då?" Det spelar ingen roll vilken ras man har så får man "hmm.. tjaaa" reaktionen. Rätt kul.. fördomar finns det gott om.. :rofl:
 
Sv: Trött..

Hundmänniskor är faktiskt grymt fördomsfulla. Jag som hållit på med hästar och tävlat hela livet tyckte att hästmänniskor kan vara fördomsfulla men de kommer inte i närheten av hur hundmänniskor betér sig. :D
 
Sv: Trött..

Jag som hållit på med hästar och tävlat hela livet tyckte att hästmänniskor kan vara fördomsfulla men de kommer inte i närheten av hur hundmänniskor betér sig. :D

Håller med!! Hundmänniskorna, eller de som tror att de är hundmänniskor, är värre än hästfolk!

/Timsetim
 
Sv: Trött..

Har haft både flera BC:s (Har en nu med) & Labbar och aldrig fått den reaktionen, så jag förstår inte riktigt hur du menar faktiskt..
 
Sv: Trött..

Jag upplever inte lika mycket fördomar mot specifika raser, även om den också finns. Jag menar mest fördomarna mellan utställningfolk/bruksfolk/jägare osv.
Hundmänniskor är experter på att klanka ner på varandra och hur man väljer att träna eller inte träna sin hund. Har sällan stött på så många självutnämnda experter som jag gjort bland hundfolket.

Det verkar dock vara vanligast bland de yngre, de kan och vet visst allt. :angel:
 
Sv: Trött..

Har haft både flera BC:s (Har en nu med) & Labbar och aldrig fått den reaktionen, så jag förstår inte riktigt hur du menar faktiskt..

det var väl två typexemplar?? du kan väl inte påstå att det inte i varje tråd här på buke där nån visar en bild på sin nyköpta valp - oavsett ras, får kommerntaren att det inte är en passande hund och att ägaren inte kan hantera den...
 
Sv: Trött..

det var väl två typexemplar?? du kan väl inte påstå att det inte i varje tråd här på buke där nån visar en bild på sin nyköpta valp - oavsett ras, får kommerntaren att det inte är en passande hund och att ägaren inte kan hantera den...

Oftast kommer sådana kommentarer i trådar, där ts har skaffat en knepig blandras, eller i de trådar där ts skaffat sig en pitbull, för att de är så söta och gosiga eller i de trådar då ts skaffat en ras, denne har noll kunskaper om och dessutom inte kommer att aktivera den på ett för rasen passande sätt, om man nu ska dra några exempel.

Tror inte att Ex. Tiggetjejen fått några negativa saker skrivna om sin mkt charmiga lilla beardisvalp i den tråden, eller??
Så nej, jag anser inte att det skrivs negativt om valpköp i alla trådar, där ts visar upp sin nya valp.
 
Sv: Trött..

Tror inte att Ex. Tiggetjejen fått några negativa saker skrivna om sin mkt charmiga lilla beardisvalp i den tråden, eller??
Så nej, jag anser inte att det skrivs negativt om valpköp i alla trådar, där ts visar upp sin nya valp.

Nej inget negativt om mitt lilla troll, varken i tråden om att jag skulle ha en beardis eller när jag fått hem honom:)
 
Sv: Trött..

Jag har inte fått några såna kommentarer som jag minns, har en engelsk cocker och en rottis.
Möjligtvis ngn som på skämt sa "då vågar jag inte komma hem till dig mer" när jag berättade att jag köpt min rottisdam, men såfort de träffat henne har de ångrat sig;)
 
Sv: Trött..

Är dom verkligen det? Hästmänniskor är ju hemska


Fast hästmänniskor ifrågasätter ju mera skötseln dvs vilket foder den får och om den ska skos eller inte eller hur ? Hundmänniskor är ju mera att: jaha, har du skaffat den rasen och vad ska du använda den till då ? Skulle man följa alla råd här på nätet ang folk som frågar efter specifik ras som första hund..ja då skulle dessa raser ganska snart dö ut eller minska i efterfrågan eftersom ingen får ha den eller den rasen som första hund (har jag läst genom årena då). Lyckligtvis är det få som följer dessa råd, och en del går det bra för andra inte. Så är det bara. Alla kan inte lyckas i sitt val.
 
Sv: Trött..

Är dom verkligen det? Hästmänniskor är ju hemska :o

Just den här kommentaren får jag som hästägare höra ofta!! Men grejen är att det är bara dom som är idioter som granskas och vi som faktiskt försöker vara seriösa blir dragna över en kam. Där min häst står har vi en granne som också har massa hästar och hon är hon är helt pucko i huvudet och gör så himla tokiga/idiotiska saker hela tiden. Jag som bor granne med henne försöker att vara en seriös hästmänniska som tar till mig av vad alla säger och inte försöker att vara någon besserwisser och så kommer hon som vet allt om hästar och hur dom ska hanteras, men så låter hon sina hästar vara ute max två timmar om dagen och låter dom gå i en liten skit hage som en häst Inte kan tycka är rolig,rider aldrig mm. Och folk pratar jätte mycket om henne och att hon är så puckad och eftersom att jag bor granne med henne så snackar ju folk om oss också, det är sånt som förstör hästmänniskors rykte. Att en j*vla idiot beter sig på ett sätt så tror alla att alla hästmänniskor är så. Blir både förbannad och ledsen när man hör såna kommentarer.
Inget elakt menat mot dig som skrev kommentaren;)
 
Sv: Trött..

Fast hundokunniga är snäppet värre.
Ni skulle ha sett minen på min systers svärmor när jag berättade att jag hade en rottisvalp...
"Men du vet väl om att de blir jättestora?! Vem ska gå ut med den då?"
När jag sen berättade att jag hade en vuxen doberman tik så trodde jag tanten skulle få en hjärtinfarkt.
 
Sv: Trött..

Det enda jag får höra när jag berättar att jag har en tax är historier om en tax h*n hade en gång i tiden (eller bekant) och vad taxen hittade på för upptåg osv. Tydligen är det många som haft tax nån gång i sitt liv:D

"Men du vet väl om att de blir jättestora?! Vem ska gå ut med den då?"
:rofl: den har jag också hört några ggr när jag säger att det blir en GD i framtiden :rofl:
 
Sv: Trött..

Min mamma blev en gång förvägrad att lämna sin säng av en tax...

;)
 
Sv: Trött..

:rofl:
Min mamma hade en tax som alltid hoppade in och bröt syskonens slagsmål genom att ge den som började ett reält bett. Då slutade dom fort. Taxgaddar är tydligen vassa. ;) :rofl:
 
Sv: Trött..

Min mamma blev en gång förvägrad att lämna sin säng av en tax...

;)

:rofl: det är just det där jag menar:rofl: Jag har aldrig hört om taxen som jagade, tränade lydnad etc, utan bara vad dom egensinniga små rackarna hittar på:D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
Hundträning Hej ! Läst runt på forumet och gillar det :) Jag köpte en omlaceringshund för ett år sedan. Han är bordercollieblandning och väldigt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
15 488
Senast: Killaloe
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
15 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp