Trossnäs!

Sv: Trossnäs!

bullis1 skrev:
Väldigt vad du är tuff mot Stina och sticker ut hakan!!:p Du tror inte att hon har gjort startlistor någon gång förut?:D
Jag tror att det åsyftades hur man lägger upp dem på hemsidan...;) För det tog ju lite tid. :)

bullis1 skrev:
Väldigt vad du är tuff mot Stina och sticker ut hakan!!:p Du tror inte att hon har gjort startlistor någon gång förut?:D

Men jag ska ju visa henne hur hon lägger upp dem på hemsidan! Hon kan inte det utan hon skickar dem till nån annan som gör det. Och det går ju snabbare om hon kan det för det är inte alls svårt! Så det så mamma!

Jag var publik idag..:D
Det ser verkligen jätteskoj ut! Så fort min häst är igång igen får jag nog börja med fälttävlan..;)

uff og uff. Jeg er så uheldig for tiden! Vi kom fram igår ettermiddag,skulle ri dressyr litt før tre. Det høljregnet, og vi ble klissvåte:P
Hesten var likevel fin, varmet opp og var klar. Skulle ri 100 cm. ETT minutt før vi skulle inn på dressyrbanen, ble hesten min halt:confused: Veterinæren så på han, men han var bare halt. Så der endte vårt svenske eventyr. Måtte bare snu og dra hjem igjen til Norge. Hesten min tro på en stein i banen og fikk hovbyll rett før start! hehhe jeg har så uflaks altså. Sist vi skulle starte i Tranemo ble også hesten halt! Fikk en infeksjon i bena.. jaja, skal ikke være lett å ha hest og kvalifisere seg nei:P:crazy:

Usch vad tråkigt och vilken himla otur! Men det var ändå tur i oturen att det "bara" var en hovböld. Det kunde ju varit något annorlunda! Själv slapp jag regnet under hela helgen! :p Och det var jättekul! Jättebra med fotografen som var där och tog kort också! Han måste komma på lag-SM också! :D

Den här helgen vill jag glömma så snabbt som möjligt.

Det började med att vi körde fel, missade avfarten och åkte flera mil för långt. Ganska klantigt men vi har aldrig varit i Trossnäs förut. Blev sena och ringde och meddelade sekritariatet som var jättetrevliga och tillmötesgående och ordnade så att jag kunde starta sist.

Väl framme, blev det lite stressigt ändå, men jag red dressyren som gick hyfsat, 54,3 straff. Tillbaka till parkeringen och byta utrustning och så iväg till banhoppningen, för att gå banan som jag inte hunnit innan.

När jag skulle börja gå banan fick jag en utskällning av överdomaren, som tyckte att jag stoppade upp hela tävlingen. Han lät mig veta att jag bara hade några minuter på mig att starta och jag började stressat gå banan. När jag gått drygt halva banan ropade dom ut i högtalarna att jag hade 3 min på mig att starta. Upp på hästen, galoppera 2 varv och hoppa 2 språng, sedan ropades jag in på banan.

Jag var stressad och red som en kratta, flängridning skulle jag nog kalla det. Min häst gjorde vad han kunde, men det blev nästan inte ett enda bra språng. Hade ett stopp på vattengraven, men kom över på andra försöket, och sedan i mål... Trodde jag.

Tyvärr, uteslutning pga att jag missat sista hindret. Va?? Var det ett till hinder?

Jag blev natrurligtvis besviken men mest förbannad och ledsen, inte på mig själv, utan på överdomaren som satte tidspress på mig. Hade jag vetat att 30-minters-regeln bara är en rekommenderad tid och inte ett måste, och om jag hade haft mer rutin och pondus, så skulle jag vägrat att starta innan jag var färdig. Jag skulle aldrig förlåtit mig själv om något hade hänt.

Frågan är om han hade betett sig på samma sätt om det var en "känd" och mer rutinerad ryttare det gällde. Tyvärr är det nog skillnad på folk och folk. Hade jag varit annorlunda hade jag kanske kunnat skaka av mig vad han sagt och struntat i det, men jag tar åt mig, mer än vad jag borde göra, tyvärr är jag sådan som person, väldigt känslig.

Jag känner mig oansvarig mot min häst som förmodligen upplevde hoppningen som en negativ upplevelse. Och jag skäms för hur illa jag red. Jag önskar att jag hade lite mer stake.

Jag fick rida terrängen utom tävlan om jag ville, men jag hade ingen lust, ville bara åka hem. Det ska ju vara roligt att tävla! Jag hade (har)helt tappat suget.

Jag har svårt att förstå hur en rutinerad domare kan pressa på ett ekipage på det sätt han gjorde, det är ju inte minst en fråga om säkerhet.
Fick jag backa tiden skulle jag inte startat hoppningen.

Tack till dig Stina ( och övriga i sekritariatet) för att du är en underbar människa! Du är verkligen solskenet i Karlstad.

/Emma

KL

Jag är väldigt nöjd med helgen och slapp rida i regn:)

Började med dressyren där gick det riktigt bra hon var avslappnad och fin hela vägen och förutom att hon började takta i skritten var det en perfekt runda.
I hoppningen hade vi ner ett men annars en fin runda.
I terrängen gick hon helt underbart fram till 3dje sista hindret som verkligen var ett litet skit hinder jämfört med det andra, tror jag slappnade av lite efter vatten och fick då vägran där, tror att hon fick mjölksyra för de sista sprången blev inte så bra:smirk: så det blir att träna upp kondinsen nu;) .

Men var allt som allt super nöjd och som vanligt var det trevligt att fira midsommarhelgen i trossnäs:)

Jag såg dig när du red och tycker du red jättebra! Det var bara REN otur det sista! Det var en jättesvår sväng till sista hindret och jag gjorde precis samma sak som dig! Du var sista hästen, sen var det en ponny och sen jag. Och jag blev så glad när jag klarade trippelbarren så jag glömde bort sista hindret men såg det när jag red bredvid det och hann lägga en snäv volt och ta om det! Jag hade ingen koll eller tanke på mållinjen men som tur var svängde jag innan! Och som du skriver ska du inte skylla på dig eller hästen. Hoppdomaren är ganska sträng och hon borde ha gett dig mer tid, men det var just det att banan skulle byggas om till oss i medelsvår B för ponny så hon var också stressad eftersom ponnyrna började komma. Sedan var banan väldigt svår. Men jag tyckte det gick fint för dig, det var bara ren otur och oflyt faktiskt. Hoppas du inte har tappat suget utan vill komma till oss igen på nästa tävling!

Stoooor tröstkram till dig! Visst är mina sekrretatriatsdamer underbara! Ta åt dig Bullis_1:D

Själv fick jag utesluta mig själv i terrängen för jag hann inte gå banan så jag hoppade fel hinder (gropen med pallisad istället för fjuttstocken på högersidan.:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Kan även nämna att det är 2:a gången på 2 år som jag fått gjort det när jag är så dum så jag försöker vara med och tävla fastän jag är kontrollfreak och är med och petar i allt annat........som jag gott kunde låta någon annan sköta:cool:

Å jag är jättenöjd med min helg!!! Mina hästar skötte sig med bravur, jag red som en gudinna - klarade att hålla mig kvar i sunken-road trots studs...jämfotahopp ala känguru med stoet :bump: !! Hon gick dressyren på 41.3 vilket gjorde mig så himla glad - bäst av allt var att hon var så himla lugn i både hoppning och terräng, jag vågade slappna av och bara rida. "Långben" nollade i terrängen och gick på 50 straff i dressyren........Jag behövde verkligen detta!!!:)

En bild på stoet från Strömsholm

Zygomatica.jpg

Tack Wondeer för bilden!! Ni var jätteduktiga - nu klara för SM!!:banana:

Usch vad tråkigt att det blev så ledsamt för er!

Synd att jag inte hade tid att läsa den här tråden innan midsommar för då hade vi kunnat säga hej till varandra. Som det är nu så träffades vi flera gånger och pratade även med varandra för jag jobbade i sekretariatet och pratade också med dig flera gånger i telefonen.

Tröstkramar

kl*

Kolla värmlandstidningens framsida på nätet (www.nwt.se) så får ni se det snygga doppet i vattnet som en stackare gjorde, egentligen jättesynd om henne, jag önskar jag kunde gett stilpoäng istället för uteslutning :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Tur att det är en tuff tjej som inte tog så allvarligt på det hela, hon har varit med länge och vet att shit happens. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 415
Senast: Thaliaste
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar